annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vaio update werkt niet

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
yvdsvestas
Nieuw

Vaio update werkt niet

Als ik op VAIO update druk geeft deze aan dat er een nieuwe versie beschikbaar is, deze moet eerst bijgewerkt

worden anders werkt VAIO update niet, als ik aangeef deze bij te werken gebeurd er niks......

Kortom VAIO update reageert niet en ik kan er helemaal niks mee, er is voor zover ik kan zien geen update beschikbaar op www.vaio-link.com (type laptop is VPCF13C5E)

Iemand enig idee?

47 ANTWOORDEN 47
profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

jaguar39,

eerst antwoord op je vraag over de versie van VAIO Care:

Druk Start-Configuratiescherm-Programma's en onderdelen [weergave grote pictogrammen]. Je ziet dan een lijst van alle geinstallerde programma's. In de laatste kolom is de revisie aangegeven. Als je het niet op het beeldscherm krijgt, even met het schuifje naar rechts.

Ik heb VAIO Care versie 8.1.0.10120 en VAIO Update versie 6.1.1.10250

Dan nu het echte probleem en, hopelijk, de oplossing. Het is overigens wel goed om even te vermelden dat ik een VAIO heb met Windows7 en Internet Explorer van Microsoft. Als beveiligingsprogramma gebruik ik MSE Microsoft Security Essentials.

Vreemd genoeg moet je, als je wilt updaten, niet het programma VAIO Update starten.?!?!

Je krijgt dan namelijk de melding: VAIO Update kan niet starten omdat VAIO Care actief is. Het updaten moet van Sony blijkbaar via VAIO Care lopen. Dus start VAIO Care en druk dan op het knopje rechts van de tekst VAIO Status.

De computer loopt dan alles na [duurt een tijdje] en geeft aan wat er moet gebeuren om alles weer up-to-date te krijgen. Druk daarvoor op een van de knoppen: Berichten, Prestaties, Beveiliging of Systeem-instellingen. Er wordt dan bijvoorbeeld aangegeven of er nieuwe Windows en/of VAIO software beschikbaar is en of je die wilt installeren. Er worden overigens ook onnodige en irritante meldingen gegeven bijvoorbeeld dat er nieuwe VAIO software beschikbaar is maar dat blijkt dan een [betaald] spelletje te zijn.

Bij mij is het op deze manier zonder veel fratsen gelukt. Ik hoop bij jou ook.

profile.country.nl_NL.title
Mke033
Nieuw

Was te voorbarig. Leek goed te gaan in IE, maar inmiddels weer hetzelfde liedje....

profile.country.nl_BE.title
jaguar39
Nieuw

@WWortel,

Wil je ook even vermelden: Mijn vaio is een VPCF13M1E met Windows 7/64Bits ,Internet Explorer 9 en als beveiligingssoftware Kaspersky Pure 2.

Heb dus gedaan zoals je uitlegde maar ik krijg steeds dit venster :

vaio.JPG

heb naast VAIO Status ook GEEN knopje staan waar ik kan op klikken , dus iets aflopen zoals u beschrijft weet ik niet waar ik dat moet doen.,en zoals u ziet zegt de Vaio Care dat mijn Vaio gezond is en dat is dus niet zo daar ik de laatste updates NIET heb.

Maar is het desgevallend niet mogelijk om die exe bestanden van de versies die u nu hebt van Vaio Care en Vaio Update te mailen of te uploaden via Imageshack ziehier de link :

http://imageshack-uploader.nl.softonic.com/

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Het is allemaal heel verwarrend met die verschillende versies van Sony software. Ik heb een heel ander VAIO Care scherm dan jij. Op de screen-shot zie je mijn VAIO Care. Je kunt ook de knop zien naast VAIO-status. Een dergelijke knop zie ik ook op jouw screen-shot dus dat werkt op dezelfde manier. Als jouw VAIO Care na controle van de VAIO-status aangeeft dat de VAIO gezond is zal dat ook wel zo zijn. Als je daaraan twijfelt kun je de andere knoppen eens proberen. Systeem onderhoud, Problemen oplossen, of Diagnose.

Je kunt de laatste versie van VAIO Care downloaden van de Sony site. Even Googelen met:

VAIO Care Update version 8.1.0.10120

Om het nog interessanter te maken heeft Sony ook nog weer verschillende versies van deze Update version 8.1.0.10120 gemaakt per type laptop en ook nog eens per continent [Europa, Amerika, Azie] Probeer maar wat. Misschien wordt met de nieuwe VAIO Care dan ook automatisch de VAIO Update ge-Updated. Uploaden van mijn VAIO Care en Update lukt mij helaas niet.

VAIO Care.PNG

profile.country.nl_BE.title
jaguar39
Nieuw

U schrijft : Systeem onderhoud, Problemen oplossen, of Diagnose. .
Doe regelmatig dat Systeem onderhoud  , ook de One Click care 1 x per maand en
Misschien kun je  anders de laatste versies wel via de Sony website of via Internet  downloaden
Heb dat gedaan doch de versie die er op staat is ouder  dan die ik in m’n laptob heb.
Heb inmiddels met Sony getelefoneerd en daar zeggen ze  dat er in Belgïe een probleem is met de connectie met Microsoft en er dus  momenteel GEEN updates van gelijk wat mogelijk zijn.
Dus  zal maar afwachten tot hun probleem is opgelost.
Maar  dat internetblad dat op uw scherm staat van waar heb je dat  ?
Kan  je me daar de link eens van doorgeven aub, bedankt :cool:

Knipsel.JPG

profile.country.nl_BE.title
jaguar39
Nieuw

WWortel,

Sorry,het is niet ImageShack dat is voor afbeeldingen  , maar het is https://www.wetransferbeta.com/ en het is gratis, je moet gewoon het bestand daar uploaden en dan kan ik dat daar downloaden, thats all

profile.country.nl_BE.title
jaguar39
Nieuw

WWortel,

Heb je een rivé berichtje gestuurd

profile.country.nl_BE.title
jaguar39
Nieuw

Hoi,

mail verstuurd   :wink:

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Vervallen

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

vervallen