annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoe krijg ik uitzending gemist op de tv

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
triesja1966
Bezoeker

hoe krijg ik uitzending gemist op de tv

hoe krijg ik "uitzending gemist"op onze tv???????

alvast bedankt, triesja

83 ANTWOORDEN 83
Michaberg
Ontdekker

Is het al bekend of uitzending gemist en Rtlxl op de nieuwe Android modellen gaat werken?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Over de mogelijkheden van Android is helaas nog niks bekend, waarschijnlijk druppelen de eerst gebruikers ervaringen de komende week binnen.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Waarschijnlijk wel. Er hoeft ten slotte alleen maar een Android app op 5.0 van te komen. 

MaggyR
Lid

Nee, RTL maakt voor RTL XL nog altijd gebruik van technologie die niet compatible is met Android. Zo lang RTL niet op een ander format overgaat, kun je 't wel schudden.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

RTL XL en Android gaan toch gewoon samen, heb geen enkel probleem metRTL XL op de Xperia Tabel Z2 en S.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het hangt er wel vanaf of RLT XL op Android 5.0 gebouw wordt. Dan is de app geschikt voor alle platformen waaronder TV en Tablet. 
Dus als een app nu beschikbaar is op Tablet op Smartphone, betekent niet dat het ook op de TV's werkt. 

Wel betekent het dat dit in de toekomst relatief simpel toe te voegen is. 

mavasc
Nieuw

Geachte Sony,

Ik heb een Sony Bravia KDL-50W809C en wil graag uitzending gemist erop dowloaden, als APP of als Widget.

Kunt u mij helpen dit te doen?

 

Bedankt

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens zeggen gaat het lukken via de app Kodi met een plugin voor de NPO en RTLxl heb ik gelezen in het Kodi topic op Tweakers. Anders is de mogelijkheid om te casten vanaf een Tablet of Telefoon.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Het is mij nog niet gelukt in ieder geval. Kodi snel even bekeken maar dit lijkt wel wat op een "houtje touwtje" oplossing (no offense :slight_smile: ). Het casten vanaf tablef of telefoon werkt volgens mij alleen wanneer je Sony apparatuur hebt. Via een Apple device gaat je dit ook niet lukken, het scherm blijft dan gewoon zwart op de tv, je ziet dan alleen de omleisting van de app maar het beeld begint niet. Het dupliceren van je mobile device scherm naar de tv kan dus (zoals ik het begrijp) alleen met een Sony mobiel.

 

Wat je wil is dezelfde functionaliteit als de YouTube app. Op mijn iPhone 6 zie ik dan het WiFi achtige logootje in het YouTube filmpje en met een druk op de knop verschijnt het filmpje op de TV. Dit wil ik ook met RTL gemist en NPO uitzending gemist maar helaas. Via Twitter heb ik contact gehad met Sony en die zeggen 1000 maal sorry en schuiven het probleem naar de ontwikkelaars van de app. Toch vreemd dat een groot platform als Android dit niet zou ondersteunen, kan daar met mijn verstand bijna niet bij. M'n vader heeft een Samsung LED van 2 jaar oud en daar staan die apps gewoon tussen. Frustrerend!! 

 

Even een zijstapje. Zit er bijna aan te denken om er een Apple TV bij te nemen, puur voor die apps en compatabiliteit met m'n iPhone en iPad. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Ik heb het opgelost :grin: Heb nu NPO gemist op m'n tv maar niet via een Android TV app maar via een Chromecast 2. Prachtig apparaatje die in de aanbieding is bij Mediamarkt voor 29,- ! Aangesloten op HDMI 1 en de usb voor stroom op de USB poort die ernaast zit. 5 minuten configureren en klaar. Vanuit NPO app op iPhone komt nu wel de cast knop tevoorschijn en als ik er nu op klik lijkt het net of start je hem via de TV op maar dit gaat dus via de Chromecast. Besturing geen extra afstandsbediening dus perfect.

 

Toch eigenlijk belachelijk dat het zo moet maar ik ben wel blij met deze oplossing. RTL XL is trouwens jammer genoeg nu betaald 😞