annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

Ik heb een XR-55X94J TV met een CI+ en dat werk niet goed, ik krijg een erg blokkerig beeld en regelmatig stopt hij er helemaal mee en dan moet ik de hele CI+ kaart er uit halen en weer in stoppen dan doet hij het weer.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor.

97 ANTWOORDEN 97
profile.country.NL.title
erikvannistelrooij
Ontdekker

Vorige TV was KD55XH9299

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@erikvannistelrooij 

Nu zijn wel benieuwd welke CI+ module je gebruikt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
OmeRoon
Ontdekker

Ik heb hetzelfde probleem met een Sony XR-55X90J en een CI+ module. Constant blokjes in beeld, gewoon tv kijken is praktisch onmogelijk.

Signaalkwaliteit: 100
Signaalniveau: 93 
Software versie TV: PKG6.4285.0522EUA

Coax kabel is nieuw en Ziggo gecertificeerd en zit rechtstreeks op het aansluitpunt in de woonkamer zonder splitters etc. Zonder module erin is NPO1/2/3 perfect, met module erin heb iedere 5 seconden wel ergens artifacts. Smit module ook al vervangen door een van Quantis, geen verschil. Met mijn vorige TV (ook Sony) heb ik hier geen last van gehad. 

Ik wil het liefst geen losse decoder omdat ik nu met 1 afstandbediening alles kan bedienen (TV, home cinema en zelfs de PS5). Vanavond de Ziggo Go app maar even bekijken. 😞

profile.country.NL.title
Stuiffie
Ontdekker

@OmeRoon 

 

Deze blokjes heet in vaktaal Marco blocking deze wordt veroorzaakt door de beeld/compressie formaat van het toestel.

Als er nog garantie op het toestel zit raad ik iedereen aan om dit te melden bij de verkoper/handelaar om dit als reparatie aan te bieden onder vermelding van Marco blocking eventueel met vermelding van dit forum.

profile.country.NL.title
erikvannistelrooij
Ontdekker

Ik gebruik de Quantis interactieve CI+ 1.3module

profile.country.NL.title
OmeRoon
Ontdekker

@Stuiffie ik ken macro blocking inmiddels en het is me bekend dat dit een encoding issue is. Garantie is 2 jaar dus dat zit met een 2021 model wel goed, alleen vraag ik me af of een reparatie echt wat oplevert? Voor zover ik heb kunnen vinden wordt er meestal een moederbord vervangen en hebben die eigenaren dan evengoed vaak hetzelfde probleem nog. Of zijn er ook mensen waarbij dit daadwerkelijk het probleem oploste? 

Het grootste probleem is dat ik de tv verder super vind (vooral de 120hz in combinatie met de PS5) en niet echt een ander merk wil ivm. eerder genoemde BraviaSync. Ik blijf voorlopig nog maar even hopen op een softwarematige fix. Het gekke is namelijk ook dat ik de F1 race in Abu Dhabi probleemloos heb kunnen kijken met een nieuwe coax kabel, ik dacht eerst dat de oude de oorzaak was. Maar dat was van korte duur, inmiddels is het veel erger (mogelijk sinds die laatste update).

Ik woon overigens in oud-Multikabel gebied (omgeving van Alkmaar) mocht dat nog interessant zijn.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@all

Volgens berichten op de Duitse Sony Community komt er volgens de "Helpdesk" een update medio februari.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
OmeRoon
Ontdekker

Oh dat zou mooi zijn! 😀

profile.country.NL.title
Ad_Koudijs
Ontdekker

Ik heb sinds begin dit jaar een KD43X85J "Google tv". Met Ziggo dus. De Smit module werkte in het geheel niet, dus een Quantis aangeschaft. Die werkt wel (maar moet regelmatig de module eruit en erin stoppen omdat het weer eens niet werkt, waardoor alles boven NPO3 versleuteld blijft). Dan gaat het weer een tijdje goed. Maar ook soms dat blokkerige beeld. Rebooten helpt soms en ik moet zeggen dat het niet zo erg is dat je in het geheel geen tv kunt kijken, maar storend is het wel... Opvallend; Als de CI module niet werkt zit onder het rode knopje van de ab  niet Ziggo On Demand, maar NPO start... Heel vreemd.

Maandagavond is er (de langverwachte?) update geweest. Het enige wat ik daar van gemerkt heb is dat mijn HUMAX recorder ineens geen geluid meer gaf...  Gefixed door in de instellingen van de Humax de audio-output op "Dolby digital" te zetten.  Daar is in de tv dus duidelijk iets veranderd. Ik heb net het eerste verstoorde beeld alweer gezien... Heeft de update kennelijk dus niet gewerkt... Ben benieuwd naar het vervolg. Hoe gaat het bij de rest?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Ad_Koudijs  schreef:

Maandagavond is er (de langverwachte?) update geweest.

 Maandagavond de langverwachte update???

Welke update mag dit dan zijn?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!