annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoe krijg ik uitzending gemist op de tv

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
triesja1966
Bezoeker

hoe krijg ik uitzending gemist op de tv

hoe krijg ik "uitzending gemist"op onze tv???????

alvast bedankt, triesja

83 ANTWOORDEN 83
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste hr/mevr Triesja1966,

Welkom op het Sony Forum.

Ik weet niet over welk BRAVIA-model u het heeft, maar als we bijv de KDL-40EX710 als uitgangspunt nemen;

Bij dit model wordt bij 'Kenmerken' op de Sony website vermeld: 'BRAVIA Internet Video – sluit uw tv direct aan op het internet om toegang tot online services te krijgen, schermvullende video's te streamen en gemiste programma's te bekijken. (beschikbaarheid kan per land verschillen)’.

Kijkt u maar eens via de link: http://www.sony.nl/product/t32-ex-series/kdl-40ex710/tab/productbenefits#pageType=Overview

De naam 'Uitzending gemist' wordt mogelijk al gauw onderling als spreektaal gebruikt binnen dit onderwerp, echter het is geen specifieke optie die bij het Sony BRAVIA model genoemd staat.

Voor de duidelijkheid, op dit moment zijn er van de onderstaande zenders 'gemiste programma's' beschikbaar:

-Veronica

-Net5

-SBS6

-NOS alleen Journaal en Jeugd Journaal

Mocht dit aanbod uitgebreid worden, dan zullen we dit kenbaar maken.

De technische noodzakelijkheid zoals een internet verbinding van voldoende snelheid met uw BRAVIA tv is een eerste vereiste voor het gebruik van BRAVIA Internet Video.

Ik hoop dat dit u hiermee meer duidelijkheid hebt gekregen.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
PvanderVelde
Nieuw

Sinds deze week heb ik de beschikking over een KDL-40EX720. Prima TV, makkelijk te installeren, veel functies, maar .......... inderdaad geen 'Uitzending Gemist'.

Ook mij valt dat zwaar tegen.

Het zou Sony Nederland sieren als ze dit zsm mogelijk maken.

Want, anno 2011, is dat toch niet zo moeilijk?

Ik verheug me op de update!!

profile.country.nl_NL.title
jay2theloo
Bezoeker

@ Ghost

je schrijft "Mijn relatie met sony is dat ik hun producten gewoon simpel weg geweldig vind."

Daar kan ik inderdaad niets mee. Als jij altijd alles van Sony goed vindt, valt er dus niets meer te verbeteren. Ik denk daar anders over. En Sony waarschijnlijk ook, want ze zullen vast een afdeling ontwikkeling hebben.

Hoe zou jij het vinden om Uitzending Gemist (van de PO dus) op je Bravia te hebben. Geweldig toch?

Wat kan het probleem zijn?

profile.country.nl_NL.title
Aarge78
Bezoeker

Hoi Ghost,

Je schrijft "Mijn relatie met sony is dat ik hun producten gewoon simpel weg geweldig vind". Ik zie jou al voor me met een enquête van Sony. Alles op uitstekend zetten en overal score 10 aankruisen.

Sony mag blij zijn met jou als klant. :wink:

Als klant moet je eisen stellen en kritisch zijn.. Ik denk dat Sony met smacht op de negatieve feedback wacht, want aan slijmen hebben zij niks aan.

Gr, A

profile.country.nl_NL.title
Adriek1
Nieuw

Niet alleen uitzending gemist valt tegen, ook de andere diensten zijn vaak verouderd en/of worden nauwelijks vernieuwd.

Andere internet gadgets (denk aan weer- en verkeersinformatie) zitten er ook niet in, en naar het zich laat

aanzien is Sony niet van plan om serieuze ondersteuning te leveren door de firmware up-to-date te houden.

Al eens geprobeerd divx of andere video's af te spelen? Gelukt? Bij mij gemiddeld eentje op vijf,

ondanks aanmelden, downloaden, converteren enzovoorts.

profile.country.nl_NL.title
Armand22
Bezoeker

Het is wat mij betreft ook een grote tegenvaller. Je hoort in de winkel dat er "Uitzending Gemist" op zit en ik ging er automatisch vanuit dat het om de bekende zenders ging. Helaas niet dus.

Mijn model kdl-37ex720 is pas in Mrt 2011 uitgekomen en volgens mij mag je er toch vanuit gaan dat Sony dit reeds geintegreerd heeft. Een tegenvaller om te zien dat de concurrentie hier op vooruit loopt :cry:

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

@ jay2theloo

Quote:

je schrijft "Mijn relatie met sony is dat ik hun producten gewoon simpel weg geweldig vind."

