annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vaio update werkt niet

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
yvdsvestas
Nieuw

Vaio update werkt niet

Als ik op VAIO update druk geeft deze aan dat er een nieuwe versie beschikbaar is, deze moet eerst bijgewerkt

worden anders werkt VAIO update niet, als ik aangeef deze bij te werken gebeurd er niks......

Kortom VAIO update reageert niet en ik kan er helemaal niks mee, er is voor zover ik kan zien geen update beschikbaar op www.vaio-link.com (type laptop is VPCF13C5E)

Iemand enig idee?

47 ANTWOORDEN 47
profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Jaguar39

jammer dat het nog niet is gelukt. Ik kijk ook wel eens op buitenlandse forums van Sony, bijvoorbeeld Engeland en Amerika. Ik zie op al die forums klachten over de het onmogelijk zijn van updates van Sony. Een schrale troost maar je staat hiermee dus niet alleen. Het schijnt dat de servers van Sony soms wel en soms niet doen wat ze zouden moeten doen. Ik had daar eerst ook problemen mee maar op een goede dag was het opeens opgelost zonder dat ik daar zelf iets aan had gedaan. Waarschijnlijk is er een automatische update geweest.

Je vraagt naar dat Internetblad. Dat is geen Internetblad maar een screenshot van mijn beeldscherm als ik mijn VAIO Care heb opgestart. Dus het is geen Webpagina/site.

Ik zal nog eens kijken of het mij lukt om met dat programma Imageshack wat nuttigs te doen. Daar kom ik nog op terug.

Ik denk dat er voor jou niet veel anders opzit dan af te wachten tot Sony met een oplossing komt. Misschien is het opeens klaar net als bij mij gebeurt is. Je kunt ook eens naar de buitenlandse fora van Sony kijken. In Amerika heet dat de Sony Community.

Dat Imageshack proigramma is volgens mij alleen bedoeld om foto's in een Cloud te zetten. Ik heb inmiddels mijn VAIO Care map geZipt en kan hem naar jou toe mailen. Je moet hem dan zelf even unZippen en installeren. Denk ik.

Message was edited by: -Tycho-

verzoek om persoonlijke informatie.

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Jaguar39

onze berichten hebben elkaar in de lucht gekruist dus ik las jouw bericht direct nadat ik mijn bericht had verzonden. Ook bij wetransferbeta heb ik jouw e-mail adres nodig. En ik moet dan elk bestand in de VAIO Care map stuk voor stuk sturen. Ik zal dus eerst de exe's sturen. En de ZIP file.

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Je kunt de nieuwste versie van VAIO Care downloaden via de website van Sony Asia. Ze zullen bij Sony wel denken: wie het dichtst bij het vuur zit, warmt zich het beste. Gebruik navolgende link en volg de instructies daar.  Accepteer wel de Term and Conditions anders gebeurt er niets. Sla de download op en ga dan pas naar de map downloads om de update te activeren.

http://www.sony-asia.com/support/download/525625

Message was edited by: WWortel

Link naar VAIO Care Update toegevoegd.

profile.country.nl_NL.title
radramdj
Bezoeker

Ook ik ben 1 van de velen (wereldwijd) die ditzelfde probleem heeft. Sony heeft alleen het advies om een volledige systeemherstel uit te laten voeren. Dit heb ik geweigerd. Heb geen zin en tijd om alle persoonlijke data (afbeeldingen etc) te backuppen en alles opnieuw te moeten installeren. Heb dit ook aan Sony verteld. Antwoord is dat het te complex wordt om het probleem op te lossen. Waardeloos!

Het is toch te schandalig voor woorden dat een bedrijf als Sony dit probleem niet weet op te lossen en het probleem weer bij de consument neerlegt dmv een volledige systeemherstel?!

Ik heb zelf het eea geprobeerd om dit op te lossen. Na een maand is het me wel gelukt. Hoe?

Gebruik revo uninstaller (http://www.revouninstaller.com/) en verwijder Vaio Care.

Daarna de link van WWortel gebruikt om de update te installeren.

