annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
deerntje
Ontdekker

Hallo allemaal

ik heb een KD-55FX8505 en na de laatste update klopt de Datum en Tijd niet meer

7 maarrt en 04.00 uur

lukt niet om dit te wijzigen want in het menu worden de mogenlijkheden donkerder weergegeven en dan kun je ze niet wijzigen daardoor geen internet en wifi help help

Rezzenthel
Ontdekker

Tv op fabrieksinstellingen zetten.

 

hierna regio/land: belgie kiezen. Hierna moet hij werken

Rezzenthel
Ontdekker

Tv op fabrieksinstellingen zetten. Hierna kies je land/regio belgie. Hierna werkt hij als het goed is

Rene1978ps
Ontdekker

Dat werkte bij mij ook 2 keer een paar uur... daarna het zelfde probleem. 

Nelis91
Ontdekker

Hi,

 

Ik zat tot vanavond met hetzelfde probleem maar heb zojuist een vrij simpele oplossing gevonden. Het probleem schijnt te zijn dat de tijd op de tv verkeerd staat ingesteld en deze kun je niet zomaar aanpassen. De oplossing die bij mij werkt:

 

- Sluit de tv aan op een coax kabel met signaal

- Ga naar instellingen > zender installatie > kies digitaal setup > kies digitale afstemming > kies digitale autom. afstemming > druk op OK > kies de optie die voor jou klopt (voor mij optie 3, voormalig Ziggo) 

 

De tv zal nu naar zenders zoeken en zodra er een zender gevonden is zal de tijd door het systeem worden overgenomen en dus weer correct staan ingesteld. Hierna werkt bij mij (eindelijk) alles weer goed!

 

Hoop dat het jullie helpt! Succes!

 

Niels

profile.country.NL.title
matimme33
Ontdekker

Oplossing: Men moet een fabriek

reset doen.

dan een andere WiFi verbinding koppelen.

Hierna weer terug na bestaande Router Gaan/instellen.

Gr

Timmer

profile.country.NL.title
StanleyRapmund
Ontdekker

Ik heb een probleem met mijn internet.

Hij geeft aan wel verbonden maar geen internet. Heeft iemand hier ervaring mee.

Ik heb de provider(kpn) al gebeld maar die kan het niet oplossen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er hebben vele Sony Bravia's gebruikers problemen de afgelopen weken na de laatste update gehad. Zij hebben de oplossing die o.a. in dit topic worden vermeld na tevredenheid uitgevoerd (fabrieksreset/Land: Belgie/Taal: Nederlands).

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Elenneok
Ontdekker

Bonsoir,

 

Ik sukkel ook al een tijdje met dit probleem: geen internettoegang via Wifi. Netflix en TV werken ok, maar apps zoals youtube niet.

Dankzij dit topic werd ik op het spoor gezet van de tijdsinstellingen.

 

De instant-oplossing in my case was 

> Instellingen > Datum en tijd > Automatische tijd en datum

en dan kiezen voor "Netwerktijd gebruiken".

 

Hope it works for you guys!

Enthousiaste groeten

 

Daarna werd de correcte tijd in Home weergegeven

profile.country.NL.title
Jaap135
Ontdekker

onderstaande vond ik ergens online, dat heeft bij mij gewerkt.

Hopelijk doet Sony snel een fix uitbrengen.

 

----


+ Switch the Android TV to developer option : tap the Build Number option 7 times

https://developer.android.com/studio/debug/dev-options

 

+ Enable the ADB debugging option inside the Developer options menu on the TV

+ Set the transfer mode to file transfer mode (or MTP) on the Android TV present in Developer options

+ Install the ADB (Android Development Bridge) from official Android forum:

https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools

 

+ Unzip the tar/zip file and using terminal/cmd go to the dir until you find adb.exe. For example if I unzip my

zip file in Downloads on MAC/Windows/Linux, run

$ cd ~/Downloads/platform-tools/ - MAC/Linux

c:/> cd /Users/your_account/Downloads/platform-tools/ - Windows

 

+ Identify the ip of your Android TV - please check network on TV under settings

+ Connect your laptop and TV using a USB cable - I used USB-C (connected to laptop) and USB-A (Connected to TV)

+ run the below command

adb connect <ip of the TV>

 

+ At this point if everything is done right, you will get a pop-up on TV to trust the laptop (RSA Fingerprint). Or as @Molis083 mentioned earlier: Give permission to laptop connect on your tv

+ Select yes

+ run another command below:

adb shell settings put global auto_time 1

 

As soon as you run the above command you will notice that time has changed to the current time and all of your apps are able to connect back to the internet.

 

Disconnect the laptop from TV by killing the server

adb kill-server

Moreover, in future if you do not want to use USB cable you can enable debugging via wifi. Read the link below to do so:

https://developer.android.com/studio/command-line/adb

 

I hope this helps people and saves their time. Sony must provide something simple to fix the issue, instead of forcing consumer perform all the ***** load of work. Highly disappointed with SONY and their crap piece of software.

 

 

=====

weet trouwens iemand wanneer android 9 komt voor TV-model KD-55XF7596 ?

Die geeft als ik het goed begrijp namelijk dolby atmos door en ik heb nu een stuk minder aan mijn juist gekochte Sony soundbar HT-ST5000 aangezien die dus geen dolby atmos signaal door krijgt van de tv....