annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beeld problemen op Sony XR-65A83J

OPGELOST
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Beeld problemen op Sony XR-65A83J

Beste Mensen,

 

Ben in het bezit van de Sony  XR-65A83J Oled TV. Schitterende TV. Ik heb alleen problemen met  de CI+ Module van Ziggo. 

 

Heb gewoon de optie Als provider Ziggo in het menu. Deze selecteer ik. Vindt daarna alle zenders. Ook de zenders in goede volgorde. Krijg goed beeld op de vrije kanalen (45 Stuks). Totdat ik de CI+ Module in de tv stop. Dan krijg ik storingen in beeld. 

- Volgende al geprobeerd:

 

- Ziggo gebeld, zeggen tv is niet gecerficeerd

- Voormalig UPC freqenties ingeven (Woonachtig in voormalig UPC gebied)

- Andere coax kabel besteld en geinstalleerd

- De tv rechtstreeks op het aop gezet

- AOP is begin dit jaar helemaal vernieuwd

- Andere module geprobeerd

- Optie LNA uitgezet

 

Beide modules doen het op het aop op andere merken tv's zonder problemen

Ook de signaalwaliteit is prima:

 

Signaalkwaliteit 100/100

Signaalsterkte 94/100

 

Alles in het groen dus. Geen dips wanneer er blokjesvorming optreed. Dit gebeurd vooral om bewegende objecten. 

 

De storingen vinden alleen plaats wanneer de module in de tv zit. Dan heb ik storing op alle zenders. 

Laaste firmware is erop gezet. (30-06-2021)

Ik weet het verder niet meer. Hebben jullie nog ideeen? 

Zou het komen omdat de tv nog niet door Ziggo gecertificeerd is? 

 

 

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Blueface1976 

@chrisito49 

 

De oorzaak wordt door macroblocking veroorzaakt, men doet hun best in de eerst volgende update het op te lossen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

23 ANTWOORDEN 23
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

WoW,

wat een uitgebreide informatie in je probleem beschrijving.

 

Ter controle: Heb je de frequentie's van de Ziggo website?

 

Het enigste wat ik mis is het type CI+ module al denk ik dat het de huur versie van fUPC is.

In het fUPC gebied was/is het niet mogelijk om een eigen module te kunnen gebruiken.

 

Het enigste wat ik kan bedenken is dat de firmware van de module niet up-to-date is, al is de laatste al enkele jaren oud.

 

Als het een huur module is, deze omruilen met een nieuwe module.

 

Volgens mij heeft Ziggo nagenoeg geen enkele Sony Bravia uit 2021 gecertificeerd.

De niet certificatie heeft in de meeste gevallen betrekking op het interactieve gedeelte.

Geen certificatie wil eigenlijk niet meer zeggen dan, we geven geen ondersteuning.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Heb de frequentie en netwerk ID van de Ziggo weisite. 474.000 Mhz en 5555. 

 

De CI+ module is inderdaad een huur module. Het betreft een SmarDTV van UPC. De software van de module is inderdaad al een oudje namelijk 28-02-2017. CI+ Versie is wel 1.3. Er is geen nieuwe versie van deze module te krijgen. Heb die van de buurvrouw geleend en daar staat Ziggo op, maar het is precies hetzelfde model wat ik heb en ook SmarDTV. Dit is het enige geschikte model wat voor deze regio te krijgen is. Zag wel dat mijn vorige tv een Samsung gebruikt maakte van 64 qam modulatie en deze Sony doet dat op 256 qam. Dit schijnt wat gevoeliger te zijn. Heb een link naar een voorbeeld filmpje op YouTube van de storing. In mijn regio is het interactive gedeelte uitgeschakeld, dus daar heb ik de CI+ module niet voor nodig. het gebeurd ook op reguliere uitzendingen. 

 

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Hier werkt dezelfde CI+ module prima met een AG9 en A89, ligt het niet aan de signaalsterkte, heb wel eens ergens gelezen dat het signaal ook te sterk kan zijn en zo storingen veroorzaakt.

Zit er een signaalversterker tussen? Er eens even tussenuit halen.

Proberen met een (te) lange kabel?

