annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Audio Drop Out KD-55XG9505 en HT-ZF9 Combo

OPGELOST
profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Audio Drop Out KD-55XG9505 en HT-ZF9 Combo

Hi,

 

Ik heb enkele weken terug een nieuwe Sony TV gekocht, KD-55XG9505 en deze aangesloten via eARC aan mijn soundbar, HT-ZF9. Alles werkt prima buiten het geluid dat steeds weg valt, maar het beeld blijft doorspelen tijdens het gebruik van de Netflix app. Dit gebeurd hoofdzakelijk met Dolby Atmos/ Dolby vision content.

 

Wel en niet:

  • Het probleem doet zich niet voor bij het gebruik van mijn Sony X800 4K speler nog met de recente AirPlay waar Apple TV goed alle Dolby Atmos zowel als Vision on onderbroken doorgeeft.
  • Het probleem doet zich makkelijker voor kort of direct na het laden van een volgende nieuwe episode of tijdens het onderbroken kijken van film of episode.

 

Te info:

  • Alles is aangesloten via de Soundbar als centraal punt,
  • Alle toestellen zijn op de laatste firmware,
  • Enhanced format staat op alle porten open, (soundbar)
  • eARC staat aan, (TV)
  • Audio Uitgang staat op Auto 2 en op Dolby Digital Plus. (TV)

 

Wat heb ik al gedaan:

  • Alle hoogwaardige HDMI kabels getest,
  • TV helemaal stroomloos gezet voor 3 minuten,
  • Updates Netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
  • Factory Reset tv,
  • Firmware update (29/01/2020),
  • 5Ghz WiFi check. (Uitstekende Verbinding)

 

Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden!

Daarnaast heb ik op de US Sony Community ook veel problemen gelezen over deze gelijkaardige audio-issues. Meeste personen hadden dit probleem na de update naar Android Pie. Sony zou blijkbaar weten over dit probleem, maar nog geen oplossing. Beetje jammer want ik was zeer tevreden van mijn andere TV KD-49XE9005 die nu in mijn bureau staat met HT-XF9000. 😞

Kan iemand helpen of dit doorgeven aan de desbetreffend?


Thanks,

StrikerXL

92 ANTWOORDEN 92
profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Nee hoor, er staat ook niks in de release notes over dit probleem. 

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Ik heb de dag zelf geïnstalleerd, maar zonder enig effect.

Nu zie ik niets in 'Voordelen en verbeteringen' dat ons probleem oplost.:

 

Over deze download

Voordelen en verbeteringen
  • Verbeterde compatibiliteit met AirPlay 2
  • Lost een zeldzaam probleem op waarbij YouTube-content niet werd afgespeeld
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Wat vervelend! Ik heb gelijk doorgegeven dat dit het probleem niet heeft opgelost. Helaas kan ik zelf op dit moment niet veel meer doen dan dat, maar ik zal ervoor zorgen dat dit probleem on top of mind blijft.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi 

profile.country.NL.title
Channel_Z_NL
Lid

Beste StrikerXL,

Echt jammer dat het nog steeds niet is opgelost...

Je kunt echter nog wel een ding proberen, en dat is de firmware van de XH9505 ( het 2020 model ) installeren...

Versie 6.4770 staat op de download pagina van de XH9505, gewoon de instructies volgen zoals beschreven...

Maar Channel_Z_NL wat zeg je nu, een update van een ander model kun je toch niet installeren op een XG9505!!

Nou dat kan dus wel, en lost een paar problemen op inc audio drop-out...

Het grappige is namelijk dat de XH9505 exact de zelfde tv is als een XG9505, en de firmware dus ook gewoonweg installeert en werkt zonder enig probleem...

 

Bijkomend voordeel is ook nog eens, nieuwe menu's, betere motion, en nieuwe algoritmes voor FALD backlight

( dus minder blooming )...

Nu weet ik dat er straks een of meerdere mods gaan reageren met waarschuwingen, zoals niet doen, gevaarlijk, en garantie enzo...

Maar zoals vermeld, de XH9505 is intern exact het zelfde tv als de XG9505, vandaar dat het mogelijk is...

Draait hier als een zonnetje

 

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Dat zou geweldig zijn!

Jammer Sony dit zelf niet test en nakijkt, zo bijna zeggen schandalig!!!

Bedankt voor de tip en ik ga het zeker eens uittesten, want de TV doet het toch niet naar behoren.

Als hij dan toch kapot is stap ik over na een ander merk.

 

Groetjes,

StrikerXL

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Ik heb dit ook al gelezen en zie dit als een last resort oplossing. Bij het laatste contact met de support vroegen ze mij om een foto van de tv waarop de firmware versie te zien is... Heb schrik dat ze niks meer gaan willen doen als dit niet de juiste is.

De update zou naar het schijnt wel de beeldkwaliteit ten goede komen.

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Heb hem net geüpdatet en werk prima zelfs beter op het moment.
Hij zag ook opeens dat mijn afstandbediening een update nodig had.

 

Ik hou jullie nog up-to-date over het verdere verloop!

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Top! Indien dit het probleem met het geluid oplost update ik ook en is dat de bevestiging dat Sony express dit niet verder bekijkt. Ben benieuwd!

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Bedankt voor de tip. Ik ga het ook problemen. 

hebben jullie ook last dat de TV zomaar uit gaat? 

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Dat heb ik nog nooit voor gehad.