annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

Ik merk op mijn KD75XD9405 dat zwarte objecten op een witte achtergrond bij bewegingen nog kort op de oude plek zichtbaar zijn. Hebben meer mensen dit en is er een instelling waarmee ik dit kan verhelpen? Zal proberen om dit in slowmotion te filmen om het probleem zo duidelijker te maken.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

Toevoeging:

 

Dit heb ik overigens op meerdere zenders gezien en ook met LIVE-tv alsmede externe bronnen.

 

Hier nog een voorbeeld van een scene, opgenomen vanaf met mijn telefoon terwijl de TV een YouTube filmpje afspeelde vanuit de PC. Hetzelfde effect is ook met de interne YouTube app zichtbaar.

 

62 ANTWOORDEN 62
Fastpeter
Lid

Hou me op de hoogte dat wil ik ook / of samen doen pm me anders

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

in het kader van de transparantie houd ik je via het forum op de hoogte. Dan weet iedereen ook wat er speelt en hoe Sony dit afhandeld.

 

Mochten er uiteindelijk extra stappen nodig zijn, wat ik niet hoop, dan kunnen we nog altijd via PM verder afstemmen.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

3 dagen na mijn melding....nog geen reactie van Sony.

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

Hi @DrDamandan,

 

Jouw issue wordt momenteel bekeken door de afdeling service.

Ik hoop je vandaag een update te kunnen geven.

Wordt wel degelijk aan gewerkt.

 

J

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Top. Ik ben benieuwd. Ook de update van begin deze maand lost dit probleem namelijk niet op.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Hier nog een filmpje dat het probleem overduidelijk maakt.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Inmiddels heb ik via mail contact gehad met een persoon binnen Sony welke middels video-informatie probeert om te achterhalen waardoor het probleem ontstaat. Naar aanleiding van die mail heb ik hem verwezen naar de originele youtube clip waar ik het probleem overduidelijk bij zie ontstaan.

 

Mocht ik nieuws hebben, dan post ik dat hier weer.

Ik heb dan weliswaar een KD-75x9405c en heb daar het bewuste youtube filmpje op gekeken met de moving black dot,maar op mijn x9405c is dit fenomeen niet echt zichtbaar. (Software versie PKG3.473.0107EUB)

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Dat is mooi om te weten. Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat dit mis gaat op een bepaalde batch / batches van deze TV, en dat Sony dit moet fixen door bij de getroffen personen het defecte onderdeel, of de TV in zijn geheel te vervangen, maar wacht momenteel de acties van de services afdeling nog af.

Fastpeter
Lid

Beste Sony, zoals door DrDamandan aangegeven heb ik de zelfde problemen vandaar de link die ik hem gaf waar ook vele daar last van hebben en diversen klanten de tv omgeruild hebben gekregen, want een ieder op het AVforum die stond te wachten op een levering hoopte of hij een goede had ja of nee.

 

Bij een TV van 6500 euro mag je verwachten dat die geen ghosting heeft want mijn vorige philips of de 900 euro kostende 48 inch uhd tv van samsung doet dat toch echt niet.

 

We wachten graag op een passende oplossing, verder als dat ghosting effect verholpen is, heb ik nog nooit beter beeld gezien wat betreft beelkwaliteit / scherpte en kleurechtheid dat is de reden dat na het testen van dit model met u sony medewerker in een mediamarkt filiaal de overtap tot koop, er zijn genoeg tv's in 75 inch die 3000 minder kosten echter de perfectie beeld moet het goed maken ?.

 

Het was al een hele uitpak en ophang klus dus niet echt een tv om met de loop te gaan of even verhangen, dus hopelijk kan het plaatselijk op locatie worden opgelost of door jullie service experts worden omgewisseld.