annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

Ik heb een XR-55X94J TV met een CI+ en dat werk niet goed, ik krijg een erg blokkerig beeld en regelmatig stopt hij er helemaal mee en dan moet ik de hele CI+ kaart er uit halen en weer in stoppen dan doet hij het weer.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor.

97 ANTWOORDEN 97
profile.country.NL.title
Klinker67
Ontdekker

Signaal kwaliteit is 100/100

signaal sterkte is  meestal 97 of 98/100 

profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

Beste Klinker 67

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost

Ik heb nu al 3 of 4 update's gehad maar het is alleen maar erger geworden, Sony geeft zelf toe dat er een probleem in de software zit maar ik heb het idee dat ze er weinig aan doen de enige oplossing is een duurder abonnement bij Ziggo met een Mediabox Nexst, of zoals ik TV kijk via de APP van Ziggo GO, dus via internet, en dat gaat prima maar TV kijken met een CI+ zou ook moeten kunnen.

Ik ben erg teleurgesteld wat dit betreft in Sony, het was bepaald geen goedkoop toestel en als je kijkt op internet bij XR-55X94J specificaties staat overal dat dit toestel geschikt is voor CI+ Ziggo.

Ik hoop dat Sony dit snel oplost of aangeeft hoe lang dit nog gaat duren.

profile.country.NL.title
Klinker67
Ontdekker

Heb de tv op de slaapkamer staan, kijk sinds kort ook vaak via de ziggo app ,maar was niet mijn bedoeling om altijd via de app te moeten kijken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Klinker67  schreef:

Signaal kwaliteit is 100/100

signaal sterkte is  meestal 97 of 98/100 


Deze waardes zien er heel goed uit.

 

Ook al geëxperimenteerd met de LNA aan of uit te zetten? 

 

Om alles uit te sluiten,

Kan je misschien uit testen met alleen de X90j op de AOP (Ziggo aansluiting), dus zonder het Ziggo modem en andere TV's ect.

Ik ben benieuwd

 

@Jan--- 

Wat zijn jouw signaalsterkte en signaalkwaliteit?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Klinker67
Ontdekker

Heb het geprobeerd,alles er tussen weg (antenne versterker,sperfilter,ziggomodem).

Het probleem blijft zich voordoen,signaalsterkte blijft zonder versterker ook op ongeveer 90.

Signaalkwaliteit blijft gewoon 100 .

Lna heb ik ook uitstaan.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@ all 

 

Lees net op Tweakers dat het probleem via de volgende work-a-round mogelijk opgelost is.

 - Lees de digitale opnieuw in

 - kies voor andere provider (i.p.v. UPC of Ziggo)

 - Zoek de juiste gegevens op bij Ziggo.nl (474.000MHz en (0)5555 in mijn geval).

Helaas kan ik het nu nog niet uittesten, TV uit de 2021 line is nog steeds niet binnen (wie weet morgen wel).

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Klinker67
Ontdekker

Heb het geprobeerd, het probleem is er nog steeds.

profile.country.NL.title
Boellie2209
Ontdekker

Ik heb ook sinds 26 nov de sony xr55x94j in huis met een nieuwe quantis module en ook blokerig beeld ben ook nog altijd aan het wachten op een oplossing ziggo monteur hier geweest alle kabels vernieuwd coax kastje op de muur vernieuwd blijf blokerig beeld hebben inderdaad met ziggo go ap geen probleem en met Netflix ook perfect beeld dus afwachten weet het Voor nu ook even niet word vervolgd!!!!

profile.country.NL.title
Boellie2209
Ontdekker

Heb ik ook 100/100 en 95 % signaalsterkte dus neem aan dat dit niet verkeerd is

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@ all,

 

Ik begrijpt het niet.

Dagen geleden een X95j eindelijk binnengekregen, deze opgehangen en geïnstalleerd i.c.m. met de CI+ module (Ziggo huur 1e generatie >10 geleden) en geen enkel probleem gehad met het (HD) beeld de afgelopen dagen.

Ligt het dan aan de andere CI+ modules, zoals enkele jaren geleden?

 

Probeer eens een originele Ziggo CI+ module tijdelijk te scoren van vrienden of kennissen.

Desnoods bestel je de Ziggo CI+ module en stuur deze na enkele dagen weer retour als het beeld probleem nog steeds voordoet.

 

Ben benieuwd,

suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!