annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sommige modems/routers zoeken eens in de zoveel tijd naar een vrij kanaal, als dit op de 2,5Ghz boven kannal 11 ligt hebben de Bravia's daar problemen mee. De oplossing is om een vast kanaal onder kanaal 11 vast te kiezen. Al eens het modem/router opnieuw laten opstarten?  De 5Ghz kan je beter uitzetten als je de 2,5Ghz gebruikt.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Begin zelf te neigen naar DHCP lease uitdaging. Soort gelijke uitdaging meermaals gehad in mijn omgeving. Recentelijk nog met oude met ouder model tv. Deze vast IP gegeven en functioneerde toen na behoren. 

 

* router; maar hier een reservering voor vast IP adres

* TV: stel je dan in met het IP adres

Wat je nog eerst zou kunnen proberen in de DHCP lease te verlengen. Bijvoorbeeld na week of langer... 

 

Hoe IP adres reservering te doen in je router. Zie handleiding van je router. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
peter.1.2.3.4.5.6
Ontdekker

meestal is het zo dat als je wel verbinding hebt maar geen internet dat er geen ip adrse is toegekend aan jou tv.

dit kan je controleren in de instellingen.

oplossing dit handmatig te doen of automatisch overnieuw te doen.

dus even de netwerkinstellingen checken.

suc6

Wilfredstel
Ontdekker

Hier ook altijd hetzelfde probleem. 

En het meest gekke is, ik denk telkens dat het aan mijn bekabeling ligt. Dus al 3 a 4 keer nieuwe stekkers (rj45) gemonteerd. Maar hoe dom ik zelf ook eigenlijk ben kan ik dit uitsluiten. Receiver/ps4/Ziggo kastje alles werkt. Zels is het zo dat Netflix vaak ook gewoon wel werkt en de TV alsnog aangeeft (ethernet niet aangesloten) hoe dan?

WiFi word hier niet gebruikt. 

Betreft een Sony 65 xf9305

Destijds zo'n 2000 euro voor betaald, dan verwacht je toch wel een beetje meer stabiliteit. 

profile.country.NL.title
lindorin
Ontdekker

Bij mijn tv (43XG8305) speelt het pas sinds de laatste firmware update en heeft het te maken met de tijdsinstelling. Als de tijd op de tv niet klopt: wel verbinding met het netwerk (wifi of kabel), maar geen internet. Ik zet de tv 's nachts helemaal uit via een stekkerdoos. Als ik hem dan de volgende dag weer aanzet moet hij zelf de tijd weer instellen. Hij haalt zijn tijdsinstelling uit het tv-signaal, maar alleen als hij ook op tv staat. Omdat hij opstart naar het app-menu gaat dat niet vanzelf goed. Als ik hem dan eerst even een minuutje op tv zet tot hij de tijd goed gezet heeft, heb ik daarna ook weer internet. 

 

Het is een irritant softwareprobleem en ik had er tot nu toe ook geen last van, maar er is dus wel een workaround en het ligt (meestal) niet aan je netwerk. 

profile.country.NL.title
BuildIn76
Ontdekker

Ik heb dus ook nonstop problemen (nu weer van na het weekend) met dat (in dit geval) ik WEL de wifi zie, maar niet kan verbinden. En als ik mijn wifi ww wil invoeren, zegt iw gewoon dat het ww niet klopt!

 

En het begon met dat Netflix er weer uitgegooid was.

 

Tv die ik heb: KD55XG8599 hoogste in de serie met zgn extra tweeters die het ook helemaal niet doen. EN je kan niet typen met de afstandbediening (die op bluetooth moet werken maar als je die aan zet vertraagt hij zo dat je niet eens een zender kunt kiezen).

 

Eeecht! Model mid 2019... MISKOOP van het jaar! Had nog liever een Medion gehad.

 

En als je Sony belt of mailt of wat dan ook...alleen van die halfbakken oplossingen. Als zeker 20 keer dit jaar opnieuw opgestart en accounts opnieuw er op gezet. Contact met provider ...alles..nieuwe aansluitingen ...alles...blijkt gewoon die superslechte SONY kwaliteit van 0 tv

profile.country.NL.title
Dirk_64
Ontdekker

Hier ook hetzelfde probleem.
Experiabox herstart.geen resultaat

Software update via USB geen resultaat
Vast IP geen resulaat.
Bekabeld wel verbinding geen internet.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen, gebeurt niets
Kortom er is ietst goed mis met de software

profile.country.NL.title
Dirk_64
Ontdekker

Hoi,
Ik heb kpn tv en geen 'echt tv-signaal' op de sony is automtische tijdzone enabled. De optie is ook grijs dus kan deze ook niet disablen en zelf de tijd aanpassen.
Iemand een idee?

profile.country.NL.title
RudolfDiesman
Ontdekker

Zwaar vervelend dit koop vorige week nieuwe tv werkt mn wifi er niet mee (net als bij anderen)

Dit wordt een facebook bombardement bij Sony - wie gaat mij helpen?

 

Tijdinstelling werkt niet blijft grijs - 

 

Als Sony dit al in 2019 weet waarom verkopen ze dat kutding dan anno 2020 nog?

dat wordt mn rechtsbijstandsverzekering afstoffen...

Ruud