annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

Ik merk op mijn KD75XD9405 dat zwarte objecten op een witte achtergrond bij bewegingen nog kort op de oude plek zichtbaar zijn. Hebben meer mensen dit en is er een instelling waarmee ik dit kan verhelpen? Zal proberen om dit in slowmotion te filmen om het probleem zo duidelijker te maken.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

Toevoeging:

 

Dit heb ik overigens op meerdere zenders gezien en ook met LIVE-tv alsmede externe bronnen.

 

Hier nog een voorbeeld van een scene, opgenomen vanaf met mijn telefoon terwijl de TV een YouTube filmpje afspeelde vanuit de PC. Hetzelfde effect is ook met de interne YouTube app zichtbaar.

 

62 ANTWOORDEN 62
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Sony heeft aangegeven er mee bezig te zijn. Meer dingen plaatsen over hoe lang het duurt, gaat niet direct helpen...

 

Als je niet wilt wachten, waarom neem je niet contact op met de klantenservice? Of je belt homeservices? 

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Aan wie is je boodschap gericht Vinc_E?

 

Mijn intentie bij het plaatsen van de berichten is transparantie. Als ik contact heb met Sony. Hetzij met de klantenservice, danwel met anderen binnen Sony die achter het probleem aan gaan, dan geef ik hier een kleine update zodat, onder andere FastPeter op de hoogte blijft. Zo blijven we allemaal bij, en weten we hoe de vlag erbij hangt.

 

De intentie is dus nadrukkelijk niet, om hier te gaan zitten klagen over de eventueel te lange doorlooptijd voor het oplossen van een probleem. Zolang Sony aangeeft dit probleem in behandeling te hebben, en ik redelijkerwijs op de hoogte van de voortang gehouden wordt, is er niets aan de hand. Dit heb ik dan ook van begin af aan duidelijk aangegeven. Mocht Sony echter enkele dagen 'aan zet zijn' en mij niet het gevoel geven dat ze ermee bezig zijn, dan geef ik dat hier ook even aan. No harm done, lijkt mij. Naar nu blijkt lopen er lijntjes van deze community naar de klantenservice, dus lijkt mij deze manier van communiceren met Sony prima in orde.

@DrDamandan

Je heb volkomen gelijk!

 

ik ben hier ook al eens,voor een soortgelijke actie, door Vinc_E op mijn vingers getikt.

ik vind ook dat Sony weleens te luchtig over bepaalde problematiek/klachten heen stap....,onder de noemer 'dit valt onder onze richtlijnen' of 'dit is inherent aan deze techniek' m'n hoela...,tùùrlijk,als je een tv koop van €500 dan zeg ik oke,maar als een tv €6500 of in mijn geval €8999,- dan mag je toch wel wat sneller en specifieker en vooral serieuzer op een klacht ingaan.

Laat mij duidelijk zijn,ik spreek uit eigen ervaring,dus kan hier over dit geval niet een vergelijking trekken...,maar wilde het toch ff kwijt.

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@DrDamandan

 

Was gericht aan FastPeter, niet aan jullie. 

 

ik ben hier ook al eens,voor een soortgelijke actie, door Vinc_E op mijn vingers getikt.

ik vind ook dat Sony weleens te luchtig over bepaalde problematiek/klachten heen stap....,onder de noemer 'dit valt onder onze richtlijnen' of 'dit is inherent aan deze techniek' m'n hoela...,tùùrlijk,als je een tv koop van €500 dan zeg ik oke,maar als een tv €6500 of in mijn geval €8999,- dan mag je toch wel wat sneller en specifieker en vooral serieuzer op een klacht ingaan.

Ik ben Sony niet, dus er wordt nergens over heen gestapt. Met mijn vorige reactie gaf ik puur aan dat je deze klacht hier wel kwijt kunt en ook geholpen kunt worden. Echter als je op korte termijn een snellere, specifiekere en serieuzere reactie wilt, dan is de klantenservice een betere optie. 

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Kleine update: Inmiddels heb ik al weer een aantal keren contact gehad met Sony.

