annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met aanzetten TV

SonyBrava
Nieuw

Probleem met aanzetten TV

Wij hebben deze TV, KE-48A9, aangekocht in december 2021. Vanaf het begin hadden we heel af en toe dat we de TV niet konden aanzetten. In de gebruiksaanwijziging zagen we dat we de TV met de aan-uitknop moesten recetten. Het gebeurde daarna regelmatiger. TV leverancier erbij gehaald die zei dat dit eigenlijk niet zo vaak moest gebeuren. 

Echter het gebeurde steeds vaker. Nu wekelijks, dan wel bijna dagelijks. Zeer irritant.

Ik weet niet of het te maken heeft met de updates, maar die is ingesteld op automatisch updaten. We krijgen daarover ook geen bericht meer te zien bovenaan het scherm van de TV.

Misschien kunt u mij hierover nader informeren.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi @SonyBrava , 

 

Chanel van Sony hier.

Ik heb jou vraag intern doorgezet en zal het laten weten wanneer ik hier een antwoord op heb.

Fijne dag!

profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi @SonyBrava ,

Ik heb het intern nagevraagd en heb het volgend antwoord ontvangen:

Er hangt waarschijnlijk een kastje van de kabelmaatschappij aan de TV welke via HDMI is aangesloten.  Veelal is die de veroorzaker van dit leed. Wat kan helpen is om in het menu van de TV de functie BRAVIA Sync uit te zetten. Dit kun je doen door in het instellingen menu “TV Kijken”te selecteren en daar Externe ingangen”te selecteren, kies vervolgens BRAVIA Sync Instellingen” en zet het schuifje van “BRAVIA Sync beheer”naar links (wordt dan grijs).  Men dient dan alleen wel zowel de TV als de kabelontvanger appart aan en uit te zetten.

 

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

 

Fijne dag!