annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

Ik heb een XR-55X94J TV met een CI+ en dat werk niet goed, ik krijg een erg blokkerig beeld en regelmatig stopt hij er helemaal mee en dan moet ik de hele CI+ kaart er uit halen en weer in stoppen dan doet hij het weer.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor.

97 ANTWOORDEN 97
profile.country.NL.title
Ad_Koudijs
Ontdekker

Hoi PA3EIA,

 

Geen idee... Ik weet alleen dat de tv maandagavond aangaf dat er een update diende te worden gedownload. Die is verwerkt. Ik kan in de instellingen nergens vinden wat dit voor update is geweest. Waar vind ik dat? Kan me herinneren dat er bij de toelichting bij de update werd vermeld dat het iets met kleureninstellingen te maken had. Misschien is het wel een apparaat-specifieke update geweest... Met "langverwacht" verwijs ik naar de berichten dat er evt. een alles-oplossende update aan zou komen om alle problemen op te lossen. Gisteravond bijna geen beeldverstoringen meer gehad, maar wel weer niet-toegankelijke zenders boven NPO3. En dat is natuurlijk echt te wijten aan de module of de combinatie module/tv. Na herstart weer (voor zolang het goed gaat) hersteld.

73

Ad, PB3A

profile.country.NL.title
erikvannistelrooij
Ontdekker

Probleem wordt niet minder.

Vandaag viel signaal compleet weg.

(Melding: Geen signaal, controleer uw antenne aansluiting.)

Zelfde probleem ook met vorige Sony.

profile.country.NL.title
Ad_Koudijs
Ontdekker

Ik ben er nu wel uit; alle problemen hier worden inderdaad door de combinatie module/tv  veroorzaakt. In het geval dat de Quantis module niet werkt (dus alles hoger dan NPO3 blijft versleuteld) heb ik geen problemen met het beeld. Maar dan werkt ook Ziggo On Demand niet. Als de module wel werkt hebben we geheid een blokkerig en verstoord beeld.

Ik kan me herinneren dat ik, toen ik eind vorig jaar op Internet informatie inwon over mijn aanstaande nieuwe tv, in een ander forum een gebruiker tegenkwam die dit soort klachten al had over z'n Sony Google tv (het niet goed werken van de Quantis module). Ik heb er toen niet voldoende aandacht aan geschonken en dacht dat het een probleem was dat toevallig alleen bij die gebruiker optrad. Dat had ik dus mis... Spijt ervan... Ik hoop echt dat er een of andere oplossing voor dit probleem komt, want dit is echt niet leuk meer...

profile.country.NL.title
erikvannistelrooij
Ontdekker

Vandaag bericht van Sony gehad via mijn verkoper:

 

https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-55x94j/articles/0...

 

Er komt nu formeel een software update. Zou vanaf 2 maart worden uitgerold. Voor 16 maart zou hij op alle TV'S beschikbaar moeten zijn.

profile.country.NL.title
OmeRoon
Ontdekker

Kijk, dat is goed nieuws (ook al duurt het nog een week of 3 tot een maand)!

Ik dacht voorlopig dan maar even met de Ziggo Go app te gaan kijken maar omdat ik tv via Ziggo en glasvezel internet via KPN heb werkt dat niet. ☹️

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De update zal in maart op de ondersteuning pagina te downloaden te ziin..

 

Link 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Densan8
Ontdekker

Volgens mij is mijn toestel geüpdatet, geen problemen meer sinds vandaag 👍

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Densan8  schreef:

Volgens mij is mijn toestel geüpdatet, geen problemen meer sinds vandaag 👍


De update (v6.5660) morgen pas online op de ondersteuning pagina.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@all

 

De verwachte update  staat online.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Klinker67
Ontdekker

Heb de nieuwe software update er opstaan .

Lijkt goed macroblokking is weg .