annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PRS-T1 loopt vast

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
tolkientje
Bezoeker

PRS-T1 loopt vast

Ik heb mijn reader sinds februari 2012. Ik heb al vele boeken gelezen zonder problemen.

Maar sinds twee weken heb ik al ongeveer 5 x gehad dat de reader vastloopt bij het omslaan van de pagina (via touchscreen). Het scherm blijft even staan op de bladzij waar ik was (freeze) en vervolgens wordt het scherm wit en verschijnen de halfronde pijltjes die je ook bij opstarten ziet. De pijltjes bewegen een stukje en schieten dan weer terug, ze blijven heen en weer bewegen en komen niet verder lijkt wel.

Het enige wat helpt is een reset met een paperclip.

En ja, ik heb de meest recente software geinstalleerd. Dat was uiteraard de eerste check die ik deed.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt, en nog belangrijker: wat ga ik er aan doen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Paulus2013
Nieuw

Hi allemaal,

 

zelfde probleem hierzo. Apparaat van mijn moeder was 2 dagen geleden vastgelopen. Net als sommige anderen hier, met 2 stilstaande pijltjes op het scherm. Niets hielp meer. Resetten ging niet, het rode lampje knipperde 3x als je het apparaat wilde uitzetten met de knop.

 

Aan de hand van dit forum heb ik besloten om hem weer met de USB aan de computer te hangen. En wat denk je? Na er een uurtje niet naar omgekeken te hebben liep hij weer. 

 

Overigens was de computer, een computer waar de ereader nog niet eerder aan aangesloten was geweest, er stond dus ook geen specifieke ereader software op. Lijkt dus ergens een bug te zijn in het USB mechanisme op de ereader.  

 

Maar ook voor mij werkt de fix voor het vastlopen dus ook. Aansluiten en geduld hebben. 

 

Paulus

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

34 ANTWOORDEN 34
profile.country.nl_NL.title
Dappere-Dodo
Bezoeker

Dit probleem heb ik met 1 boek gehad.

Heb dit boek van de reader verwijderd, in Calibre (PC software) geconverteerd van epub naar epub, opnieuw  op de reader gezet, geen probleem meer gehad.

profile.country.nl_NL.title
tolkientje
Bezoeker

Ik dacht ook eerst dat het aan het boek lag, maar ondertussen is het ook bij andere boeken voorgekomen.

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Tolkientje,


Waar komen deze boeken vandaan?

Zijn deze aangeschaft bij Bol.com of een andere winkel?


Met vriendelijke groet,


The-Hat

profile.country.nl_NL.title
tolkientje
Bezoeker

Ben ondertussen al een aantal boeken verder, en het komt eigenlijk niet meer voor.

Het probleem lijkt dus opgelost.

profile.country.nl_NL.title
Emma.3050
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem. Kreeg mijn reader afgelopen zaterdag, is nu een keer vastgelopen na ongeveer 90 pagina's lezen in hetzelfde boek. Heb nog geen andere boeken echt gelezen. Vraag: moet ik de reader retourneren (kan binnen 14 dagen bij bol.com) of is dit iets waar ik me geen zorgen over moet maken? De laatste update is geinstalleerd.

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste allen,

Ik zal dit issue doorzetten naar Sony zelf om na te gaan of dit een known issue is.

Zodra ik daar antwoord op krijg, zal ik kijken wat de oplossing hiervoor is.

Alvast bedankt voor jullie geduld.

profile.country.nl_NL.title
Helpmijaub
Bezoeker

Ik heb precies hetzelfde. Enkele dagen geleden aangeschafte reader vij Bol.com en na een pagina of 200 loopt de reader ineens vast bij het omslaan van een pagina. Klachtomschrijving hetzelfde als bij Tolkientje hierboven. Het boek is een van de boeken die ik in de actie van Bol.com bij de aanschaf er bij heb gekregen.

Ik had over deze klachten gelezen op internet maar de laatste was redelijk oud dus heb de aanname gedaan dat dit inmiddels was opgelost en de ereader aangeschaft.

Heeft iemand een permanente oplossing hiervoor, anders dien ik altijd een paperclip op zak te hebben om dit moderne apaaraat te kunnen resetten  ;-(

Alvast bedankt!

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Bedankt voor uw bericht op het forum van Sony.

  Om uw vraag zo snel mogelijk en correct te beantwoorden, heeft een van de experts op het forum uw bericht geëscaleerd aan ons team van de technische ondersteuning. Zij geven de benodigde informatie zo snel mogelijk door aan deze expert.

Een van de experts op het forum laat u zo spoedig mogelijk het antwoord op uw vraag weten.

Met vriendelijke groet,

Het team van Sony

profile.country.nl_NL.title
BenJ1999
Bezoeker

Hallo The-Hat,

Zou je mij ook willen informeren?

Wij hebben 2 readers en bij allebei hebben we hetzelfde issue.

dank!