Daar kan ik inderdaad niets mee. Als jij altijd alles van Sony goed vindt, valt er dus niets meer te verbeteren. Ik denk daar anders over. En Sony waarschijnlijk ook, want ze zullen vast een afdeling ontwikkeling hebben.

Hoe zou jij het vinden om Uitzending Gemist (van de PO dus) op je Bravia te hebben. Geweldig toch?

Wat kan het probleem zijn?

Ik vind uw mening over hoe mijn relatie en mijn gedachtes zijn erg mooi, maar ik vind elke ontwikkeling die momenteel plaats vind zo ie zo mooi en goed en de volgende ook, ook als ik een TV koop ga ik nooit van "verwachtingen" uit. Ik snap uw punt uiteraard, maar ik weet ook dat het wel met rechten te maken heeft en misschien is sony momenteel heel druk bezig om die rechten rond te krijgen en wilt NED 1 ect. die op uitzendinggemist.NL zitten die niet geven. Ik weet niet precies hoe het zit, maar weet wel dat het met rechten en contracten te maken heeft.

@ Aarge78

Quote:

Je schrijft "Mijn relatie met sony is dat ik hun producten gewoon simpel weg geweldig vind". Ik zie jou al voor me met een enquête van Sony. Alles op uitstekend zetten en overal score 10 aankruisen.

Sony mag blij zijn met jou als klant. :wink:

Als klant moet je eisen stellen en kritisch zijn.. Ik denk dat Sony met smacht op de negatieve feedback wacht, want aan slijmen hebben zij niks aan.

Tuurlijk mag u eisen stellen, en Slijmen? omdat ik gewoon altijd tevreden ben met wat ik koop omdat ik me voordat ik wat koop goed laat informeren en voordat ik een dure aankoop doe zelf veel rond zoek? u kunt het zeker slijmen noemen, dat is uw mening. Ik vind dat niet.

Ik zit hier niet in me vrije tijd om mensen tegen te werken of vervelend te doen of te slijmen, ik zit hier in me vrije tijd namelijk om mensen op weg te helpen en duidelijkheid te scheppen.

Groet,

Ghost

profile.country.nl_NL.title
ziggo-kijker
Ontdekker

Dit mag voor Sony toch geen probleem zijn.

Zeker voor tv's op Ziggo netwerk.

Bij Ziggo is uitzending gemist voor alle zenders standaard geworden.

Dus als je een Ziggo netwerkverbinding kijkt zou dit op je Sony tv beschikbaar moeten kunnen zijn.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

technisch mogelijk: ja - juridisch: zie de conversaties hierboven

ik denk dat duidelijk is dat heel veel mensen het zouden willen

en dat Sony het ook best wil

en dat de Kabelaars het ook willen (maar liever natuurlijk via hen en niet om hun heen)

en dat publieke omroepen het ook willen (maar wel iets aan inkomsten voor willen)

en dat commerciele omroepen (RTL groep, SBS groep) het misschien ook wel eens gaan willen

en dat bijvoorbeeld BBC iplayer ook nog wel eens naar de buurlanden gaat (net als Tageschau, KPN Digitenne heeft pas sinds dit jaar digitaal BBC1 en 2 erop..)

... dus gewoon netjes blijven naar elkaar, wachten en herhaaldelijk aangeven dat we wachten - en focussen op wat al wel kan?

wat wel mooi zou zijn is dat ALS het komt, dat het dan op de modellen vanaf waar dat technisch mogelijk is uitgerold wordt, en niet alleen voor een modelserie 2012.

profile.country.nl_NL.title
Internetgebruiker
Bezoeker

Blijkbaar is het juridisch mogelijk zie de TV's van Philips en Sharp met hun NetTV. Kan niet anders concluderen dan dat Sony het niet wil.

Zie ook: http://help.publiekeomroep.nl/conversaties/waneeer-komt-de-sony-bravia-widget

Quote: De publieke omroep biedt een voor connected TV's geoptimaliseerde omgeving aan van de internetversie van Uitzending Gemist. Deze omgeving wordt al door andere TV-leveranciers gebruikt. De NPO maakt geen verschil tussen verschillende leveranciers. De vraag waarom Sony hier nog geen gebruik van maakt wordt, zoals Roel al meldt, onderzocht.

Message was edited by: Internetgebruiker

Message was edited by: Internetgebruiker