annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

Ik heb een XR-55X94J TV met een CI+ en dat werk niet goed, ik krijg een erg blokkerig beeld en regelmatig stopt hij er helemaal mee en dan moet ik de hele CI+ kaart er uit halen en weer in stoppen dan doet hij het weer.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor.

97 ANTWOORDEN 97
profile.country.NL.title
Sony-50
Ontdekker

Blokkerig beeld bij KD-50X89j icm Ziggo CI+ Module

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat zijn de waarden van de signaalsterkte en de signaalkwaliteit op bijv. NPO1?

Is de module een huur Ziggo module of een zelf aangekochte?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Theodoor66
Lid

Ik heb de afgelopen twee week regelmatig contact gehad met de klantenservice van Sony over dit probleem.
Op verzoek heb ik filmpjes en foto's van het probleem opgestuurd voor de tweedelijns support. Specifiek vroegen ze om beeldmateriaal van de storing op Ned 1, 2 of 3. Daar kon ik ze uiteraard prima van voorzien.

Ze vroegen ook om een foto van de CI+ module.

Ik heb het idee dat het wel serieus wordt genomen. Onderstaand de (nogal onpersoonlijke en formele) reactie van Sony. Hopelijk is de aangekondigde update (die al eerder is gedaan, en zonder specifieke datum van uitrol) wel de oplossing voor ons probleem.

 

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt met uw Sony TV. Onze technici werken momenteel aan een software-update om dit probleem op te lossen. De software-update zal naar verwachting over enkele weken beschikbaar zijn. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ofdat het met een firmware update is op te lossen?

 

Het beeld probleem bestaat ondertussen al enkele maanden in geheel Europa, her en der in Europa (ook in NL) worden de moederborden omgewisseld, waarna met de laatste firmware het beeld probleem als sneeuw voor de zon is verdwenen.

 

Hoop doet leven,

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Viraxxx 

De beeld problemen in dit topic hebben betrekking op Signaalproblemen of de een firmware versie die niet je de XH9096 zit.

Probeer eens een andere CI+ module tijdelijk te scoren of de CI+ module van Ziggo even uit te proberen.

Het is ook mogelijk dat er een stoorsignaal (Dect of retour signaal uit het modem) door de XH9096 wordt ontvangen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Theodoor66
Lid

Ik heb net weer even met Sony gebeld. De genoemde tijdsduur (enkele weken) werd mij ook enkele weken geleden gegeven. Letterlijk met dezelfde tekst. Om mijn vraag of ik niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd noemde de helpdesk nu als datum eind februari of in maart. Een paar weken is een nogal rekbaar begrip bij Sony. En moeilijk te geloven zonder ondersteuning van argumenten die dit staven.

Mijn TV is nu wel voor reparatie aangemerkt om het moederbord te vervangen. Ik zal het melden als de reparatie is voltooid, en of het heeft geholpen. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Viraxxx

 

Dit topic gaat bij mijns inziens over blokvorming door storing op het coax signaal en niet in de firmware.

Het antwoord wat jij van de Sony "Helpdesk" heb gekregen is het antwoord over de Sony Bravia's uit 2021 en niet over de XH9096 uit 2020. in dit topic staat de link naar deze Sony Bravia 2021 Line omdat we er toen nog niet achter waren dat het coax probleem voor deed.

 

@Theodoor66 

Dit topic gaat bij mijns inziens over blokvorming door storing op het coax signaal en niet in de firmware.

Het antwoord wat jij van de Sony "Helpdesk" heb gekregen is het antwoord over de Sony Bravia's uit 2021, in dit topic is de link naar het topic met jouw inbreng voorbij komt. Jouw moederbord reparatie is in ieder geval onderweg zo te lezen. We zijn benieuwd hoe dat het afloopt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Theodoor66
Lid

@pa3eia 

 

Het topic heeft: Blokkerig beeld icm Ziggo CI+ Module
En daar heb ik last van bij een signaalkwaliteit van 100/97.
Later in de discussie kwam, onvermijdelijk, de signaalkwaliteit en het type Sony TV aan bod.
Als het over enkel de signaalkwaliteit gaat, dan zijn mijn bevindingen hier misplaatst en zal ik afzien van verdere opmerkingen om de discussie niet verder te verwarren.
Dit neemt niet weg dat er een blokjes-probleem is bij sommige Sony TV's met een CI+ module waarbij de signaalkwaliteit niet de oorzaak is. En als ik het goed begrijpt kan dit niet de reden van het probleem zijn bij de KD-5089J (De TV van Oolong59)

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Welke TV is dat precies de KD-5089J, ik kan er niks over vinden?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Theodoor66
Lid

Dat is het type wat Oolong59 meld en waar ik aan refereer. 
https://www.sony.nl/electronics/televisies/x89j-series/specifications