annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

Ik heb een Vaio SVS1511C5E waarin ik een SSD wilde monteren.

Zowel een Crucial M4, de Samsung 830 als de nieuwe Plextor weigeren dienst in deze laptop.

Soms ziet de bios de SSD vanaf start niet, soms lukt het installeren waarna na een uurtje een blauw scherm aangeeft dat de boel weer eens fout is gegaan. Met een gewone disk gaat het allemaal goed, maar ik wil graag een ssd. 

Desgevraag geeft support mij aan - ook na herhaald aandringen - dat zij geen support geven als je iets toch heel normaals als een SSD inbouwt.

Sony "support" weigert zelfs ook maar één vinger uit te steken. Een best staaltje van: "hoe jaag ik klanten weg?".

Ik vroeg hen niet om support bij het inbouwen van de ssd; Mijn sterke vermoeden is dat er iets mis is met de sata controller. Mijn vraag aan support was om de controller te testen.

Zij weigeren pertinent ook maar enige vorm van ondersteuning.  Als je nou neemt dat mijn vorige sony laptop (het topmodel F) zodanig veel problemen gaf, dat sony mij korting heeft gegeven bij het aanschaffen van de huidige laptop.......

Dit laatste voorval vind ik wel een buitengewoon staaltje van het beschermen van je eigen business: koop hem maar met een sterk overprijsde SSD als je deze wilt. Zeker bij het moment van aanschaf van de laptop waren het werkelijk over de top prijzen.

Ik hoop dat ik hiet nog enig gehoor krijg en dat Sony zich realiseert dat SSD's inbouwen in een laptop dagelijkse praktijk is en dat ze dus hun regeltjes maar moeten bijstellen.

Tags (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Lief dagboek


Epiloog


Het is geeindigd zoals het begonnen is:


Een diepe teleerstelling in het product, de organisatie, de medewerkers en het management van Zonie.


Ook Patricia van het mannelijk geslacht kan/wil niets voor mij betekenen. "Van hogerhand" krijgt hij te horen dat er niets gedaan zal worden.


Niet dat ik ook maar iets er van had verwacht. Dat laatste beetje vertrouwen in de Zonie organisatie en dan met name de mensen van de "service" organsatie waarmee in contact heb gehad, is door hen grondig de grond in getrapt.


Ook nuchter analyserend hoe deze mensen denken, handelen en besluiten nemen, kom je tot de conclusie dat ze elementaire competenties missen om hun taak uit te voeren of dat ze gedreven worden door een slecht gekozen strategie en beleid. Onherroepelijk zal dit leiden naar het (verder) verlies van klanten en dus omzet.


Het is niet anders.


Persoonlijk vind ik het heel jammer dat ik een vaste keuze voor laptops en audiovisuele apparatuur nu verlies. Al zo veel jaren heb ik genoten van de uitvoering en de prestaties van deze apparatuur. Nu staat ook daar een zwarte punt achter.


Toch wil ik Tycho - de mod van dit forum - nog hier openbaar dank zeggen voor zijn dappere, maar helaas kansloze poging Zonie in beweging te krijgen. Ik hoop niet dat hij "van hogerhand" een reprimande krijgt voor zijn poging het voor een klant op te nemen.


Het is echt waar. De maat is vol en het lief dagboek is gesloten.


.

Message was edited by: heonder52

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

70 ANTWOORDEN 70
profile.country.nl_BE.title
minicooper1963
Bezoeker

hier ook hetzelfde probleem met ssd op een vpcea4s1e.

driverondersteuning is ook om te lachen .

1 driver voor de videokaart en de rest moet je zelf maar zoeken .

en op een claen install pakt ie uit maar weigert install.

drivers van de ati site worden ook niet geinstalleerd.

een aangepaste videokaart waar enkel sony de driver heeft en installeerd (enkel op de recovery).

de driver dateerd van 2010 dus nooit upgedate.

bedankt sony voor de nachtmerrie.

neem een voorbeeld aan uw concurenten acer,pb,hp,dell enz die geven teminste ondersteuning van alle drivers.

bedankt en vaarwel sony

profile.country.nl_NL.title
QuantumCat
Bezoeker

heb je zelf de SSD later ingebouwd?

