annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ImagingEdgeMobile

profile.country.NL.title
sanderjanz65
Nieuw

ImagingEdgeMobile

dear people

so i’d like to know if there will be any update to ios 13.1? i find it very sad that i can’t connect my phone to my camera anymore!

39 ANTWOORDEN 39
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik download steeds de 7.2.1, dus maar even wachten. Zou mooi zijn!
Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@harmnld 

 

Ik heb even gekeken op de Google store, maar kon geen versie nr ontdekken.

 

Misschien dat dit iets meer info geeft?

Opmerkingen

Een aandachtspuntje is wel dat de ontvangende tablet of telefoon eerst via Instellingen gekoppeld moet worden door het Wifi signaal van de camera eerst te selecteren voordat er bestanden van de camera overgezet kunnen worden.
- Ondersteunde besturingssystemen: Android 6.0 t/m 9.0
- De goede werking van deze app kan niet voor alle smartphones/tablets worden gegarandeerd.
- Beschikbare kenmerken/functies voor deze app zijn afhankelijk van de camera die u gebruikt.
- Zie onderstaande ondersteuningspagina voor ondersteunde modellen en informatie over kenmerken/functies.
https://sony.net/iem/

 

Ik ben zelf geen kenner van Android / Google playstore maar ik hoop dat het gaat lukken.

Zelf gebruik ik de functionaliteit eigenlijk nooit omdat het verplaatsen van de afbeeldingen ook betekent dat de afbeeldingen sterk gecomprimeerd worden en dus informatie verloren gaat. (net zoals bij MP3 muziek). Natuurlijk blijven de files ook op je geheugenkaart staan.

 

Maar laat onverlet dat het zou moeten werken natuurlijk.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik had 'm van mijn telefoon afgehaald en opnieuw gedownload @Sigiphoto , maar toen pas kon ik bij de app-info het versienummer zien.

Ik wacht even rustig de update af, heb geen haast... 😉

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Mel_Day
Ontdekker

Sigphoto,

IE mobiel op de Samsung Galaxy S5 werkt wel. Op iMac nog niet. Camera staat op USB mode Mass Storage maar op IE Remote staat dat het niet aangesloten is.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Mel_Day 

 

Mooi om te horen dat IE mobile dus ook op Android werkt. Toppie!

 

V.w.b. de Mac versie van Imaging Edge, ben bang dat dit dat te maken heeft met je upgrade naar OS x 15 (Catalina).

 

Mede op basis van je posts heb ik gisteravond wat rondgestruind op internet m.b.t. Catalina en je leest her en der nogal wat compatibiliteit problemen...overigens ben ik daar IE niet in tegen gekomen, maar dit is ook op wereldschaal een niche software pakket (alhoewel er natuurlijk wel heel veel Sony Camera gebruikers zijn) en dus kom je het niet tegen in gepubliceerde lijsten.

 

Wellicht dat er meer meldingen komen, zal het in de gaten houden!

 

P.S. heb je het ook geprobeerd met een ander (of origineel) USB kabeltje?

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Mel_Day
Ontdekker

Bedankt Sigiphoto,

Ik ben toch terug gegaan naar Mojave. PlayMemories Home staat nu steeds op, het werkt en ik kan fotos downloaden via (origineel) usb kabel, niet meer via Wifi (heeft vroeger altijd wel gewerkt) Ik heb al ImagingEdge geïnstalleerd (voor Mac met update van 07-10-19) maar die ziet mijn camera helemaal niet (ook niet via usb). 

Ben benieuwd.

Mvg,

Mel

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Mel_Day 

 

Hoe staan je instellingen? 

Ik heb het zojuist nagespeeld op mijn MacBook met Mojave 10.14.6 en een volledig updated A7iii.

En hier werkt het. Ziet jouw Mac in finder de camera? 

 

IMG_0659.jpg

 

Zo ja, dan

Stappenplan; (niet betweterig bedoeld hoor 😉)

  • Open menu
  • Ga naar Netwerk/ Tab 1 en selecteer bij "bedien via Smartphone" de optie UIT
  • Ga naar Instellingen (het koffertje) en daarvan Tab 4. Zet hierbij de USB verb. op optie PC afstandsbedien. (staat bij jou waarschijnlijk op auto)
  • Sluit je camera met je USB kabeltje aan
  • Verbinden radertje gaat op je LCD van de A7iii draaien
  • Start Remote van Mac versie IE
  • Dan kun je als het goed is je camera selecteren 

Ik zal wat foto's hieronder plakken;

IMG_0660.jpg

 

finder.jpg

 

Schermafbeelding 2019-10-11 om 20.35.51.png

Laat even weten of het gelukt is, succes

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Trouwens, in de Google Play Store voor Android staat de laatste update nog op juli 2019. Blijkbaar daar nog niet aangepast.

Mij gaat het vooral om de afstandbediening 😉

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
Bakel1
Nieuw

Beste allemaal,

 

Ik ben sinds afgelopen week in het bezit van een Sony DSC-WX500 en wil deze voornamelijk gebruiken om hier video’s mee te maken en deze vervolgens naar mijn telefoon toe zenden.

Echter ben ik nu al een aantal dagen aan het stoeien om mijn IPhone 8 met iOS 14 te verbinden met de camera.

Na contact gehad te hebben met Sony moet ik downgraden naar iOS 13.6 maar als ik dat doe gaat een hoop werk verloren, en dit zou toch eigenlijk ook niet moeten kunnen?

De camera blijft continue staan op verbinden, ik heb de PlayMemories app en de ImagingEdge app beide gedownload.

Durft iemand te zeggen hoe ik dit kan verhelpen? 

Groetjes,

 

Nick

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Bakel1 

 

Verwijderen en opnieuw downloaden wil nog wel eens helpen leert de ervaring.

Zo niet dan ben ik bang dat Imaging Edge nog niet met iOS 14 om kan gaan...vaak zie je dit bij majeure iOS updates (13.xxx naar 14) dit gebeuren. Kwestie van nog even geduld in dat geval.

 

grt Sigi

 

mijn foto's op; 500px en