annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

Ik heb een XR-55X94J TV met een CI+ en dat werk niet goed, ik krijg een erg blokkerig beeld en regelmatig stopt hij er helemaal mee en dan moet ik de hele CI+ kaart er uit halen en weer in stoppen dan doet hij het weer.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor.

97 ANTWOORDEN 97
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@freaky1978 

De signaalsterkte van 68 is wel erg aan de magere kant.

Stuiffie bevestigt dat de CI+ module niet de 1.4 versie is.

 

Ben benieuwd ofdat de Ziggo monteur een oplossing heeft.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Zeebaars40 

De problemen met teletekst i.c.m. de CI+ module in het fZiggo gebied zijn al jaren bekend, dit vanwege dat in het fZiggo gebied de digitale netwerk structuur anders is opgebouwd dan in het fUPC gebied.

De oplossing is om alles m.b.t. ITV (Interactieve toepassing) uit te schakelen in het Zenders & Ingangen - voorkeuren.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sony-50
Ontdekker

Bij de KD-50X89J het zelfde probleem , maar na vele malen de module eruit halen was de aansluiting beschadigd en moest de TV open voor een nieuwe printplaat .

De TV is 4 maanden oud .

En nu nog steeds de melding Controleer de CA-module .

Wat ben ik blij met deze TV.

profile.country.NL.title
mavansc88
Ontdekker

Bij mij doet die het prima totdat als ik hem weer aanzet de module niet herkend wordt. Uithalen insteken en hij doet het weer maar daar kop in geen 1000+ euro tv voor. Als hij het doet doet hij het goed.

profile.country.NL.title
freaky1978
Lid

Vandaag mijn eigen zwarte quantis 1.4, 1.3, 1.2 CI+ module gekregen. Geen problemen meer met blokken in het beeld. Qualiteit 100 en niveau gewoon 94/96.

Alle gehuurde spullen van Ziggo gaan weer retour. Probleem opgelost. Deze module heb ik bij Asat in Roermond besteld voor 60 euro. 

profile.country.NL.title
freaky1978
Lid

Je hebt gelijk, het is niet de 1.4 module, maar wel geschikt voor tv's die de 1.4 module ondersteunen en die problemen hebben met de oranje quantis 1.3 module. Het probleem is bij mij opgelost. Qualiteit 100 en niveau 94/96

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Blijkbaar is dan de oranje Quantis 1.3 module niet compatibel met de huidige Sony Bravia 2021 line, deze is ook alleen te gebruiken in het fZiggo gebied. Waarom dat na het verwisselen van het moederboard het wel goed werkt is dan nu de vraag, ook waarom er in .de er ook problemen zijn met sommige CI+ modules.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
freaky1978
Lid

Dat zei de elektrozaak hier bij mij om de hoek ook. Heb de zwarte quantis van hem mogen lenen en hierna zelf een gehaald omdat ziggo mij deze niet kon leveren. Heb wel nog de LNA uitgeschakeld. Hierna geen enkel blokje meer in het beeld. Tv start nu ook fatsoenlijk op, zonder dat hij zegt dat de zender is gecodeerd. 

profile.country.NL.title
Stuiffie
Ontdekker

@freaky1978 

 

Deze module die zwarte van Quantis heeft bij mij geen verschil kunnen maken.

Beeld bleef macro blocking weergeven. Dus heb jij voor nu geen problemen, terwijl ik hét nieuwe V2 moederbord had met de nieuwe software.

Toch vreemd, vindt ik het ene toestel wel last heeft en het andere niet.

Mijn toestel gaat morgen terug naar Sony dus voor mij houdt hét verhaal op. Ik heb ook op andere forums kunnen lezen dat de XH en de XR serie last kunnen hebben van deze klachten dus helaas geen Sony voor mij.

profile.country.NL.title
erikvannistelrooij
Ontdekker

Ik heb zelfde probleem met de XR55X94J.

Sterker nog, deze heb ik pas vanaf januari, omdat mijn vorige Sony ook een gelijkaardig  CI+ probleem had. Hiervan is moederbord vervangen zonder succes waarna ik mijn geld terug heb gehad van Sony.