Deel jouw ervaring!
Hi,
Ik heb enkele weken terug een nieuwe Sony TV gekocht, KD-55XG9505 en deze aangesloten via eARC aan mijn soundbar, HT-ZF9. Alles werkt prima buiten het geluid dat steeds weg valt, maar het beeld blijft doorspelen tijdens het gebruik van de Netflix app. Dit gebeurd hoofdzakelijk met Dolby Atmos/ Dolby vision content.
Wel en niet:
Te info:
Wat heb ik al gedaan:
Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden!
Daarnaast heb ik op de US Sony Community ook veel problemen gelezen over deze gelijkaardige audio-issues. Meeste personen hadden dit probleem na de update naar Android Pie. Sony zou blijkbaar weten over dit probleem, maar nog geen oplossing. Beetje jammer want ik was zeer tevreden van mijn andere TV KD-49XE9005 die nu in mijn bureau staat met HT-XF9000. 😞
Kan iemand helpen of dit doorgeven aan de desbetreffend?
Thanks,
StrikerXL
Opgelost! Ga naar oplossing.
De volgende zal zeker geen Sony zijn. Ben nog op zoek naar een goede noise canceling headphone, maar zal zeker niet van dit merk zijn...daarbij ook blijkbaar software problemen die ze niet oplossen
Er staat een nieuwe update voor je XG9505 klaar op de download pagina van je televisie...
Versie 6.3632 en daarmee schijnt het zo te zijn dat de audio problemen zijn opgelost.
Kleine kanttekening, als je deze installeert, kun je geen XH firmware meer op je XG installeren, ondanks dat de XH firmware een hoger versie nummer heeft...
En je weet dit omdat je het zelf al hebt gedaan?
Nee StrikerXL, ik hou het lekker bij mijn XG9505 TV met XH firmware...
Automatisch updaten uit, en als er weer nieuwe XH firmware is, downen en via USB updaten.
Ik ga echt niet meer terug naar die brakke XG firmware...
Maar het is te lezen op andere fora, de gene die het XH op XG trucje heeft ontdekt, geeft aan dat na het installeren van XG 6.3632 het niet meer mogelijk is om XH 6.4770 op een XG model te plaatsen...
ik heb dit met dezelfde speakers op een KD-43XG8399 ik heb hem begin april gekocht maar telkens van hdmi 1 naar tv schakelen als het geluid weg valt.. dit is overigens als je netflix kijkt op atmos of 5.1 geluid en bij kpn decoder als je op automatisch geluid kiest..
ik wilden bijna bellen naar de mediamarkt waar ik hem heb gekocht en terug brengen maar ik heb hem toen laten afleveren..
als iemand een idee heeft hoe ik dit kan verhelpen graag een optische kabel en het signaal op automatisch zetten werkten ook niet.
Net de instelling op optical gezet met de optische kabel is de atmos functie meteen weg in Netflix.. fml
Het probleem is zowel aanwezig op XG95 als XH95 en ze zijn niet opgelost!
De enige tip die ik nog kan geven is gewoon Netflix, Prime Video en YouTube via een andere toestel bekijken dan via de TV apps zelf. HD audio formats kan je tevens enkel afspelen met ARC poort en Atmos of DTS:X enkel via eARC enabled HDMI poorten.
Ja ik had al een optische kabel er tussen zitten.. wel jammer merk wel een beetje verschil met atmos en gewoon 5.1 netflix audio.
het is wat het is.
thnks voor jouw hulp!
Naast de audio dropouts, en het kort stilstaan van video (ook weer alleen bij streaming content) gaat mijn KD-65XG9505 regelmatig vanzelf aan.................