annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
lindorin
Ontdekker

In geval van kpn-tv (of een andere iptv):

 

Kun je de tv-ontvanger (op de tv zelf) niet op DVB-T2 zetten? Ik heb zelf geen iptv, maar ik begrijp dat je dan een losse ontvanger hebt die via HDMI aangesloten is. Met de tv zelf zou je dan nog gewoon DVB moeten kunnen ontvangen (NPO 1-3 zijn free-to-air) voor de tijdsinstelling. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk staat de tijd niet goed op het TV-toestel (type???).

 

De mogeijk tijdelijke oplossing:

In de firmware update i.c.m. een mediabox wordt de tijd soms niet gesynchroniseerd.

 

 - voer helaas de fabrieksreset uit

 - kies i.p.v. Nederland nu Belgie als land en als taal Nederlands

 - kies netwerktijd gebruiken

 - automatische tijd en datum op"uit"

Nu is de datum en tijd aan te passen, en alle applicatie werken weer als deze up-to-date zijn.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
dlcour
Nieuw

Hey,

 

Heb hetzelfde probleem! Ligt niet aan KPN, heb ze al gebeld en alles van KPN opnieuw opgestart. Het gebeurde bij mij toen het TV signaal volledig wegviel (af en toe last van).
Dat probleem zit bij de HDMI aansluiting (denk ik). wel toevallig dat die problemen tegelijk optraden. Herkenbaar bij iemand? Wel blij om te horen dat ik niet de enige ben met het probleem. Benieuwd wat sony hier mee gaat doen, ga ze maandag meteen bellen. Wel apart dat ze niet reageren op deze klacht (op de community). 

Groeten, Dennis 

profile.country.NL.title
Rubracer
Lid

Dus wel teruggezet naar fabrieksinstellingen! Tijdens installatie android smartphone gekoppeld en geen wifi instellingen hoeven ingeven!

Probleem opgelost!

Sanjan-90
Nieuw

Hoi, bij ons wordt aangegeven ethernet niet verbonden .

verbindingen zijn goed.

wel Netflix maar andere apps werken niet? Fabrieksinstellingen terugzetten helpt dan?

 

profile.country.NL.title
Rubracer
Lid

Oei lastig verhaal!

Vraag me af of ethernet nu wel of niet onder alleen wifi valt of ook bekabeld?

 

Mocht je de tv bekabeld hebben aangesloten ff proberen met alleen wifi(kabel eruit) of alleen kabel(wifi in het menu uitschakelen)

En als laatste probeersel terug naar fabrieksinstellingen?

Zou dan wel resetten met of alleen kabel of alleen wifi.

Maar via kabel kan er misschien ook iets verkeerd zijn bij je router...denk aan geen of verkeerd ip adres of port forwarding?

Of je gebruikt een switch die niet geschikt is?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@all 

Dit was een topic van februari 2019, als je iets verder had gekeken hadden jullie o.a. dit topic met de oplossing tegengekomen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rubracer
Lid

Zie echt het verband niet met een STB van welke provider dan ook!

 

En BTW het artikel uit 2019 komt als eerste tevoorschijn in de zoekresultaten!😜

profile.country.NL.title
BuildIn76
Ontdekker

Prima dat je prbeert te helpen, ookal weet je niet alles..maar dan hoef je nog niet bijdehand te doen.

 

Zoals je ziet zijn soms zelfs "tijd en datum" knop compleet afwezig. 

 

- daarbij: kan Sony dit bekende probleem ook updaten. Er is denk ik niet 1 Nederlandse klant die verwacht dat hij moet intypen dat hij in België woont als er ook Nederland staat. En zelfs met dat te doen, lost het probleem niet op. Niet na 1 keer, niet na 5 keer...en ook niet op de PS4 pro. 

 

Ook...als je een tv uit productie mid 2019 koopt, verwacht je niet dit soort knullige troep voor een tv van ruim 1000 euro. Samen met die ps4 staat hier voor 1500 euro wat niet kan doen wat een Medion Aldi tv van 350 euro wél kan doen. Dus dan wordt de volgende keuze duidelijk géén Sony meer. Zéker als daarbij komt dat het callcenter ook nog liegt en zegt gebeld te hebben terwijl dat niet is. Het is gewoon minder dan matig voor een bedrijf wat zich groots voor doet.

 

20200728_211533.jpg

 

profile.country.NL.title
Rubracer
Lid

Nogmaals ik had problemen met n melding wel verbonden,geen internet!

Dat datum en tijd verhaal is voor mij totaal irrelevant!

Jij ook bedankt voor je fijne reactie hè!