annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
frankyuitoostende
Ontdekker

Zet de oplossing voor dit simpel probleem dan ook ergens waar je het simpel vindt

expert

profile.country.NL.title
frankyuitoostende
Ontdekker

Een simpel probleem volgens de lokale expert hier, je moet maar verder dan je neus lang,  maar op hun (SONY) webpagina's sturen ze je van hot naar her.

Zet de oplossing dan daar dan hoeven de mensen geen uren bezig te zijn!!!

Oplossing:

Ga naar instellingen van uw TV

Scroll naar beneden Datum en Tijd

Netwerktijd gebruiken instellen

En dat is al.

Probleem opgelost, moeilijk? Neen maar voor Sony wel

profile.country.NL.title
frankyuitoostende
Ontdekker

Re: Wel wifi geen internet

Een simpel probleem volgens de lokale expert hier, je moet maar verder dan je neus lang,  maar op hun (SONY) webpagina's sturen ze je van hot naar her.

Zet de oplossing dan daar dan hoeven de mensen geen uren bezig te zijn!!!

Oplossing:

Ga naar instellingen van uw TV

Scroll naar beneden Datum en Tijd

Netwerktijd gebruiken instellen

En dat is al.

Probleem opgelost, moeilijk? Neen maar voor Sony wel

Tags (1)
profile.country.NL.title
lindorin
Ontdekker

@frankyuitoostende 

 

Die oplossing werkt dus niet in Nederland, omdat daar "Netwerktijd gebruiken" standaard ingesteld staat en je die instelling niet kunt veranderen. Als je een mediabox hebt, moet je het probleem met de tijdsinstelling ook weer anders oplossen dan wanneer je rechtstreeks op je tv een televisiesignaal hebt. Bij mij is het nog steeds voldoende om eerst even een tv-kanaal in te schakelen zodat hij zelf de tijd goed kan zetten. Daarna doen de internetapps het ook weer.  

 

Het is inderdaad raar dat dit probleem, dat kennelijk al jaren bestaat, nog niet goed opgelost is. Ik heb de indruk dat het met de Android-updates steeds weer opnieuw terugkomt. Gelukkig dat er nu wel een paar draadjes zijn op het forum waarin het probleem en de oplossingen goed beschreven staan. Die waren er tot voor kort nog niet.

profile.country.NL.title
BuildIn76
Ontdekker

Maar ik kan dus helemaal niet "netwerktijd" of "gebruik tijd van uw
netwerk" kiezen. Die optie is er gewoonweg niet.

Ondertussen...dit keer dus al 3 weken bezig... en talloze mails
verder...krijg ik een mail dat mijn case zogenaamd is doorgestuurd naar "de
hogere technische afdeling" en "of ik verdernog vragen had".

Dus nog niks is opgelost en ik zal wel wéér dezelfde idiote standaars mail
met standaars afpoeier vragen krijgen van Sony.

Ik ga ze ook allemaal posten op Twitter. Het is een grove schande zo met
klanten om te gaan
profile.country.NL.title
frankyuitoostende
Ontdekker

En Is de TV tijd dezelfde als de echte tijd?

Verstuurd vanaf mijn iPhone
profile.country.NL.title
FriekNL
Ontdekker

SONY heeft een reactie teruggestuurd, en ik moet zeggen dit deden ze erg snel. Het werkt (tot nu toe), maar het is een vreemde constructie

 

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt met uw Sony-tv. We hebben uw zaak geëscaleerd naar ons technische afdeling die met de grootste spoed een grondig onderzoek uitvoeren. Omdat dit onderzoek nog loopt, wij kunnen op dit moment helaas geen verdere informatie verlenen.

Wij willen u vragen of u de onderstaande stappen kunt te voeren om het internet probleem op te lossen zodat u toch van het internet kunt genieten.

Fabrieksinstellingen herstellen
U gaat naar Home - Instellingen - Opslag en Herstel - Fabrieksinstelling - voer deze uit.
Wanneer u aan de landinstellingen bent, willen we u vragen het land Belgie te kiezen.
Wanneer de fabrieksinstellingen voltooid zijn , willen wij u vragen om op de home knop te drukken, instellingen kiezen . datum en tijd te kiezen- automatische tijd instellen en dan selecteerd u netwerk tijd.

profile.country.NL.title
BuildIn76
Ontdekker

🙄
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@BuildIn76  schreef:
Maar ik kan dus helemaal niet "netwerktijd" of "gebruik tijd van uw
netwerk" kiezen. Die optie is er gewoonweg niet.

Ondertussen...dit keer dus al 3 weken bezig... en talloze mails
verder...krijg ik een mail dat mijn case zogenaamd is doorgestuurd naar "de
hogere technische afdeling" en "of ik verdernog vragen had".

Dus nog niks is opgelost en ik zal wel wéér dezelfde idiote standaars mail
met standaars afpoeier vragen krijgen van Sony.

Ik ga ze ook allemaal posten op Twitter. Het is een grove schande zo met
klanten om te gaan

Er is in verschillende topic's in de Sony Community met de (tijdelijke) oplossing gepost, maar blijkbaar wil je eigenwijs blijven en de oplossing (de fabrieksreset uitvoeren en het kiezen van het land Belgie) niet uitvoeren.

Zodat je kan blijven klagen, al 3 weken lang dat er met de applicatie's geen verbinding met internet is.

 


suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Lothering
Lid

vooralsnog is dit de oplossing van het probleem.  

Althans bij mij

Fabrieksinstellingen

Land Belgie, taal NL