annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

Ik heb een Vaio SVS1511C5E waarin ik een SSD wilde monteren.

Zowel een Crucial M4, de Samsung 830 als de nieuwe Plextor weigeren dienst in deze laptop.

Soms ziet de bios de SSD vanaf start niet, soms lukt het installeren waarna na een uurtje een blauw scherm aangeeft dat de boel weer eens fout is gegaan. Met een gewone disk gaat het allemaal goed, maar ik wil graag een ssd. 

Desgevraag geeft support mij aan - ook na herhaald aandringen - dat zij geen support geven als je iets toch heel normaals als een SSD inbouwt.

Sony "support" weigert zelfs ook maar één vinger uit te steken. Een best staaltje van: "hoe jaag ik klanten weg?".

Ik vroeg hen niet om support bij het inbouwen van de ssd; Mijn sterke vermoeden is dat er iets mis is met de sata controller. Mijn vraag aan support was om de controller te testen.

Zij weigeren pertinent ook maar enige vorm van ondersteuning.  Als je nou neemt dat mijn vorige sony laptop (het topmodel F) zodanig veel problemen gaf, dat sony mij korting heeft gegeven bij het aanschaffen van de huidige laptop.......

Dit laatste voorval vind ik wel een buitengewoon staaltje van het beschermen van je eigen business: koop hem maar met een sterk overprijsde SSD als je deze wilt. Zeker bij het moment van aanschaf van de laptop waren het werkelijk over de top prijzen.

Ik hoop dat ik hiet nog enig gehoor krijg en dat Sony zich realiseert dat SSD's inbouwen in een laptop dagelijkse praktijk is en dat ze dus hun regeltjes maar moeten bijstellen.

Tags (2)
70 ANTWOORDEN 70
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Jij hebt makkelijk praten nu je niet langer de last van een vaio hoeft te dragen:smileylaugh:

Message was edited by: heonder52

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker


Ringring: de doos voor insturen van de vaio naar het "service"centre is afgeleverd. Top


Toch maar even naar het "service"centre gebeld om te vragen of de SSD nou meegestuurd moet/kan worden om de zaak goed te kunnen testen. Slechts 5 minuten in de wacht gestaan. Valt nog mee.


Ik krijg een medewerker van het "service"centre aan de lijn:


"service": SSD meesturen? nee hoor, upgrades testen wij niet!

ik: Maar er staat toch in de case dat het om de werking van de vaio met de ssd gaat?

"service": nee hoor, er staat niks over in de case.

ik: maar dan heeft het toch geen zin om de vaio in te sturen?

"service": nee

ik: en wat moet ik dan met die doos?

"service": weggooien!

ik: is dit dan wat jullie onder service verstaan?

"service": kan ik verder nog iets voor u doen?

ik: ja, ik wil dat mijn probleem opgelost wordt

"service": kan ik verder nog iets voor u doen?

ik: ja, kan je nog meer dan je telefoonscript voorlezen?

"service": kan ik verder nog iets voor u doen?

ik: ja, u moet toch elke dag maar weer met verschrikkelijk veel tegenzin naar uw werk gaan?

"service": nee hoor, ik vind dit leuk. Kan ik verder nog iets voor u doen?

ik: ja, @#$%^&*(+_####%@!


Wordt vervolgd.


Volg ook de consumentenprogramma's die via de TV worden uitgezonden.


Kan ik verder nog iets voor u doen?


:alert:


:smileyredface::smileysick::smileyranting:





Message was edited by: heonder52

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste heonder52,


Het spijt me te lezen over uw negatieve ervaringen met het Sony service-centre.

Ik heb uw onvrede intern aangekaart bij Sony en zodra ik hierop een reactie ontvang laat ik dit uiteraard direct aan u weten. Ik kan u verzekeren dat dit nauwlettend in de gaten wordt gehouden, maar helaas kan ik als moderator verder niets doen om dit te bespoedigen.