TV opnieuw instellen met de module en kaart erin.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

De AG9 is ook een gecertificeerde tv! De A89 kwam niet in de lijst voor. Geen signaal versterker aanwezig. Signaal komt niet overdreven binnen volgens Ziggo. Coax kabel is al langer dan nodig zo'n 3 meter en ik zou met 1,5 meter al uit de voeten kunnen. Je zegt dat het signaal te sterk binnen kan komen, maar zonder module in de tv en netwerk id 4444 en frequentie 474.000 Mhz, krijg ik alle vrije kanalen (45 stuks) in super mooi beeld zonder storingen! Dit zonder module uiteraard. Ook npo 1, 2 en 3 HD in super strak beeld zonder storing. Module erin en het gezeur begint, dus ook op npo 1,2 en 3 in HD! Het lijkt wel of de module alle kanalen probeert de decoderen en dat hier fouten uit voort komen. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

De AG9 staat ook pas sinds kort op die lijst, een jaar geleden toen wij deze TV kregen ook niet.

Maar goed, ik zou dan bij Ziggo toch nog eens om een nieuwe Module en kaart vragen om te proberen.

Heb gelezen dat die soms ook niet goed zijn.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Had de module van de buren geleend en die doet precies hetzelfde. Alle 2 de modules werken op een Samsung The frame en een JS8000 zonder probleem. 

 

Ziggo wil de modulen ook niet omruilen, omdat ik ook al de module van de buren heb geleend. Denk toch echt dat ik nog eens op onderzoek moet gaan om externe storing bronnen op te sporen, die de module oppikt. Of geduld moet hebben dat de software van de tv aangepakt wordt en dit probleem opgelost wordt, door te gecertificeerd worden door Ziggo. Volgens de verkoper gaat dat bij Sony helaas niet zo snel. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De beeldstoring die te zien is in het YouTube filmpje is wel herkenbaar, dit doet ook weleens hier voor.

Zelf denk ik dat dit op dat moment in het aangevoerde digitale signaal dan zit.

Heb wel eens gelezen dat dit veroorzaakt wordt i.c.m. het internet modem. Een mogelijk oplossing is het toepassen van een sper/scheidingsfilter in de coax.

Helaas functioneert de zoekfunctie op Chelloo.com nu niet om de juiste info erover te delen.

 

Sorry dat ik jouw probleem niet kan loslaten, het kan en moet juist naar volle tevredenheid juist functioneren.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Soms kan het ook aan de splitter liggen op de hoofdaansluiting, dus die kan je er eens even tussen uit halen.

Anders kan het ook nog aan de de hoofdaansluiting (AOP) zelf liggen.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

bedankt voor jullie bijdrage. Vindt het al heel fijn dat er mee gedacht wordt. 

 

Over dat sper/scheidingsfilter had ik ook al gelezen. Maar dit werkt alleen als je internet stoort op het signaal. Dit is bij mij niet het geval. Ik heb de splitter het modem helemaal er tussen uit gehad en ook uitgeschakeld. Er is een 1 gats  aansluiting in de woonkamer geïnstalleerd (Braun) en heb hier alleen de coax kabel van de tv ingestopt. Ook dan stoort het beeld op de tv. Dit gebeurt dan volgens de mensen die er last van hebben door het retoursignaal van het internet, maar dat kan niet, want het modem is er tussen uit. De module is niet interactief, dus dat gaat ook niet op. Trouwens ben vandaag bij mijn ouders, die hebben ook Ziggo en een Sony kd-40w605B. Prima beeld zonder storingen en die gebruiken precies dezelfde module van Ziggo als ik. Pikant detail, zeer oude wandcontactdoos. Dan weer terug naar mijn woning en situatie. Het sper filter is ook niet heel makkelijk te plaatsen, want dat is eigenlijk voor f-connectoren en ik zit met iec connectoren(coax). Ik kan niet aan de wandcontactdoos gaan zitten, want deze is van Ziggo en hier komt de groene kabel gelijk op binnen. Heb nog 2 andere opties die de storing kunnen veroorzaken, namelijk Philips Hue draadloze verlichting en een vaste telefoon, waar het basis station wel redelijk dichtbij de module komen. Maar weet niet of dit soort dingen op een module storing kunnen veroorzaken? vaste telefoon had ik al bijna uitgesloten, had het basis station stroomloos gemaakt en dit loste niets op. Dus alleen Philips Hue zou nog iets zijn, waar ik naar kan kijken. Nogmaals bedankt voor jullie input!