annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
lindorin
Ontdekker

@Rubracer 

 

De melding "wel verbonden, geen internet" komt doordat de tijd op de tv verkeerd staat. Je lost het op door de juiste tijd in te stellen. Daar zijn meerdere manieren voor, zoals het opnieuw instellen van de tv, wat jij gedaan hebt. Ik zag dat je ook een probleem had met de wifi-instellingen zelf, wat je hebt opgelost door een android-toestel te koppelen tijdens de installatie, maar dat is een ander issue. 

profile.country.NL.title
Rubracer
Lid

Nou het zit iets anders....ik ging resetten vanwege wel verbonden geen internet.

Tijdens installatie werd via mijn Google account gevraagd of ik verder wilde instellen met een android apparaat....daarbij nam,blijkbaar, de tv het wifi wachtwoord over, want die heb ik niet meer in hoeven voeren.

Bedankt voor het verhelderende antwoord! TOP!

profile.country.NL.title
Dirk_64
Ontdekker

Als ik fabrieksinstellingen terugzetten selecteer/uitvoer gebeurt er niets.
Heeft iemand nog een trucje.
Dit alles om te kijken of mijn internet weer werkend te krijgen.

profile.country.NL.title
BuildIn76
Ontdekker

Ik niet iig. De eerste keer in 2019..nadat ik een dag bezig was geweest met
een monteur van Tmobile...en ik er toen vol ongeloof achter kwam dat het
probleem bij de tv lag...lukte die reset nog wel: eerst alles leegmaken,
geheugen leegmaken, netwerk vergeten, directe kabel van router naar tv, tv
factory reset en het moment dat hij uit gaat, stekker er uit even wachten
en met de stekker er uit power ingedrukt zodat het laatste beetje steoom er
ook uit is....maar nu heb ik, wederom eerst Tmobile de boel vanaf daar
laten resetten omdat heel internet flipte, maar dus toch weer door de tv
kwam, geen succes.

En nog STEEDS geen response van Sony. Echt schofterig gewoon. Ik roep ook
iedereen op om op twitter je probleem te zetten met #Sony @SonyNederland
want als er genoeg mensen social media opzoeken, kunnen ze ons niet meer
negeren.
profile.country.NL.title
Awesomeness
Ontdekker

bij deze meld ik me ook met het wel verbonden zijn maar geen ethernet hebben wat heel raar is aangezien Netflix werkt en de rest op tv niet. En natuurlijk werkt het internet verder heel erg goed in huis. Hoe is dit ontstaan bij mij, ik was namelijk bezig met stroom omleggen dus heb de hoofdschakelaar uitgezet toen ik klaar was met alles en het stroom weer aangesloten had wilde ik savonds weer tv kijken en toen begon dus het probleem. Ik heb letterlijk alles nagekeken en uitgeprobeerd, maar het enige dat tot nu toe werkt is de fabrieksinstellingen terug zetten. Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het graag. En nee dit heeft totaal niks te maken met de klok instellingen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk haal je de stroom van het toestel af en is er een mediabox aangesloten.

De tijd (1 uur achter) is niet de juiste tijd in het toestel en dan treed de beveiliging in werking.

 

In de Sony Community is er een Work-a-round met sinds gisteren een update naar de Sony Community UK.

In de post van hemant0102  in het UK topic staan 4 oplossingen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
BuildIn76
Ontdekker

Feit dat die Work-a-round al sinds 2015 de oplossing moet zijn, is gewoon
een schande. Ten tweede zijn die work-a-rounds de eerste stappen die je
probeert. Dus je komt hier eigenlijk "if all else fails....including de
work-a-round". Dat gezegd werkt mijn tv op miraculeuze wijze weer.
Eigenlijk 15 keer dezelfde stappen herhaald dus waarom is een vraag net als
hoe lang hij het doet. IIG krijg je helemaal geen rooie rotcent meer terug
voor je sony tv ook al is hij maar 3 maanden oud. Dus dan weet je hoe
opgelicht je wordt als degene die hem verkopen hem onder geen beding weer
terug willen.
Ondertussen ben ik al voor leugenaar uitgemaakt door Sony en zeggen zij dat
zij mij hebben proberen te bereiken. Dat is 1 keer 1 telefoontje geweest op
vrijdagmiddag 16:30 als je in de spits staat. Daarna dus een mail dat ik
zogenaamd niet te bereiken ben waarop ik geantwoord heb dat zij mij gewoon
kunnen bellen. En op Twitter krijg je ook geen response meer.

