annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

Ik merk op mijn KD75XD9405 dat zwarte objecten op een witte achtergrond bij bewegingen nog kort op de oude plek zichtbaar zijn. Hebben meer mensen dit en is er een instelling waarmee ik dit kan verhelpen? Zal proberen om dit in slowmotion te filmen om het probleem zo duidelijker te maken.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

Toevoeging:

 

Dit heb ik overigens op meerdere zenders gezien en ook met LIVE-tv alsmede externe bronnen.

 

Hier nog een voorbeeld van een scene, opgenomen vanaf met mijn telefoon terwijl de TV een YouTube filmpje afspeelde vanuit de PC. Hetzelfde effect is ook met de interne YouTube app zichtbaar.

 

62 ANTWOORDEN 62
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is hoe een LCD TV werkt eigenlijk. Het is opvallender bij zwart op wit. En afhankelijk hoe vaak de beeldjes ververst worden (25hz tegenover 50hz bijv). 

 

Merk je zoiets bij normaal gebruik op als vervelend? 

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Dit valt bij normaal gebruik inderdaad op en is hinderlijk.

 

Voor de duidelijkheid. Ik heb al diverse LCD TVs gehad, en geen enkele TV had dit probleem.

 

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat beelden 'na blijven branden' op een dusdanige manier dat het goed zichtbaar is?

 

Ik bedoel. Zwart naar Wit transitie is normaliter iets van 5ms of zo. Dat is niet zichtbaar.

Maar wat ik nu zie is duidelijk zichtbaar met het blote oog. Ik heb het alleen proberen te verduidelijken door het in slowmo op te nemen.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Niemand een idee?

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

Hi @DrDamandan,

 

Ontzettend vervelende, vreemde klacht.

Ik heb het gemeld bij onze servicecollega's, kom er zo snel mogelijk bij je op terug.


J

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

Hi @DrDamandan,

 

Ontzettend vervelende, vreemde klacht.

Ik heb het gemeld bij onze servicecollega's, kom er zo snel mogelijk bij je op terug.


J

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wat als je het opneemt zonder slo-mo? 

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Dan is het ook duidelijk zichtbaar. Dat is ook de reden dat ik het initieel aankaart. Het is natuurlijk niet zo dat ik op zoek ben naar een probleem. Ik ervaar dit probleem en probeer door middel van het uitvergroten van het probleem duidelijk te maken wat er speelt.

 

Hieronder een kort fragment waarin het fenomeen, alhoewel minder zichtbaar dan in het vorige voorbeeld, toch weer te zien is.

Fastpeter
Lid

Beste,

 

Ik ervaar dat op (ghosting) echter kijk eens hier we zijn niet de enige, zijn er veel die omgeruild zijn....
dus sony wat gaan we doen..

lees het eens door de eerste pagina's is dat ze de tv hebben daarna komen de ervaringen, staat veel in dus hier kan echt sony nl niet om heen

 

https://www.avforums.com/threads/sony-kd-75xd9405-owners-thread.2026717/

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Top. Daarom wordt inderdaad precies beschreven wat er mis is. Namelijk 'smearing'.

Ik ga er bij sony support op aandringen dat ik een oplossing hiervoor krijg.

 

Zo nodig ga ik de zaak waar ik het gekocht heb, wat een gerenomeerde zaak is welke kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan, bijschakelen en desnoods gaan er uiteindelijk verdere stappen volgen als Sony dit probleem niet erkent of niet mee wil werken.

 

Thanks voor de info!