Met vriendelijke groet,


-Tycho-

Forum Moderator

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Blijkbaar is er dan toch iemand die zijn werk serieus neemt. Ben benieuwd of het wat uit gaat halen. Maar ik moet eerlijk zeggendat ik mijn twijfels heb.:smileyblahblah:

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Overgehaald door het bericht van de mod, heb ik afgelopen donderdag de vaio toch maar laten ophalen. Fingers crossed. :smileynerwus:


Wordt vervolgd

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Deze mod heeft ook bemiddeld toen het bij mijn vorige vaio helemaal mis ging met de "service". Uiteindelijk is daar een regeling uitgekomen waardoor ik mijn huidige vaio heb aangeschaft. Tot nu is het enige plezier dat ik heb gehad van die aankoop, het openen van de doos. Direct daarna heb ik alleen maar verschrikkelijk veel spijt gehad dat ik gebruik heb gemaakt van het aanbod van destijds.

Slechter dan nu kan het niet worden, dus ik hoop dat het nu opgelost wordt.

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Hoe triest kan het zijn dat je zegt dat het niet slechter kan. Gisteren nog wat autocad 2013 en inventor 2013 samen laten draaien, maar hij geeft geen krimp. Win8 blijkt toch wel een hele verbetering te zijn als je eraan gewend bent, en dat zeg ik niet graag. Tot over een week of 3 dan denk ik ??


profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Lief dagboek,


Vandaag weer eens met sony "service" reps contact gehad.


"service": wilt u de reparatie annuleren?

ik: wat bedoelt u hiermee?

"service": piep-piep-piep.......

ik: ??????????????

"service": u spreekt met Melvin X van het sony "service center. Wat kan ik voor u doen?

ik: ik mag hopen dat u de serviceticket hebt gelezen dat ene Ruud X als een van uw collega's mijn klacht heeft geëscaleerd. Hij heeft mij toegezegd Premium "service"te zullen verlenen.

"service": er staat niks in de service ticket.

ik: leg nog maar eens het probleem uit.

"service": had u maar de harddisk er in moeten laten

ik: slik, slik, slik. meneer de "service" vertegenwoordiger, ook met harddisk vliegen de blue screens om je oren. In die korte tijd heb ik meer blauw gezien dan dat er op straat ooit zal rondlopen. En meer blue screens dan ik ooit eerder met alle laptops samen die ik ooit hiervoor heb gehad. En daar zaten ook vier vaio's bij.

"service": we zullen wel eens kijken of we de vaio gaan testen........

ik: dat hoop ik dan maar

"service": kan ik verder nog iets voor u doen?

ik: ja....

"service": goede middag

ik: #$^&&&%$#@#@


Kanniewaarzijn! Oh nee dat is al een programma op TV


Wordt vervolgd


profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Lief dagboek,


Vandaag zo waar een email van sony "service" ontvangen.

1 week na het ophalen van de vaio krijg ik de instructies voor het insturen van de vaio voor "service".

In deze mail is de vraag opgenomen of je nog wel wilt door gaan met het ter "servicen" opsturen van de vaio.

Nu begrijp ik ook een beetje het voortijdig afgebroken telefoongesprek met een sony "service" rep.


Verder geen enkele voortgangsinformatie / status van "service" club ontvangen. Men stelt een doorlooptijd van 5 dagen na ophalen tot het verzenden, mits de onderdelen beschikbaar zijn.


Dat wordt een hele opgave om dit waar te maken.


Hoeveel pagina's zal ik hier nog vullen voor de vaio weer retour is? En hoeveel pagina's zal ik nog moeten vullen om het resultaat te melden. En hoeveel pagina's om ......


Kanniewaarzijn.......


Wordt vervolgd.

Message was edited by: heonder52

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Ik ben een paar dagen "afwezig" geweest door de griep, maar ik zie dat er gelukkig niet veel veranderd is. Gelukkig zijn er nog bepaalde zekerheden in het leven. :laughing: