annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

Ik heb een Vaio SVS1511C5E waarin ik een SSD wilde monteren.

Zowel een Crucial M4, de Samsung 830 als de nieuwe Plextor weigeren dienst in deze laptop.

Soms ziet de bios de SSD vanaf start niet, soms lukt het installeren waarna na een uurtje een blauw scherm aangeeft dat de boel weer eens fout is gegaan. Met een gewone disk gaat het allemaal goed, maar ik wil graag een ssd. 

Desgevraag geeft support mij aan - ook na herhaald aandringen - dat zij geen support geven als je iets toch heel normaals als een SSD inbouwt.

Sony "support" weigert zelfs ook maar één vinger uit te steken. Een best staaltje van: "hoe jaag ik klanten weg?".

Ik vroeg hen niet om support bij het inbouwen van de ssd; Mijn sterke vermoeden is dat er iets mis is met de sata controller. Mijn vraag aan support was om de controller te testen.

Zij weigeren pertinent ook maar enige vorm van ondersteuning.  Als je nou neemt dat mijn vorige sony laptop (het topmodel F) zodanig veel problemen gaf, dat sony mij korting heeft gegeven bij het aanschaffen van de huidige laptop.......

Dit laatste voorval vind ik wel een buitengewoon staaltje van het beschermen van je eigen business: koop hem maar met een sterk overprijsde SSD als je deze wilt. Zeker bij het moment van aanschaf van de laptop waren het werkelijk over de top prijzen.

Ik hoop dat ik hiet nog enig gehoor krijg en dat Sony zich realiseert dat SSD's inbouwen in een laptop dagelijkse praktijk is en dat ze dus hun regeltjes maar moeten bijstellen.

Tags (2)
70 ANTWOORDEN 70
profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Komt wel goed met lenovo. :rolling_eyes:

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

In tegenstelling tot wat ik eerder heb gemeld, toch maar het navolgende briefje gestuurd aan de klantbevredigingsmanager:


Geachte heer Kris de Pauw,


Ik zal mijn verhaal kort houden daar het slechts - in ieder geval aan mijn kant - tot woedenmakende frustratie leidt.


Graag wil ik een klacht indienen aangaande de probleem"afhandeling" van mijn sony vaio SVS1511C5E. Het probleem is van technische aard: de machine werkt niet zodra een SSD gemonteerd is. In totaal heb ik maar liefst 5 verschillende geprobeerd (twee maal een OCZ VERTEX4, 2 maal een samsung 830 en een plextor M5Pro), maar alle schijven geven hetzelfde resultaat: de machine werkt een half uurtje en daarna wordt de schijfniet meer herkend.


U vindt de frustratievolle historie op uw forum: www.sony.co.uk/discussion/thread/203024?start=0&tstart=0


Meermaals contact gehad met uw "service"desk en ook hier zeer wisselende ervaringen:

Medewerkers die wel in de meewerkmodus zijn maar absoluut geen idee hebben waar je het over hebt tot aan mensen die gewoon geen zin hebben in hunwerk en proberen om de klant zo snel mogelijk af te schepen met een bot en lomp onzin verhaal. Zeer triest!


Vervolgens de machine met veel pijn en moeite op mogen sturen om door uw technisch team te laten onderzoeken, waarbij ik ook nog een apart schrijven heb gedaan in het engels met de exacte instructie hoe het probleem te simuleren is. Maar helaas......Dat werd niet gelezen en de machine komt terug met een poetsdoekje voor het bloeden........Zeer betreurenswaardig!


Aan het einde van het liedje trek ik de conclusie dat ik een prijzige macine heb aangeschaft waar simpelweg een technisch defect (of een ontwerpfout) in zit en er is niemand die zich geroepen voelt om verder te kijken dan zijn / haar neus lang is.


Dit is een afscheidsbrief. Lange tijd had ik een hoge pet op van Sony, maar nu ik weet hoe door en door verrot de achterkant van die prachtige shiny facade is, des te minder ik me geroepen voel om nog langer uw producten te gebruiken.


ik zal hiermee uiteraard ook rekening houden wanneer ik mijn klanten adviseer omtrent investeringen, opdat ik hen behoed voor de fout die ik heb gemaakt met het vertrouwen geven aan Sony als leverancier van kwaliteit.