Nu heb ik de nieuwste versie van Vaio Care en het loopt weer zoals het bedoelt is. Zucht... eindelijk!!

profile.country.nl_BE.title
jaguar39
Nieuw

@ radramdj,

Oké maar mijn Vaio Care werkt wel 't is mijn Vaio Update die NIET gaat.

Als u bovenaan klikt op : Go to original post

En bij Sony zeggen ze dat die Updates van WWortel enz. NIET gaan met mijn Vaio VPCF13M1E.

En kan ik dan Vaio Care desgevallend niet déinstalleren via CCleaner in plaats van met Revo ?

profile.country.nl_BE.title
jaguar39
Nieuw

@WWortel,

Mijn versie van Vaio care is :

Heb dat bestand :Vaio Care versie 8.1.0.10120 - EP0000281090 van Sony Asia

kan ik dat dan Vaio Update ook mee in?

Moet ik eerst een Systeemherstelpunt maken?

Dit is het antwoord dat Sony mij gaf  :

Wij raden niet aan om deze versies van Vaio care en Vaio update op uw model te  installeren aangezien ook deze programma`s model gebonden zijn.

      

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Jaguar39

Het versienumer van jouw Vaio Care is niet overgekomen in je reactie. Maar je kunt het zelf controleren.

De bestanden die ik je eerder heb toegemaild zouden wel model gebonden kunnen zijn hoewel ik dat heel vreemd zou vinden. Net zo vreemd als wanneer er verschillende versies Word of Excel zouden zijn per laptopfabrikant en laptoptype. De VAIO Care Update die je via de link download is volgens mij niet type gebonden. VAIO Update loopt via VAIO Care.

Een systeemherstelpunt maken is volgens mij niet nodig maar niet verboden en nooit verkeerd.

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

radramd

Je had de oude versie niet hoeven te verwijderen. Dat gebeurt automatisch nadat de nieuwe versie is geinstalleerd. Ik ben het met je eens dat Sony [Nederland] in deze kwestie tekortschiet. Daarom ben ik eens gaan kijken op de Websites van Sony USA en Sony Asia. Daar wordt dit probleem ook gemeld en op de Website van Sony Asia heb ik deze link gevonden. Dit zou Sony Nederland toch ook moeten kunnen doen? Is dit geen taak van de Manager van dit Sony Forum?

jaguar39

Vaio Care werkt dan wel bij jou maar heb je wel de laatste versie: 8.1.0.10120. En VAIO Update versie 6.1.1.10250. Je kunt dat controleren via Configuratiescherm/Programma's en onderdelen/ en dan bij Vaio Care en VAIO Update kijken in de laatste kolom.

VAIO Update werkt niet als je dat programma probeert te starten via Start/Alle programma's/VAIO Update. Je krijgt dan de melding dat dat niet kan omdat VAIO Care actief is. Updaten moet je doen via VAIO Care. Als je VAIO Care hebt opgestart kies je VAIO Software en dan VAIO Update. Tenminste zo werkt het bij mij wel met m'n Sony laptop VPCF24L1E en Windows7.

Vraag eens aan die Sonny boys waarom de VAIO Care Update die door Sony Asia en Sony USA wordt aangeboden niet zou werken op jouw laptop. En of ze dan direct met een andere oplossing willen komen die wel werkt. Alleen maar zeggen dat iets niet werkt, schiet niet echt op.

profile.country.nl_BE.title
jaguar39
Nieuw

WWortel ,

Mijn versie is 6.4.2.11150.

De bestanden die je me hebt gemaild via zipsend daarin zaten dus wel de vaio care en de vaio update appart in , denk je dat die dan voor mijn versie wel zouden gaan en moet ik deze dan gewoon installeren zonder iets te verwijderen?

Of ben ik nu beter met die van de Asia Site?

Message was edited by: jaguar39

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Hallo,

Jij hebt dus een VAIO Update net een hogere versienummer dan ik heb. Dus daar hoef je verder niets aan te doen. Gooi die bestanden die ik je heb toegstuurd maar weg en download en installeer maar alleen de nieuwe VAIO Care vanuit Sony Asia. Je hoeft de oude niet zelf te verwijderen dat gebeurt automatisch. Geloof me maar want ik heb blauwe ogen.

groeten