zo ja: ik heb zelf ook wat zitten stunten met het inbouwen van een SSD in de Sony -is uiteindelijk gelukt- maar ik weet dat er problemen kunnen zijn tussen de SATA controller en de firmware van de laptop. Een firmware update van de SSD zou een oplossing kunnen zijn (geen garantie, overigens). bij mij liep ie 5 keer vast en nadat ie de 6e keer zonder probleme opstartte, heb ik ook geen prolemen meer gehad- buiten dat ik 'm te klein gekocht heb :slight_smile:

Als deze al in de Sony zat toen je 'm kocht: dan heb ik niks gezegd :smileyblush:

profile.country.nl_NL.title
ErikVaio
Bezoeker

Ik heb vandaag ook mijn eerste ervaringen met Sony service gehad. Daar geen ze geen volle zalen mee trekken. Het heeft me ruim een maand gekost om mijn vraag beantwoord te krijgen. Antwoord was trouwen.....je raad het al....geen support.

Jammer, want verder had ik altijd zo'n goede indruk van Sony.

Oja, n.a.v. minicooper1963. Precies! Ik heb een vraag hierover gepost. 2 jaar oude laptop, geen drivers voor Windows 8. Ronduit belachelijk vind ik.

Inderdaad, Sony bedankt!

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Ook hier hetzelde verhaal. Het antwoord wat ik kreeg was: zoek het zelf maar uit.

Wat een drama systeem, vanaf het begin rete-langzaam opstarten, accu na 1 uur al leeg, en wifi alleen als je bovenop de router zit. Bij mij komt er niets van Sony meer in huis.

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Nou, ik sta niet alleen......

Na verschrikkelijk veel moeite heb ik een sony servicemedewerker aan het verstand kunnen brengen wat mijn probleem is (hoop ik). Hij zal dat escaleren naar een hoger niveau. Hij is daar nu al een tijdje mee bezig en heb nog niks gehoord.

Ik blijf hopen. Als het niks oplevert ga ik echt de publiciteit zoeken bij de media en computerbladen.

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Ik zou er niet teveel van verwachten, altijd van die standaard antwoorden, en dan nog vol met schrijf en taalfouten, te triest voor woorden.

Vanmiddag even bij PC zaak langs om te vragen of zij SSD willen inbouwen. Hij staat inmiddels al wel op marktplaats, koop ik wel een HP voor dat geld, scherm is wel iets minder maar wel prijs/kwaliteit.

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Ja, zelf ingebouwd. Dit is overigens een klusje dat zo langzamerhand door vele laptopgebruikers zelf en zonder problemen wordt gedaan. Steeds meer computerfabrikanten weten dat en maken de plek en de inbouwwijze voor een SSD en geheugen, goed toegankelijk. Het is zoiets als olie bijvullen in de motor van de auto. Daar hoef je ook niet voor naar de dealer.

Qua grootte is het met 512Gb geen probleem - als hij het zou doen.:smileysad:

Groet

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Zo simpel is het dus blijkbaar niet, want bij jou doet hij het toch niet ??

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Het is ook wel tekenend dat Sony hier in dit topic niet reageert.

Ik kreeg overigens even terug een uitnodiging om deel te nemen aan een interview met sony over hun prestatie en producten. Daar ben ik maar niet op in gegaan. Ik verwacht niet dat ze zich iets van het commentaar aantrekken.

Als voorbeeld:

Toen ik het "servicecenter" belde sta je eerst 25 minuten in de wacht; vervolgens krijg je een "service"-medewerker aan de lijn die aan je vraagt wat een SSD is........Ik overdrijf niet en werkelijk gebeurd:smileyconfused:

Hij had weleens gehoord van een ssd-kaart moet ik er aan toevoegen. Als je dit al hoort zeggen door iemand die jou moet adviseren, ben ik alle vertrouwen en voor zo ver nog aanwezig al helemaal kwijt. Deze kwaliteit van "service" geeft ook getuigenis van een grove minachting van de klant. Zeer teleurstellend na al meer dan 20 jaar klant te zijn nu zeker te weten dat dit mijn laatste vaio en allerlaatste sony product is geweest.

Als laatste wil ik nog stellen dat als klanten niet langer bereid zijn om hun ervaring en klachten terug te koppelen aan het betreffende bedrijf, het er slecht voor staat met dat bedrijf.

Er zijn al heel wat illustere bedrijven aan onder door gegeaan.