annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

Ik heb een Vaio SVS1511C5E waarin ik een SSD wilde monteren.

Zowel een Crucial M4, de Samsung 830 als de nieuwe Plextor weigeren dienst in deze laptop.

Soms ziet de bios de SSD vanaf start niet, soms lukt het installeren waarna na een uurtje een blauw scherm aangeeft dat de boel weer eens fout is gegaan. Met een gewone disk gaat het allemaal goed, maar ik wil graag een ssd. 

Desgevraag geeft support mij aan - ook na herhaald aandringen - dat zij geen support geven als je iets toch heel normaals als een SSD inbouwt.

Sony "support" weigert zelfs ook maar één vinger uit te steken. Een best staaltje van: "hoe jaag ik klanten weg?".

Ik vroeg hen niet om support bij het inbouwen van de ssd; Mijn sterke vermoeden is dat er iets mis is met de sata controller. Mijn vraag aan support was om de controller te testen.

Zij weigeren pertinent ook maar enige vorm van ondersteuning.  Als je nou neemt dat mijn vorige sony laptop (het topmodel F) zodanig veel problemen gaf, dat sony mij korting heeft gegeven bij het aanschaffen van de huidige laptop.......

Dit laatste voorval vind ik wel een buitengewoon staaltje van het beschermen van je eigen business: koop hem maar met een sterk overprijsde SSD als je deze wilt. Zeker bij het moment van aanschaf van de laptop waren het werkelijk over de top prijzen.

Ik hoop dat ik hiet nog enig gehoor krijg en dat Sony zich realiseert dat SSD's inbouwen in een laptop dagelijkse praktijk is en dat ze dus hun regeltjes maar moeten bijstellen.

Tags (2)
70 ANTWOORDEN 70
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Lief Dagboek,


Kanniewaarzijn, here I come.......


Vandaag een pakketje van het zonie "service"-center. Een prachtige brief er bij van de customer satisfaction manager nogal liefst.

En niet te vergeten een doekje om het prachtige Zonie product nog eens goed op te poetsen.


Dat doekje komt goed van pas om die !!#$#^%$$*^$&%@%@^$-vaio of in de Kliko of op marktplaats te dumpen. Het liefst in de Kliko om andere mensen dit soort ellende producten te besparen.


De functiebenaming uitspreken van de general manager customer satisfaction Europe neemt ongeveer net zo veel tijd als het mij kost om die $$%$%#$%%%%^-vaio in de Kliko te dumpen. Zijn naam is K. de pauw en hij doet mij de hartelijke groeten en vertelt me dat ze geen probleem hebben gevonden en dat ik in de toekomst geen problemen zal ondervinden van het gebruik van de %^%^$^$^-vaio met een SSD.


Nou die meneer de bevredigingsmanager heeft het volledig bij het verkeerde eind.


Ze - de Zonie "service"medewerker - heeft me vorige week al gebeld met de boodschap dat ze geen fout konden vinden en dat ze uit buitengewone coulance ook die %^$%^$^$^%$^-vaio met een SSD hadden geprobeerd. Maakt niet uit welk type. Het werkt in raid-modus.

Ik vraag: welke raid dan? raid 0 of raid 1 of... En hoe en waar stel je dat dan in?

"service"medewerker: dat kan ik u niet vertellen. Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?

Ik: ja, met mijn vraag te beantwoorden! welke raid en waar in te stellen

"servicemedewerker: dat kan ik u niet vertellen. Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?


Zo'n antwoord, daar geloof je toch geen RAID van!


Weer even tot bedaren komen. Sorry.


Vandaag dus de %$%$&-vaio ontvangen.

Ik denk nog naïef als ik nog altijd ben dat ze dan de ^^&%^&&-vaio wel ingesteld zullen hebben met de raid-optie voor een ssd.

Niks te vinden dus. De bios geeft geen enkele mogelijkheid om iets in te stellen behalve de datum dan en de tijd.

SSD er in en BSOD (blue screen of death voor de eventuele zonie "service" medewerker die niet weet wat die letters betekenen.


Er resten mij nu dus maar één ding: zo snel als maar even mogelijk is die $%$^%&&-vaio dumpen!


