annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

Hai,

Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is  duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.

Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469

Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010

De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.

Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.

Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.

Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.

Met vriendelijke groet,

Nick.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Nick,
Natuurlijk is het heel frustrerend wanneer iets niet goed werkt. Het Sony forum is gestart zodat gebruikers elkaar kunnen helpen en adviseren. Dit is het primaire doel.  Wanneer u snel geholpen wenst te  worden door een Sony medewerker is het aan te raden om contact met de klantenservice op te nemen. Dat neemt niet weg dat het altijd goed is om ervaringen te delen,  goede en slechte zodat we er allemaal van kunnen leren.
Met vriendelijke groet,
Tycho
Moderator

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

120 ANTWOORDEN 120
profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Nick,
Natuurlijk is het heel frustrerend wanneer iets niet goed werkt. Het Sony forum is gestart zodat gebruikers elkaar kunnen helpen en adviseren. Dit is het primaire doel.  Wanneer u snel geholpen wenst te  worden door een Sony medewerker is het aan te raden om contact met de klantenservice op te nemen. Dat neemt niet weg dat het altijd goed is om ervaringen te delen,  goede en slechte zodat we er allemaal van kunnen leren.
Met vriendelijke groet,
Tycho
Moderator
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Ik heb de problemen zowel bij het supportcentrum als bij Sony telefonisch geprobeerd te melden,in het supportcentrum kwam ik helaas niet verder omdat ik daarbij niet kon kiezen bij het invoerscherm voor de PRS-T1 omdat die nog niet bestond,telefonisch begrepen de support medewerker en ik elkaar niet erg, en ik heb het probleem bij BOL gemeld welke letterlijk zeiden,ik heb de mail nog,dat jullie aan een upgrade zouden werken.

Het probleem is dat de bug totaal niet reproduceerbaar was,de reader liep nu vast op een bepaalde pagina in een boek,ga ik met de andere reader (zoals gezegd heb ik er 2) naar dezelfde page,dan gebeurt er niets.

Ga ik na de vastloper met de eerste reader terug naar de page waar hij vastliep dan kan ik gewoon doorlezen.

Het is dus niet zo dat iets in het boek dit triggert.

De reader aan en uitzetten kan ook niet,want dan vraagt de reader wil je het apparaat echt afsluiten oid maar ik kan niet op ja drukken.

Het enige dat helpt is resetten met een paperclip en dan kun je gewoon naar dezelfde bladzijde gaan en er gebeurt niets.

Ik kan dus ook niet zeggen,doe deze handelingen en dan gebeurt het (wat heel makkelijk zou zijn) want het is op beide readers volledig random.

De mensen in Amerika ondervinden dezelfde problemen,sony reageert niet op meldingen.

Ik heb ook nog 2 stuks prs-650 readers en die werken uitstekend en daarvoor had ik de 505 dus het is  echt heel frustrerend dat je het nergens kunt melden.

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Thank you for posting on the Sony Forum.

  In an effort to give a quick and correct answer to your question, one of the forums experts has escalated your post to our Technical Support team, who will provide them with the information required as quickly as possible.

You can expect one of the forum experts to get back to you with the answer very soon.

Best regards

The Sony Massive

profile.country.nl_NL.title
pe1dnn
Bezoeker

Zojuist gesproken met de servicedesk van Sony Nederland. Aanvankelijk wist medewerker Frans nergens van wat bij mij de reactie op riep dat ik de reader dus maar beter terug kon sturen, want als Sony na alle berichten op de diverse fora nog niet weet dat dit speelt dan heb ik geen vertrouwen in een goede oplossing. Echter na doorpraten bleken ze wel degelijk op de hoogte en was het terughoudend reageren bedoeld om me geen woorden in de mond te leggen en een goede probleembeschrijving van mij te krijgen.

Het blader/freeze probleem is nog niet een officieel erkend probleem. Toen ik vroeg waarom niet, omdat het al een maand speelt, kreeg ik als antwoord dat de PRS-T1 nog maar net op de Nederlandse markt is. Als het echter een veel voorkomend probleem is, dan, zo verzekerde hij mij, zou het zeer zeker door Sony worden opgelost. Dat het een veel voorkomend probleem is kon hij echter niet erkennen, ondanks dat het van Amerika tot Australië voor komt en al deze readers exact dezelfde firmware versie hebben.

Wat de toezegging waard is weet ik niet en kan ik natuurlijk niet beoordelen. Ik heb daarom gevraagd die toezegging ook op het Sony forum te plaatsen, dat zou een hoop mensen geruststellen. Echter dat lagt niet binnen zijn mogelijkheden maar moet worden beslist door de commerciële mensen binnen Sony. Ik heb aangegeven dat het verstandig zou zijn hiermee haast te maken, want dit brengt ook schade toe aan de reputatie van Sony.

In elk geval is de servicedesk op de hoogte van het fenomeen, nu nog vervolgstappen. Ik blijf hopen, nog 10 dagen voor ik een besluit moet nemen: houden of terugsturen.

profile.country.nl_NL.title
pe1dnn
Bezoeker

Inmiddels is op tweakers.net een apart topic gestart :

"Problemen met de Sony PRS-T1: schermfreezes"

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477581

profile.country.nl_NL.title
Randall1966
Bezoeker

Na het lezen van de reacties hier word ik steeds bozer. Hoe moeilijk kan het nou zijn om die bug uit de software te halen ? ook bij mij deed de sony medewerker alsof ie van niets wist................ Nogmmaals, ik wacht een week en dan gaat hij retour.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Op Tweakers.net lopen er 3 topics over en op mobileread een stuk of 6,en dan zijn er ook nog van die nitwitz die een update van de PCsoftware (welke voor de nederlanders geen update is,die staat al op de reader) aanzien voor een Firmware en de boel weer op gang brengen.

Het vervelende voor Sony is natuurlijk wel,dat dit probleem random optreedt,het kan na 10 minuten zijn maar ook na 20 dagen.

Blijkt ook dat je aan al die mooie reviews met al die mooie filmpjes niets hebt,er is niemand die er meer aandacht aan heeft besteed dan een half uurtje dus ook niemand die de bug heeft gezien.

De helft van Nederland leest niet op die fora dus elke verkochte reader is er een, als nou eerst die readers maar verkocht zijn dan maken we later wel een patch lijkt voorlopig de instelling van alle verkopende partijen.

Hij is ook al gehackt en het grappige is dat de kindle emulator er ook op draait.

Kindle op je Sony... er moeten nu toch ergens mensen misselijk worden.

Zolang de media niet wordt gewezen op de problemen gaat de verkoop gewoon door.

Misschien maar eens kontakt opnemen met nu.nl

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Er zal vast wel iemand zijn die er wat vanaf weet maar men wil dat niet naar buiten brengen,er is nog niet eens een officiele reactie van Sony DAT er een probleem is.
De moderator heeft het aan een Sony medewerker doorgegeven maar dit is een soort van los staand forum,dat ook best door Sony gelezen wordt maar men raadt aan om het te melden via  http://support.sony-europe.com/contacts/index.aspx?site=odw_nl_NL omdat er dan een officiele melding van wordt gemaakt.

profile.country.nl_NL.title
aess00
Bezoeker

Ik had ook een melding gedaan met dat invulformulier. Ik hoop dat meer mensen het gaan doen!