De Sony service is van zo een ondermaats niveau dat je zou denken dat dat
gewoon helemaal niet eens mag in je garantie tijd.

Anyway. inruilen kan dus niet. Streamen vanaf je telefoon kan ook niet want
dan stoort Netflix app zelfs als je hem verwijdert. Kortom...je bent
eeeeecht ffffed als je een sony koopt!
profile.country.NL.title
Dirk_64
Ontdekker

Ik heb Sony benaderd en verwezen (d.m.v. het meezenden van url) naar dit probleem.
Zij gaven mij de volgende oplossing die al een keer genoemd is. Onderstaand de uitleg.

Deze hielp prima. Mijn probleem had te maken met tijdsverschil tussen televisie en router.
Echter tijd was gedisabled.

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Graag willen wij u adviseren om te controleren of u onderstaande software heeft op uw TV.
https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xe85xx_x85xxe-series/kd-55xe8599/downloads/0...
Tevens willen we u verzoeken om de volgende stappen één voor één uit te voeren.
Fabrieksinstellingen herstellen
Ga naar Home - Instellingen - Opslag en Herstel - Fabrieksinstelling - voer deze uit
Wanneer u de fabrieksinstellingen doet, willen wij u vragen om stap 2(verbinding met smartphone) en stap 3(verbinden met netwerk) over te slaan. Wanneer u de keuze voor het land heeft, verzoeken wij u om Belgie te kiesen, u kunt de taal op Nedelands in te stellen. tevens willen wij u verzoeken om de datum en tijd handmatig in te stellen. Wanneer dit op automatisch staat, kan dit problemen geven met de internetverbinding.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 3469524 voor Nederland of 02 7131626 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

profile.country.NL.title
Joske76
Ontdekker

Dit onlangs (eind juli 2020) meegemaakt. Erg vervelend. Ligt niet aan netwerk. Tv verliest blijkbaar ergens de juiste jaar- en tijdsaanduiding. Dit wordt dan weer niet verdragen door de geïnstalleerde apps met uitzondering van Netflix. Netwerk is wel nog zichtbaar maar wachtwoord wordt niet geaccepteerd. 

Oplossing.... fabrieksinstellingen resetten. Dan werkt het weer.... voor even. Weer krijgt het stomme ding dementie en vergeet weer de tijd. Deze was niet in te stellen bij tijd en datum en bleef daar dus grijs. Dit hele proces 3x doorlopen. De vierde keer heb ik gekozen voor de instellingen van Nederlands met als toevoeging                "(Belgisch)" In de verdere instelling heb ik gekozen om niet de netwerktijd te gebruiken en ook niet de tijd van de mediabox (want die heb ik op die tv niet) Tijd dus gewoon laten instellen indien nodig door mezelf. De rest van de installatie verliep soepel wegens het inloggen met Googlenaam en wachtwoord. Volgende dag ook weer gekeken of de tijd/datum nog in te stellen is, dit blijkt zo te zijn. Ik hoop dat het zo is opgelost en dat jullie die dit lezen en hetzelfde irritante probleem hebben, het zo ook kunnen oplossen. Mocht de tijd weet ontregeld raken hoop ik dat het is opgelost door de tijd weer handmatig te kunnen instellen. Dit zal ik laten weten als het weer zou voorkomen. Veel succes! Groetjes Jos

profile.country.NL.title
BuildIn76
Ontdekker

Dan heb ik nog een vraag:

Kan iemand dan wél zijn Wifi password invoeren met de afstandbediening? Ik
kan er namelijk geen letter mee typen EN ik krijg ook geen virtueel
toetsenbord in beeld (zoals bijv bij inloggen bij Netflix wel zo is).

Ook kan ik geen static ip adres kiezen wat ook een hoop problemen zou
kunnen oplossen. Er is namelijk geen "enter" knop als je het ip adres
intypt en er is ook geen "delete" knop om het ip adres eerst weg te halen.

Ook als ik mijn afstandsbediening "de ultieme ervaring" met bluetooth
verbindt, dan vertraagt de controle zo erg dat je continu eerst blijft
hangen en dan voorbij 5 dingen schiet.

Ben ik nou echt de enige met dit soort problemen? Heb ik dan een maandag
produkt? En zo ja...waarom acteert Sony daar dan niet op al zou het alleen
zijn om hun naam te redden?