Hiermee heb ik denk meer dan voldoende woorden vuil gemaakt en vooral ook moeite gedaan en u de mogelijkheden geboden tot verbetering. Mijn energie besteed ik niet meer aan u en Sony is het simpelweg niet meer waard om er nog enige aandacht aan te spenderen.


Hoogachtend:



etc


.











Message was edited by: heonder52

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Lief dagboek,


Toch nog een aanvulling met het verslag van hoe het ook kan. De hele misere met Zonie begon met het inbouwen van een ssd.

De laptop die ik heb aangeschaft - de Lenovo W530 - is net als de Zonie vaio zonder ssd aanschaft.

De proef op de som was dus het inbouwen en werkend krijgen van de SSD in plaats van de standaard geleverde HDD.

Toch wel met een beetje dicht geknepen billen startte ik de Lenovo na het inbouwen van de plextor M5Pro SSD van 512Gb. In de bios wordt de schijf herkend, sata3, en hup het werkt. Nou nog W7 installeren vanaf de setup dvd's. Geen enkel probleem: pffff. Wat een opluchting.

Om de test helemaal compleet te maken, heb ik ook de andere SSD's getest die ik aangeschaft heb in de hoop dat deze met de vaio konden samenwerken. De OCZ Vertex4 van 512Gb en de Samsung 830 eveneens 512GB.

Het werkt zonder een enkel probleem. Om het geheel te documenteren heb ik ook nog maar een benchmark toegevoegd van de Plextor in de Lenovo W530 (zie bijlage).


Ook opmerkelijk is het verschil in dewijze waarop de ssd kan worden ingebouwd. In de vaio is het een zeer fragiele en weinig robuuste bevestiging en aansluiting.

Dan de Lenovo. De SSD is als opgehangen in rubber. Je kan de SSD zo in de rubber hoes schuiven en het klepje fixeert de zaak. Simpel, schokdempend en robuust. Misschien moest de design afdeling van Zonie maar eens een lenovo W530 aanschaffen om de kunst af te kijken.......

Nou is de Lenovo een aanzienlijk duurdere machine, maar wat kan een stukje rubber nou helemaal aan meerkosten opleveren.....


Dan nog een verrassing: de klantbevredigingsmanager is van de berg afgedaald en heeft mij een email gestuurd. Jaja, het Kanniewaarzijn. Ja het is WelWaarEchtWaar. Nou moet je niet denken dat hij zelf die email heeft gestuurd. Dat Kanniewaarzijn. Nee, ene patricia - die overigens van het mannelijk geslacht blijkt te zijn, heeft mij gemaild. Of ik het serienummer nog even wilde doorgeven. Ach wel ja....


Dan gaat de telefoon: ene patricia (als ik de naam goed heb verstaan) met de vraag of ik het verhaal nog een keer wil vertellen. Wel ja.

Hij stelt de vraag wat ik zie als oplossing. Het is alsof je bij de dokter zit die aan jou als patient vraagt wat je mankeert en welke geneeswijze jij denkt dat nodig is.

Ik stel hem voor de %^&%&^%vaio terug te nemen als ondeugdelijk en blijkbaar niet te repareren en in een staat te brengen waar deze toe in staat dient te zijn. En je raadt het al, dat Kan NietWaarzijn. Wat wel kan is escaleren naar een volgend hoger niveau. Er zullen best veel lagen zijn in de Zonie organisatie. Je moet toch wat doen om een bedrijf het moeilijk te maken effectief te kunnn opereren.

Morgen - dinsdag dus - word ik terug gebeld met het resultaat van het escaleren naar het hogere niveau.

Ben zeer benieuwd wat Patricia mij te melden heeft.


Wordt vervolgd


Op wegnaar de volgende punt achter deze lijdensweg?






Message was edited by: heonder52


Message was edited by: heonder52

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

oei, nu wordt het serieus. Hebben ze al gebeld ?

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Lief dagboek


Epiloog


Het is geeindigd zoals het begonnen is:


Een diepe teleerstelling in het product, de organisatie, de medewerkers en het management van Zonie.


Ook Patricia van het mannelijk geslacht kan/wil niets voor mij betekenen. "Van hogerhand" krijgt hij te horen dat er niets gedaan zal worden.


Niet dat ik ook maar iets er van had verwacht. Dat laatste beetje vertrouwen in de Zonie organisatie en dan met name de mensen van de "service" organsatie waarmee in contact heb gehad, is door hen grondig de grond in getrapt.


