annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jan---
Ontdekker

CI+ module (Quantis) in de 2021 line werkt niet goed

Ik heb een XR-55X94J TV met een CI+ en dat werk niet goed, ik krijg een erg blokkerig beeld en regelmatig stopt hij er helemaal mee en dan moet ik de hele CI+ kaart er uit halen en weer in stoppen dan doet hij het weer.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor.

97 ANTWOORDEN 97
profile.country.NL.title
Zeebaars40
Ontdekker

Is een overweging waard,ben mij aan het beraden aangezien ik nog in de garantie val van terug sturen als de TV niet bevalt.

 

Wat ik jammer vind van de verkopende winkel dat Sony op de hoogte is van dit probleem,had ik dat geweten had ik deze TV niet gekocht.

Tags (1)
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wist de verkopende winkel dat er een zelf gekochte CI+ module gebruikt zou worden?

Meestal is een software probleem snel opgelost, al lijkt dit met dit beeld probleem niet het geval ee 1e meldingen zijn al van augstus afgelopen jaar. Het beeld probleem is ook aanwezig in de UK en in DE, het is gedeeltelijk opgelost d.m.v. een update maar niet bij iedereen (module afhankelijk?).

 

Welke TV had naast deze aangeschafte Sony je voorkeur?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Stuiffie
Ontdekker

Ik heb begin September 2021 de Sony    XR-50X94J gekocht.

 

Vrij wel vanaf het begin last gehad van Marco blocking via de CI+, eigenlijk al na de eerste update. Na over en weer van alles geprobeerd om het euvel te verhelpen, kabels dempings weerstanden enz 

Eind November toestel via de dealer opgegeven voor reparatie,en begin December is er een nieuw v2 type moederbord geplaatst.

Deze zou samen met de nieuwe software het euvel van Marco blocking van HD zenders via de CI+ module moeten oplossen.

Maar helaas euvel is alleen maar erger geworden nu valt het scherm soms zwart krijgt de melding  module verwijderd soms wordt de module weer aangemeld en soms ook niet en is alleen Ned 1,2en3 te zien.

Om dan toch nog tv te kijken blijft de optie over om op SD kwaliteit te kijken. Beter iets dan niets. Ook op SD kwaliteit geeft het toestel soms strepen.

Nu heb ik de 2de week van Januari 22

Na meerdere keren de dealer en Sony te benaderen besloten om het toestel te retourneren naar Sony en een ander toestel uitgezocht omdat Sony deze klacht van Marco blocking nog steeds niet heeft kunnen oplossen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Stuiffie 

 

Jammer dat je niet vermeld welke CI+ module je gebruik en wat de signaalwaarden en signaal sterkte (help toets) zijn om een overzicht te krijgen.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Stuiffie
Ontdekker

Hallo 73

 

Ik gebruik al jaren een Smit CI+ 1.3 module en de signaal waarde waren 100%

En de kwaliteit 94%

Tevens heb ik ook een Quantis CI +1.3 geprobeerd zelfde resultaten.

Module werkt prima in andere tv's behalve in de Sony XR-50X94J

 

 

 

 

profile.country.NL.title
freaky1978
Lid

Oké ik geef je gelijk dat er 1.4 opstaat. Zoals al eerder gezegt, de elektrozaak hier om de hoek verkoopt deze module en deze verhelpt het probleem met de blokken in het beeld. Als ziggo me deze niet kan leveren denk ik erover om deze zelf aan te schaffen. Heb nog een kaart van ziggo die ik toen gekocht heb van hun. Scheelt me weer 2 euro per maand op de factuur🙈🙈 vrijdag komt de monteur van ziggo weer. Als die het niet verhelpt ga ik vrijdagmiddag de module halen en kan je dan laten weten of dit echt het probleem verhelpt. 

profile.country.NL.title
freaky1978
Lid

Ik heb mijn mediabox door gekoppeld met een 't stuk naar de tv via de coax. Nu heb ik een kwaliteit van 100 en een niveau van 68. En heb geen blokken meer in het beeld. Een te hoog niveau werkt natuurlijk ook averechts. Maar het is van de zotte dat ik die mediabox ertussen moet hebben om fatsoenlijk beeld te hebben. Ben benieuwd wat de monteur vrijdag zal doen. 

profile.country.NL.title
Zeebaars40
Ontdekker

Ben nog even verder gegaan met probleem,wat opvalt als ik de module eruit haal dan heb ik geen blokkerig beeld meer op 1,2 en 3 ,echt spat zuiver.Als ik hem er weer in doe ook geen blokjes maar dan heb je dus alleen 1,2 en 3.

Wat me ook was opgevallen dat mijn teletekst het niet doet als ik de module erin heb, haal ik hem eruit dan heb ik wel teletekst,weet niet wat dat met elkaar te maken heeft maar is mij opgevallen,denk dat het probleem is module in combinatie met deze TV niet lekker samen werkt.

profile.country.NL.title
Stuiffie
Ontdekker

@freaky1978 

 

Als je via de Mediabox tv kijkt sluit je de inwendige tv-tuner af, dus ook je CI+ module. 

profile.country.NL.title
Stuiffie
Ontdekker

@freaky1978 

 

Die zogenaamde 1.4 module is zeker van Quantis deze wordt verkocht als zijnde 1.4 maar is als je via je systeem kijkt gewoon een 1.3 te zijn. Heb ik ook al geprobeerd. Uitkomst het zelfde macro blocking op de HD zenders