annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dubbel icoon voor TV

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Dubbel icoon voor TV

In de lijst van ingangen en apps die ik te zien krijg als ik op de input selectie toets druk komt 2 keer de selectie "TV" voor. Beide iconen laten een TV scherm zien maar er zijn duidelijk verschillen.

Het ene is groter en gecentreerd met een egaal blauw scherm. Bij het andere is de TV een stuk kleiner en is links uitgelijnd en om de TV zit een cirkel. Het lijkt erop dat dit laatste een "app" is aangezien er "TV" staat onder deze selectie, zoals er "YouTube" en "Netflix" staat onder de icoontjes van deze apps. Onder het andere icoon staat niets, alsof dit een "echte" ingang is.

Iemand die hierover iets kan zeggen. Het betreft hier een Sony Bravia KD-50X85K.

Tags (3)
8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De dubbele icoon is de laatst gekozen ingangs van de X85k.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Dit lijkt me sterk. Als ik op de ingangskeuze toets druk nadat ik als laatste de YouTube app heb gekozen of bijvoorbeeld de HDMI-1 ingang (settopbox) dan komt dit icoon niet twee keer voor, maar nog steeds het TV icoon.

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

SchermopnameInputSelectie.jpg

 

Hier een schermopname wat de verschillen tussen de iconen laat zien. Het label "TV" onder de gemarkeerde selectie verschijnt niet als het andere TV icoon wordt geselecteerd. 

Wat ik graag wil weten of iemand ook deze 2 icoontjes heeft, of dat dit een bug is in de software. 

 

Dezelfde dag dat mij deze 2 iconen opvielen had ik ook een raar probleem met deze TV. Tijdens het streamen van een TV programma vanaf mijn telefoon via de Ziggo app bleef de TV het geluid van de laatste zender weergeven, zodat ik 2 programma's door elkaar hoorde. Hetzelfde gebeurde als ik op de TV naar (bijvoorbeeld) de NPO app ging en daar een programma afspeelde. Weer hoorde ik 2 programma's door elkaar. Misschien dat dit hier mee te maken heeft. Na een paar keer herstarten van de TV is dit laatste probleem gelukkig weg.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Als je ze opent wat gebeurd er dan?

Je hebt de laatste updates erop?

Als eens een Herstart gedaan van de TV?

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De 2 TV icoons is hier op de 2 Sony Bravia TV's  niet het geval, zelfs niet terwijl er zowel DVBc als DVBs is geinstalleerd. Wel de 2 icoons van de HDMI 3 (ARC/eARC) omdat dit de enigst HDMI ingang is die regelmatig wordt gebruikt.

 

Geven de 2 icoons hetzelfde beeld als je deze selecteerd?

Niet per ongeluk 2 providers of 2x het digiale netwerk geinstalleerd?

Of per ongeluk naast het digitale netwerk ook het analoge netwerk geinstalleerd?

 

Er is een set-top box op een van de HDMI-ingangen aangesloten, gebruik je dan ook nog de DVBc tuner?

Zo niet, dan kan je de TV ingang(en) toch uitschakelen in "Externe Ingangen".

 


@MartinJanssen1951  schreef:

Tijdens het streamen van een TV programma vanaf mijn telefoon via de Ziggo app 


Waarom streamen vanaf de telefoon?

Is het bij je bekend dat in de Playstore de Ziggo Go TV applicatie te downloaden is.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Veel vragen. Dit zijn de antwoorden.

 

De 2 iconen geven hetzelfde beeld als ik deze selecteer.
Ik heb maar één provider geconfigureerd.
Ook heb ik geen analoog netwerk geinstalleerd.

Ik gebruik de DVBc tuner naast een settopbox (hele oude CISCO, maar die doet het nog prima). De settopbox gebruik ik eigenlijk alleen om een programma op te nemen als ik tegelijkertijd naar een ander programma wil kijken, aangezien de Sony TV maar 1 tuner heeft en dus niet tegelijk kan opnemen en ander programma weergeven.

De lang verwachte Ziggo Go TV app meteen geinstalleerd toen die beschikbaar kwam, om te ontdekken dat die alleen maar werkt als je ook internet van Ziggo hebt. Heb ik niet dus dat was een flinke domper.

 

Dat het verschil tussen de twee TV iconen is dat de één een echte app is die werkt met de internet verbinding heb ik uitgesloten door tijdelijk de router uit te zetten. Beide TV iconen werkten nog steeds en werken dus op het TV signaal dat via de kabel binnenkomt.

 

Verder heb ik de laatste update (automatisch updaten staat aan).

Ook heb ik de TV een paar keer herstart, d.w.z. helemaal uit en weer aan.

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Gelukkig is er een manier om van deze dubbele iconen af te komen zonder iets te verwijderen. Bijvoorbeeld via de "+ wijzigen" toets in het input selectie menu kun je vinkjes weghalen bij items die je niet wil zien. Maar het blijft wel vreemd waarom dat deze TV app twee keer voorkomt in de lijst.

profile.country.NL.title
Ikhebeennaam
Ontdekker

Ik heb ook dubbele icoontje van mijn ingangen, erg verwarrend en nergens een duidelijke toelichting wat het verschil is. Ja! je kan ze uitzetten maar waarom laat je ze überhaupt zien. 

20231114_203105.jpg