Ook nuchter analyserend hoe deze mensen denken, handelen en besluiten nemen, kom je tot de conclusie dat ze elementaire competenties missen om hun taak uit te voeren of dat ze gedreven worden door een slecht gekozen strategie en beleid. Onherroepelijk zal dit leiden naar het (verder) verlies van klanten en dus omzet.


Het is niet anders.


Persoonlijk vind ik het heel jammer dat ik een vaste keuze voor laptops en audiovisuele apparatuur nu verlies. Al zo veel jaren heb ik genoten van de uitvoering en de prestaties van deze apparatuur. Nu staat ook daar een zwarte punt achter.


Toch wil ik Tycho - de mod van dit forum - nog hier openbaar dank zeggen voor zijn dappere, maar helaas kansloze poging Zonie in beweging te krijgen. Ik hoop niet dat hij "van hogerhand" een reprimande krijgt voor zijn poging het voor een klant op te nemen.


Het is echt waar. De maat is vol en het lief dagboek is gesloten.


.

Message was edited by: heonder52

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Ter info


De ervaringen met Zonie heb ik geplaatst in het forum met ervaringen op www.tweakers.net (Ervaringen Sony Vaio S laatste pagina) en de eerste potentiële vaio kopers hebben zich al bedacht.


profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Wat het je trouwens met die andere ssd's gedaan die je had, je had er toch 3 ??

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

De plextor heb ik in mijn nieuwe Lenovo ingebouwd. Wat een geweldig apparaat is dat zeg. Het doet alle narigheid met de Zonie weer wat vergeten. Dit is een verademing en een kwaliteit die van een geheel andere orde is.

Het kan dus wel.


De tweede SSD heb ik in een reserve laptop ingebouwd. Ik ben voor mijn werk volkomen afhankelijk van een laptop en nu is dus ook deze reserve up-to-date.


De derde heb ik in de laptop van mijn zoontje gedaan. dat is natuurlijk wat overkill voor hem. Mogelijk ga ik deze als tweede schijf in de Lenovo inbouwen in raid-1 opstelling.

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Het kan dus zeker wel ja, wat een drama was dat met die zonie's.

Is daar ruimte voor een 2e harde schijf of ga je die op de plaats van de dvd speler inbouwen ??

Ik ben namelijk ook wat aan het rond kijken om een ssd in te bouwen.

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Er is intern 1 sata III bay voor HDD/SSD + een Msata II bay waar een ssd in kan. Verder kan je in plaats van de optical drive een hdd caddy gebruiken met een SSD en sata III. Zo kan je dan op de msata het systeem zetten en de andere 2 SSD's in raid 0 of 1.

De HDD caddy is hot swapeble!


Eén van de fijnste opties van de lenovo is dat je zelf heel veel onderdelen kan vervangen als je dat wilt. De fabrikant geeft zelfs instructies hoe je dat moet doen en het heeft geen invloed op de garantie. :slight_smile:


Dat heb ik bij niet nader te noemen andere merken :angry: weleens anders meegemaakt.


Zo kan je het geheugen uitbreiden tot 32Gb, het toetsenboard vervangen, de HDD/SSD, netwerkkaart, etc.


Het goede van die trieste Zonie story is dat ik zonder al die ellende met dit type laptop, merk en service niet zo snel naar een merk als Lenovo zou zijn gegaan.

De zure ervaringen met het merk Vaio dat ik al zo'n 20 jaar gebruik hebben me laten realiseren dat betrouwbaarheid en kwaliteit van de serviceorganisatie, belangrijker zijn dan uiterlijk.


De lenovo W530 is na even wennen aan het keyboard veruit de beste en de prettigste en de meest krachtige laptop die ik ooit heb gehad.


Nog geen moment spijt van. De nieuwe eigenaar van de Zonie is ook tevreden dus eind goed al goed.


Alle producten van Zonie zijn nu voor het overgrote deel uit mijn prive en zakelijke inventaris verwijderd. Ik heb nog een 3CCD HX1000 videocamera waar ik een goede bestemming voor moet vinden. Ik heb zelfs twee xperia telefoons die ik al niet meer gebruikte, gedumpt. Nog even en niets herinnert mij dan meer aan........


Groet