annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoe krijg ik uitzending gemist op de tv

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
triesja1966
Bezoeker

hoe krijg ik uitzending gemist op de tv

hoe krijg ik "uitzending gemist"op onze tv???????

alvast bedankt, triesja

83 ANTWOORDEN 83
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het zou ook met Android TV moeten werken. Ik vrees echter dat dit pas kan met een nieuwe software versie, die meer cast opties biedt. 

 

Weet wel dat Sony hiervan op de hoogte is en het ook een van de eisen is om zo snel mogelijk werkende te hebben via casten. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Dat zou je denken ja. Ik heb contact met ze gehad via Twitter en uiteindelijk van Customer support een antwoord gekregen:

Wij begrijpen dat jullie teleurgesteld zijn over het feit dat de NPO en RTL uitzending gemist applicaties niet beschikbaar zijn voor jullie televisie.

Helaas moeten wij u mededelen dat wij RTL en NPO niet ondesteunen. Wij kunnen u niet garanderen of hier een update voor komt in de toekomst.


Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 

Met vriendelijke groeten,

Charlotte,image.jpeg
SONY SUPPORT TEAM

 

Dat biedt mij weinig hoop dus als ik het op kan lossen met een cool apparaatje van 29,- die feilloos werkt met de tv ben ik er snel uit. Blij mee! Nu nog die irritante info balk bij elke zender automatisch laten verdwijnen en ik ben helemaal tevreden met deze tv!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb hier tot aan de laatste versie van NPO ook steeds problemen gehad met het casten van uitzendinggemist vanaf de tablet (Z2/TAB10.1) casting werd wel geladen maar er kwam geen beeld en geluid. De beeldkwaliteit van uitzendinggemist ziet er eigenlijk niet uit, als je dit vergelijk met ander apps waar ik mee cast. Ook op HbbTV is de beeldkwaliteit minimaal. En andere mogelijk is om de NPO app uit een Android toestel via de PC/laptop te trekken en deze uploaden naar de TV en te installeren.

 

@peterbravia

als je provider Ziggo is heb je ook de mogelijkheid voor uitzendinggemist om dit via HbbTV of InteractieveTV te doen, niet alleen op de NPO maar ook op SBS.

Dat de NPO app nog niet in de PlayStore aanwezig is, omdat de app nog niet ontwikkeld is voor het AndroidTV platform door de NPO, hier blijven de gebruikers steeds tegenaan lopen, ook straks (voor het einde van het jaar) als android 6 in de TV software beschikbaar is lopen we tegen deze problemen weer aan.

 

@Vincent_E

Peter bedoeld de voorgeinstalleerde (vanuit Sony, zoals Pathe) app in het toestel.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

De SIDELOADER app installeren vanuit de store. Daarna kan je de APK's van RTL XL en NPO via b.v ES Filemanager installeren. Daarna kan je ze starten via die SIDELOADER app. Enige probleem is dat de SONY AB er niet lekker mee werkt. Kan je oplossen door een MUIS in de USB te prikken. Daarna kan je gewoon kijken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Of TV-SideView op tablet of Phone als muis gebruiken.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Ik woon in het noorden en ben gebonden aan een lokale kabel aanbieder die helaas geen interactieve tv aanbied. SBS gemist zit toch al standaard in de Sony? Samen met RTL 5 en nog een paar zenders.

 

Nogmaals, ben erg tevreden over Chrome cast. Ga zo Feyenoord - Ajax kijken en kom er net achter dat de Fox Sports ook werkt via Chrome Cast dus helemaal blij :slight_smile:  

coolman100
Ontdekker

Het is me gelukt door de app Kodi te installeren (vroegere xbmc) deze vind je in de app-store. Vervolgens kun je via add-on, de NPO app installeren en nog veel neer. Op youtube vind je de complete uitleg van kodi.

MaggyR
Lid

Is dit gelukt op een Android TV of op eentje waar nog geen echte android op zit? Ik heb dit al eens geprobeerd door met de browser app naar play store te gaan, play store meldt dan netjes "geinstalleerd" maar hoe je 'm op moet starten is en blijft een raadsel.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@MaggyR

 

Gaat helaas alleen op de Bravia's met Android aanboord.

De geinstalleerde applicatie's zijn terug te vinden onder de "Home" knop.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Niet te moeilijk doen en gewoon een chromecast 2 er tussen zetten. Ben je van al het gedoe af.