annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RX100 M3 gaat regelmatig niet aan

profile.country.NL.title
JarnoG
Nieuw

RX100 M3 gaat regelmatig niet aan

Met regelmaat gaat mijn RX100M3 niet aan. Als hij aan gaat, werkt hij prima. Als hij niet aan gaat, is er ook niks mee te doen, tot een zeker magisch moment (uren/dagen later) dat hij het weer begint te doen. Als ik op de powerknop druk gebeurd er niks, ook als ik op dat moment een USB kabel aan sluit om op te laten gebeurd er niks. Ik heb verschillende (pas opgeladen) batterijen geprobeerd, die overigens allemaal helemaal goed werken met mijn HX99. De contacten van zowel de batterijen als in de camera heb ik met contactspray schoon gemaakt.

 

Op internet vond ik wat mensen die hun camera weer aan de praat kregen door hem een tijdje aan de oplader te hangen zonder batterij in het apparaat of door een tijd lang de powerknop in te drukken zonder batterij in het apparaat. Beide methoden hadden bij mij geen effect.

 

Wat kan ik doen om mijn camera weer betrouwbaar aan te laten gaan?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@JarnoG 

 

Lijkt me een vervelende klacht! Wat je zou kunnen proberen (als de camera aan is en als "advies op afstand") een fabrieks reset te geven. Dit is een menu optie.

Hoop dat dit helpt,

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo,

 

hiervan hoop ik nooit dat het mij overkomt.

Is het niet iets met een interne batterij die leeg kan zijn, als zoiets er in zit? Hoe lang heb je de camera?

Is niet de aan/uit-knop een beetje slecht?

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek