annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PRS-T1 loopt vast

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
tolkientje
Bezoeker

PRS-T1 loopt vast

Ik heb mijn reader sinds februari 2012. Ik heb al vele boeken gelezen zonder problemen.

Maar sinds twee weken heb ik al ongeveer 5 x gehad dat de reader vastloopt bij het omslaan van de pagina (via touchscreen). Het scherm blijft even staan op de bladzij waar ik was (freeze) en vervolgens wordt het scherm wit en verschijnen de halfronde pijltjes die je ook bij opstarten ziet. De pijltjes bewegen een stukje en schieten dan weer terug, ze blijven heen en weer bewegen en komen niet verder lijkt wel.

Het enige wat helpt is een reset met een paperclip.

En ja, ik heb de meest recente software geinstalleerd. Dat was uiteraard de eerste check die ik deed.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt, en nog belangrijker: wat ga ik er aan doen?

34 ANTWOORDEN 34
profile.country.nl_NL.title
Andoc1
Bezoeker

Is er ondertussen al een keer een antwoord van Sony gekomen. Bij mij is het probleem nog steeds aanwezig.


profile.country.nl_NL.title
tonvang
Bezoeker

Ik worstel sinds enkele dagen ook met dit probleem. Reader stopt gewoon na een aantel gelezen pagina's. Niets helpt en na resetten en opstarten, start de reader steeds weer op pagina 22 op. Niet de laatst gelezen pagina. verder kan ik niet meer navigeren naar de laatst gelezen of andere pagina. Dan blijft het icoontje in beeld met de melding "gelieve te wachten". Daarna kan ik wachten tot ik een ons weeg. Mijn reader is pas 15 maanden oud. Hoop op een snelle oplossing want anders maar weer een nieuwe. Het word zo toch weer een dure aangelegenheid.

profile.country.nl_NL.title
Daphne2
Bezoeker

Zojuist aangemeld omdat mijn ereader ook bevroren is, blijft een cirkel van 2 pijltjes in scherm staan, bewogen eerst maar nu, na 2 weken ook dat niet meer.. Als ik het goed lees, dan is er in een jaar geen reactie/oplossing gekomen van Sony? Wat en slechte service, had van Sony anders verwacht, daarom ook een sony aangeschaft. Sony--> graag reactie/oplossing!

Paulus2013
Nieuw

Hi allemaal,

 

zelfde probleem hierzo. Apparaat van mijn moeder was 2 dagen geleden vastgelopen. Net als sommige anderen hier, met 2 stilstaande pijltjes op het scherm. Niets hielp meer. Resetten ging niet, het rode lampje knipperde 3x als je het apparaat wilde uitzetten met de knop.

 

Aan de hand van dit forum heb ik besloten om hem weer met de USB aan de computer te hangen. En wat denk je? Na er een uurtje niet naar omgekeken te hebben liep hij weer. 

 

Overigens was de computer, een computer waar de ereader nog niet eerder aan aangesloten was geweest, er stond dus ook geen specifieke ereader software op. Lijkt dus ergens een bug te zijn in het USB mechanisme op de ereader.  

 

Maar ook voor mij werkt de fix voor het vastlopen dus ook. Aansluiten en geduld hebben. 

 

Paulus

Peperzak
Nieuw

Mijn e reader geeft steeds aan  Gelieve te wachten. Graag een oplossing.

niekvanhaaster
Ontdekker

Mijn ereader PRS-T1 is niet meer uit de slaapmodus te halen. Heb ook de indruk dat hij geen contact maakt bij aansluiting op de stroom. Hoe kan ik dat verhelpen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Reset al geprobeerd? 

niekvanhaaster
Ontdekker

Volgens mij is er een stroomstoring, rode lampje brandt niet.
niekvanhaaster
Ontdekker

ja, reset proberen, lost niets op, rode lampje brandt ook niet bij aansluiting op stroom. Blijf afwachten

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Klinkt als een falen binnen de hardware zelf. 

 

Kan helaas niks meer aan gedaan worden. Model is te oud om nog gerepareerd te kunnen worden 😞