annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Audio Drop Out KD-55XG9505 en HT-ZF9 Combo

OPGELOST
profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Audio Drop Out KD-55XG9505 en HT-ZF9 Combo

Hi,

 

Ik heb enkele weken terug een nieuwe Sony TV gekocht, KD-55XG9505 en deze aangesloten via eARC aan mijn soundbar, HT-ZF9. Alles werkt prima buiten het geluid dat steeds weg valt, maar het beeld blijft doorspelen tijdens het gebruik van de Netflix app. Dit gebeurd hoofdzakelijk met Dolby Atmos/ Dolby vision content.

 

Wel en niet:

  • Het probleem doet zich niet voor bij het gebruik van mijn Sony X800 4K speler nog met de recente AirPlay waar Apple TV goed alle Dolby Atmos zowel als Vision on onderbroken doorgeeft.
  • Het probleem doet zich makkelijker voor kort of direct na het laden van een volgende nieuwe episode of tijdens het onderbroken kijken van film of episode.

 

Te info:

  • Alles is aangesloten via de Soundbar als centraal punt,
  • Alle toestellen zijn op de laatste firmware,
  • Enhanced format staat op alle porten open, (soundbar)
  • eARC staat aan, (TV)
  • Audio Uitgang staat op Auto 2 en op Dolby Digital Plus. (TV)

 

Wat heb ik al gedaan:

  • Alle hoogwaardige HDMI kabels getest,
  • TV helemaal stroomloos gezet voor 3 minuten,
  • Updates Netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
  • Factory Reset tv,
  • Firmware update (29/01/2020),
  • 5Ghz WiFi check. (Uitstekende Verbinding)

 

Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden!

Daarnaast heb ik op de US Sony Community ook veel problemen gelezen over deze gelijkaardige audio-issues. Meeste personen hadden dit probleem na de update naar Android Pie. Sony zou blijkbaar weten over dit probleem, maar nog geen oplossing. Beetje jammer want ik was zeer tevreden van mijn andere TV KD-49XE9005 die nu in mijn bureau staat met HT-XF9000. 😞

Kan iemand helpen of dit doorgeven aan de desbetreffend?


Thanks,

StrikerXL

92 ANTWOORDEN 92
profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Ik wil toch benadrukken, dat je dit enkel toepast voor een langere periode zoals ik.

Telkens ENKEL de tv herstarten, absoluut niets anders! :slight_smile:

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Sony is in gang geschoten...ze willen een video van het probleem dat zich random voordoet. Moet ik een camera een hele dag laten draaien tot het geluid wegvalt? Wat ze met een filmpje doen waarbij alles hetzelfde blijft behalve het geluid, daar heb ik het raden naar. Het volgende zal zijn dat ze vragen om te resetten...

 

Naar aanleiding van ons contact omtrent uw dossier sturen we u deze e-mail.

Wij hebben zojuist een reactie ontvangen vanuit de juiste afdeling.

Graag willen onze experts een korte video ontvangen waarin uw probleem hoorbaar en zichtbaar is.

Tevens vraagt ons team of deze problemen zijn ontstaan na de laatste update van uw TV,

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Hallo. 

 

Hier het zelfde probleem. Sinds de laatste  update naar Android 9 is het geluid random compleet weg. Niet via speakers of via audio uit. Vaak al bij het opstarten (aan zetten). Soms bij het overschakelen van bron. 

Voor de update was dit probleem er niet. 

Ik heb al op diverse forums wereldwijd gelezen en gezien dat dit probleem bij heel veel TV's voorkomt. 

 

Sony! Dit is een probleem veroorzaakt door de update. Graag zie ik dat jullie er mee aan de gang gaan en het ZSM oplossen. Of een oplossing bieden om terug te gaan naar de oude software. 

 

 

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Welcome to the club! 

Best een support ticket aanmaken bij Sony en linken naar dit topic. Volgens hen is dit een alleenstaand geval...

Hoe meer druk we kunnen zetten hoe beter.

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Mail 500 van Sony, opnieuw standaard "oplossingen". Ze lezen simpelweg de berichten niet. Heb een reactie gestuurd en weer "we sturen het naar de juiste afdeling"... Hoelang gaat dit nog duren. Sony, uw klanten zijn niet achterlijk...

 

Mail van Sony:

 

Wij hebben zojuist een reactie ontvangen vanuit de juiste afdeling.

- Koppel de soundbar los en controleer of het probleem zich voordoet met de tv-luidsprekers of niet.
- Sluit de soundbar aan via een optische kabel.
- Test de soundbar met een andere tv of de tv met een andere soundbar.
- Op het soundbar paneel toonde PCM, PCM zal niet output surround geluid genereren, Zorgt u ervoor zorgen dat u de juiste geluidsinstelling gebruikt

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Laatste mail van Sony. Nu is het wachten tot ze (misschien) een update uitbrengen. Dit kan toch niet?!? Dit is nu al MAANDEN aan de gang dus ik hoop er al niet meer op. Ze hebben dit type tv dus defect gemaakt met de laatste update en kunnen het niet oplossen.

@Bibi_Sony  Wat nu?

 

Naar aanleiding van ons contact omtrent uw dossier sturen we u deze e-mail.

Het probleem is geëscaleerd naar het technische team. Op dit moment hebben we geen verdere informatie omdat het onderzoek nog loopt. We zullen een update uitbrengen zodra er een oplossing is ontwikkeld.

Zorg ervoor dat de instelling "Pass Through Mode" is ingesteld op 'OFF'. De instelling is te vinden in [Instellingen] ► [Geluid weergeven] ► [Audio-uitvoer] ► Laatste instelling in dit scherm: [Pass-through-modus]

Als het probleem zich blijft voordoen na het wijzigen van het bovenstaande, gebruik dan de volgende tijdelijke oplossingen: Voer een zachte reset uit door de stand-byknop op de afstandsbediening langer dan 5 seconden ingedrukt te houden totdat de tv opnieuw opstart

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

@Bibi_Sony al updates over aankomende updates die het software probleem kunnen fixen?

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Ik heb vandaag na 7 mails rond de pot draaien van Sony opnieuw een antwoord
verkregen. Ik moet het zelf maar oplossen. Daar komt het op neer. Geen
updates in de planning. Ze antwoorden totaal naast de kwestie.
Amateuristisch gezever noem ik dat. Ik hoop dat heel veel mensen dit lezen
en Sony niet als optie nemen. Voor niks. Support is waardeloos en Sony in
het algemeen veel te duur voor wat het is.

Wij zijn RAZEND!
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi StrikerXL,

 

Ik heb helaas nog niks vernomen. Wel weet ik dat dit momenteel onderzocht wordt op hoog niveau. Ik zal nog even een keer navragen of er wellicht al wat meer nieuws is! 

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

@Bibi_Sony 

2 weken later, nog steeds geen antwoord? 

In de VS is er een update gekomen voor deze tv. Maar geen fix voor de audio problemen. Maw, nog eens 4 maand wachten voor de volgende update?