annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

Ik heb een XR-55X94J TV met een CI+ en dat werk niet goed, ik krijg een erg blokkerig beeld en regelmatig stopt hij er helemaal mee en dan moet ik de hele CI+ kaart er uit halen en weer in stoppen dan doet hij het weer.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor.

97 ANTWOORDEN 97
profile.country.NL.title
Jandeloper
Ontdekker

Mijn TV , XR-75X94j,  gekocht in september. Sinds 4 weken last van blokkerig beeld om de 30 seconden of zo, of paar minuten niet.

Dus ik ook maar googlen en zo kom ik dus ook hier uit.

Maandag dan maar even contact zoeken met Sony.

Al die dingen proberen ga ik niet doen, alles is hier in mei nieuw aangelegd, mijn andere sony TV van 2018 heeft geen enkel probleem.

profile.country.NL.title
freaky1978
Lid

Gisteren de monteur van ziggo langsgeweest. Hij heeft in de muur alles nieuw aangesloten. In 1ste instantie geen problemen meer. Vanmorgen weer blokken in het beeld. De elektrowinkel hier om de hoek meent dat dit komt door de 1.3 module. Hun plaatsen zelf de 1.4 module in hun sony tv's en geen problemen ermee, zeggen hun. Ik ga vandaag maar weer eens ziggo bellen voor deze module. Of er moet snel een update van Sony komen. Dit is zo niet naar te kijken. Wat wel nog een optie is tot het probleem is opgelost is de mediabox op de tv aan te sluiten. Dan heb je gewoon goed beeld. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@freaky1978 

De CI+ module 1.4 kan 2 digitale kanalen tegelijk decoderen, maar deze is nog steeds niet op de markt.

 

Wat is het type nummer van je Sony Bravia TV?

Wat zijn de signaalwaarden en de signaalkwaliteit van het digitale signaal (help toets).

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
freaky1978
Lid

Helaas moet ik je wel teleurstellen, de elektrozaak hier om de hoek heeft deze liggen. Voor een mooie 90 Euro welteverstaan. Als hij ze heeft, heeft ziggo ze ook. 

20220122_155130.jpg

profile.country.NL.title
freaky1978
Lid

Mijn signaal waardes zijn 100 en tussen de 88 en de 94. Mijn tv is een Sony Xr-55x94j. 

profile.country.NL.title
Zeebaars40
Ontdekker

Sony XR-55X90J gekocht begin december nu zeker 3 weken last van blokjes in beeld,net ziggo monteur gehad signaal allemaal goed,tweede tv aangesloten op zelfde uitgang Sony TV blijft blokjes en andere TV geen blokjes.

Heb gelukkig nog garantie van 100 dagen retour ,denk er hard over om TV terug te sturen voor een andere TV.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@freaky1978 

 

Er staat duidelijk dat deze geschikt is voor CI+ 1.4/1.3/1.2 TV's, dit wil niet zeggen dat dit de 1.4 CI+ module is.

Als je Google op het plaatje van deze module staat er duidelijk in de beschrijving dat het een 1.3 is.

 

De signaalwaarden zijn goed tot redelijk, al kan het beter.

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Zeebaars40 

 

Wat is de waarden van de signaalsterkte en de signaalkwaliteit (Help toets)?

Welke CI+ module wordt er gebruikt?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Zeebaars40
Ontdekker

Singaal sterkte 95,CI module Quantis 1.3.

Monteur Ziggo heeft alles nagelopen daar zit geen verstoringen in, komt echt uit Sony TV.Zelfde uitgang maar andere TV aangesloten en geen blokjes.

Lees hier in de community dat het een bekend probleem is bij Sony,moederbord niet goed.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat ik apart/vreemd vind is dat het beeld probleem bij de zelf aangekochte CI+ module's voordoet in het voormalige ZIggo gebied, zoals al eerder gepost, hier wordt het huur model van UPC al ongeveer 10 jaar zonder beeld problemen nu in de X95j gebruikt.

 

Zo maar hard op denken: kan het zijn omdat het steeds het voormalige Ziggo gebied is, dat het te maken heeft met ITV? Dit hebben wij niet in het voormalige UPC gebied. Is bij ons de Hbb applicatie, wat trouwens uitgeschakeld staat.

 

Ben benieuwd bij diegene waar het probleem voordoet ofdat dit dan ook voordoet met de huur CI+ module van Ziggo. Dit heeft nog niemand uitgeprobeerd om deze module uit te testen, desnoods een CI+ module laten opsturen door Ziggo en na enkele dagen retour sturen als deze niet bevalt.

 

Als er een oplossing is zal dat eerdaags wel in een update worden verwerkt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!