annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

Ik heb een XR-55X94J TV met een CI+ en dat werk niet goed, ik krijg een erg blokkerig beeld en regelmatig stopt hij er helemaal mee en dan moet ik de hele CI+ kaart er uit halen en weer in stoppen dan doet hij het weer.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@all

 

De verwachte update  staat online.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

97 ANTWOORDEN 97
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De CI+ module van UPC of Ziggo werkt zoizo op alle Sony Bravia TV's.

 

Is het mogelijk om het type van de CI+ module met ons te delen?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

Mijn CI+ module is ( smit  1.3 )  V8

En ik heb de module al een keer vervangen plus de smartkaart maar die deden het zelfde ook blokken en uitvallen.

profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

Ik heb ook Ziggo laten komen, en ze hebben alles doorgemeten en het signaal was prima.

hun konklusie was dat het aan de TV lag.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kan mogelijk zijn dat het probleem door Macro-blocking wordt veroorzaakt, enkele Sony Community gebruikers het na de update v6.3800 geen last er meer van.

 

Sony ondersteuning pagina 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

Ik heb de laatste update gehad op 4-8-2021    en dat was update   PKG6.3800.0474. EUA

Dus zou in principe het probleem opgelost moeten zijn maar het is zelfs erger geworden.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ook al eens een andere module geprobeerd i.p.v. de Smit.

De zenders opnieuw ingesteld;

Via Instellingen | TV kijken | Zenders | Zender installatie | Automatische programmering. 
In plaats van bij de zender installatie te kiezen voor Kabel Ziggo kiezen voor Kabel Overige provider. Je moet dan nog wel even de frequentie en het netwerk-id van Ziggo invullen, zoals hier te vinden.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@HereIsTom  schreef:

In plaats van bij de zender installatie te kiezen voor Kabel Ziggo kiezen voor Kabel Overige provider. Je moet dan nog wel even de frequentie en het netwerk-id van Ziggo invullen, zoals hier te vinden.


Dit was de volgende eventuele oplossing die ook ik wilde aandragen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de feedback.

Ik ga jullie suggesties uit proberen, ik hoop dat het gaat lukken ik ben niet zo technisch mijn leeftijd is 76 jaar en dan gaat het niet zo makkelijk meer, maar er staan goede stappen plannen bij dus heb ik goede hoop.

Ik heb ook contact gehad met Sony en het probleem was bekent, het is een software probleem en men is er mee bezig maar ze konden niet zeggen hoe lang het zou duren.

Hebben jullie ervaring hoe lang dit gemiddeld gaat duren,?

Wand dit erg irritant TV kijken.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb contact gehad met m'n contact persoon bij Sony Benelux, het is hoogstwaarschijnlijk toch wel het Macro-Blocking probleem. Dit kwam voor bij sommige Sony Bravia TV's uit 2020 en 2021. In de huidige firmware update is het over het algemeen bij de meeste gebruikers opgelost, helaas niet bij een ieder. Het is in onderzoek en hopelijk wordt het snel bij de nieuwe firmware opgelost.

 

wordt vervolgd,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!