 

1 spoor loopt vier de servicedesk welke het probleem dat je ziet in het youtube filmpje gaat laten analyseren.

Een ander spoor loopt via iemand anders binnen Sony die het probleem inmiddels al heeft doorgezet naar een design team welke video-informatie en alle instellingen van de TV navroegen bij mij. Inmiddels is die informatie binnen Sony bekend en wordt er weer verdergekeken naar het issue.

 

Al met al nog steeds geen oorzaak, laat staan een oplossing, dus, maar er wordt nog naar gekeken.

 

Ik houd jullie op de hoogte.

Fastpeter
Lid

Zag zo net de nieuwe update firmware 3533 (wacht altijd een paar dagen) dus weet niet of dat helpt, maar na je laatste bericht is het aardig stil omtrent het ghosting/ smearing probleem dat ik elke dag dagelijks zie.

Zal laten weten wat deze firmware brengt, maar het vermeld niet echt ons probleem dus vrees het ergste.

Wat betreft settings heb ik elke stand gebruikt die in de tv zit, maar verhelpt het smearing echt niet.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Ik heb Sony vorige week al laten weten dat de nieuwe firmware geen verandering in de zaak brengt.

Ook heb ik gisteren zowel de engineer als de servicedesk gevraagd wat nou de concrete stappen zijn die ze momenteel aan het ondernemen zijn om dit euvel te verhelpen aangezien dit probleem inmiddels een maand door Sony in behandeling is, en er nog geen enkele verbetering zichtbaar is.

 

Tot op heden heb ik hier geen antwoord op gekregen.

 

Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten.

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

heb je al geprobeerd de TV naar fabrieks instillingen te resetten? 

 

Power reset:
Schakel de Bravia (tv) in door deze in te schakelen.
- Waarna u ALLE aangesloten (rand)apparatuur loskoppelt door de kabels van de tv te ontkoppelen.
- Wanneer deze stappen zijn gebeurt, ontkoppelt u de televisie van de netstroom (stopcontact) als deze nog aanstaat.
U laat de televisie gedurende 10/15 minuten ontkoppelt.
Vervolgens verbind u de televisie weer met de stroom toevoer, en koppelt u alle kabels weer aan de tv.

Fabriek instelling:

LET OP: als u een CAM module (CI+) gebruikt, dan dient u deze eerst uit uw tv te halen omdat dit anders problemen op kan leveren.

1. Zet eerst uw BRAVIA TV aan.
2. Druk vervolgens op de 'HOME' knop op uw afstandsbediening. U komt nu in het menu van uw TV.
3. In dit menu gaat u met de pijltjes naar 'Instellingen'.
4. Hierna gaat u met de pijltjes richting "opslag en herstel
5. Ga hier naar fabrieksinstellingen herstellen
6. Ga naar alles wissen

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Uiteraard. Dat wordt namelijk altijd eerst aan je gevraagd. Of je alle instellingen van je hele TV zou willen resetten.

Helaas had dat 0 effect en ben ik nog altijd wachtende op een aanpassing die wel effect heeft.

Fastpeter
Lid

@DrDamandan zie https://www.avforums.com/threads/sony-kd-75xd9405-owners-thread.2026717/page-154

 

Er zijn daar gebruikers net als mij die eerst een nieuwe tv hebben gekregen maar het hielp niet echt, nu blijkt het een processor probleem te zijn dat die het niet snel genoeg kan verwerken, ook zelf getest met 100% 4k matteriaal en ook daar het zelfde probleem.

De ZD serie dus de opvolger met 50% meer cpu kracht heeft het niet??.
Dus sony we hebben een product gehad wat gewoon niet voldoet, en met motion presteert als een oude (10 jaar) terug scherm.
we hebben nu lang genoeg gewacht, dus of omruilen tegen werkend exemplaar (wat blijkbaar niet kan zie het forum) dus dan maar omruilen tegen een ZD serie en het verschil in prijs delen.
Wat zeg jij @DrDamandan