annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ARC werkt alleen bij de Horizon box, niet met PS4??

WimH58
Ontdekker

ARC werkt alleen bij de Horizon box, niet met PS4??

Nieuwe Sony XD49X8309C gekocht  Bose soundbar via ARC (Hdmi4) aangesloten.Horizonbox aangesloten via Hdmi 1. Afspelen van Horizon box op Hdmi1 geeft prima beeld op de tv en een prima geluid via Bose soundbar  Nu een PS4 aangesloten op Hdmi3. Prima beeld op de tv, maar geen geluid via de Bose soundbar, wel via tv. Allerlei instellingen geprobeerd maar niets werkt. Zou iemand mij hier mee kunnen Helpen om toch ook het geluid van de PS4 via de soundbar te laten Verlopen? 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Er is toch maar 1 HDMI aansluiting die ARC ondersteund aanwezig op de X8309c?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
WimH58
Ontdekker

Alvast bedankt voor de reactie.
ARC staat voor Audio Return Channel. Mijn idee was dat alle input via Hdmi 1 t/m 3 audio output naar het ARC Hdmi 4 zouden geven? Want het maakt voor de Horizonbox niet uit of deze in Hdmi 1 of 3 zit. Er komt bij de Horizonbox altijd geluid via de Bose soundbar. Echter als ik de PS4 aansluit op bv. Hdmi 1 waar eerst de Horizonbox op stond, geeft deze geen audio via de soundbar???

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Staat de PS4 audio configuratie via HDMI?

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt proberen de optie HDMI link aan te vinken. Kijk daarna even bij de audio instellingen in de PS4. Kan zijn dat hij niet op HDMI het juiste signaal doorgeeft nu. 

WimH58
Ontdekker

Heb nu van alles geprobeerd. Alles weer naar fabriekinstellingen gedaan. Uiteindelijk gekozen om de Horizonbox via Hdmi op de Sony Tv Hdmi 1 aan te sluiten, maar ook om de Horizonbox via een optische link aan de Bose Soundbar te koppelen. Hierdoor kan ik gewoon radio luisteren zonder dat de Tv aan moet. De Sony PS4 heb ik via Hdmi aan de "direct Hdmi in" van de Bose soundbar gekoppeld, welke door gelust wordt via de aansluiting van de Soundbox Hdmi out (ARC) naar Hdmi 4 van de Sony Tv. Nu heb ik  in ieder geval geluid van de PS4 met gamen en Dvd kijken. Het werkt, maar toch raar dat die ARC zo moeilijk is te benutten.