Nooit meer ook maar welk product van Zonie meer in huis. Ook professioneel bij de zakelijke klanten en relaties zal ik consequent en ten stelligste ontraden om noch zakelijk noch privé iets van zonie aan te schaffen. Zeker de klant die voor een grote scholengemeenschap de vervanging van pc's en laptops regelt heeft aan deze case een interessant ervaringsobject.


Mijn vaio boek en dit dagboek is gesloten.


Ik voel mij verschrikkelijk genaaid, maar niet bevredigd. Zelfs niet met het schoonmaakdoekje voor het bloeden.


Adieu.








Spreek ik met de readctie van Kanniewaarzijn? Ja ik wil wil graag met u mijn ervaring delen. Kan een goede en informatieve aflevering worden. Wanneer wordt het uitgezonden? Oh wat goed. Ik ben benieuwd of en wat Zonie jullie van Kanniewaarzijn te vertellen heeft......




Message was edited by: heonder52


Message was edited by: heonder52

typo's aangepast

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Belachelijk. Wat een K..bedrijf. 2 verschillende verhalen, maar een en hetzelfde eindresultaat. Tip: ASUS N56V serie, ik ben er zeer tevreden over.

Succes..

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Dank voor de tip.


Ziet er inderdaad goed uit.


Alles beter dan zonie.


Van de uitnodiging voor het klantenpanel van zonie heb ik niks meer gehoord.

:slight_frown:

Zou ik misschien niet welkom zijn:smileyshocked::smileygrin:


Ik overweeg om die klanten bevredigingsmanager toch nog maar een briefje te sturen.

De verontwaardiging, frustratie en woede moet er uit geschreven worden...........


Mijn verstand zegt echter om geen contact meer te hebben en slechts daar waar beslist wordt over de vervanging van laptops en audiovisuele middelen mijn ervaringen met zonie in te brengen.

Message was edited by: heonder52

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Zal niet veel uithalen ben ik bang, had ik ook gedaan maar zonder reactie. Ik denk dat je brief op die grote stapel komt te liggen.

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Ik weet het.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Vandaag geen episode van "lief dagboek" ???

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

:laughing:

Mis je het al?


Te druk bezig geweest met de redactie van Kanniewaarzijn en met Marktplaats en Kliko ......



profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

:laughing: hahahaha

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Vandaag heb ik een hele dikke en inkt zwarte Punt gezet achter het Zonie hoofdstuk. De @$%$#&#&&-Vaio is weg.


Vanmiddag ga ik de nieuwe ophalen: Lenovo Thinkpad W530.


Nu nog mij Zonie TV, Zonie DV-cam en Zonie tablet de deur uit en ik ben verlost van alles wat mij herinnert aan dit %$%$%$-bedrijf met %$%$%^$^-produkten en %%^$%^$%^-service en niet op de allerlaatste plaats de mensen die het in hun hoofd halen om dit soort dingen te bedenken en het nog in de praktijk brengen ook.


Sterkte voor alle forum-genoten waarvan een aantal mij geestelijke bijstand hebben verleend in moeilijke tijden:smileysilly:


Sterkte zeker ook voor de mods die wellicht dit soort postings lezen en met de handen op de rug gebonden machteloos blijken te zijn.


Kanniewaarzijn heb ik bericht dat ik terug trek voor de uitzending: ik maak me alleen maar weer kwaad. Jammer van het script dat redelijk vorm kreeg (volledig veroorzaakt en mogelijk gemaakt door Zonie:smileyangry:).

Ook de Zonie klantenbevredigingsmanager zal geen bericht meer van mij ontvangen. Hij is volledig geslaagd voor het examen "hoe jaag ik de klanten weg". Hij had een 10 op zijn eindlijst voor dit onderdeel. Geniet er van:smileydevil:.


Adieu:smileyhappy:


PS


Ik zag dat ik inmiddels als forum-lid de status van "fan" heb. Hahaha, hoe halen ze het in hun hoofd. De zoveelste verkeerde analyse van Zonie:smileylaugh:


Message was edited by: heonder52

ps toegevoegd

Message was edited by: heonder52

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Welkom bij de de club. hahahaha. Het ga je goed.:smileylol::smileywtf: