Deel jouw ervaring!
Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.
Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is.
In geval van kpn-tv (of een andere iptv):
Kun je de tv-ontvanger (op de tv zelf) niet op DVB-T2 zetten? Ik heb zelf geen iptv, maar ik begrijp dat je dan een losse ontvanger hebt die via HDMI aangesloten is. Met de tv zelf zou je dan nog gewoon DVB moeten kunnen ontvangen (NPO 1-3 zijn free-to-air) voor de tijdsinstelling.
Waarschijnlijk staat de tijd niet goed op het TV-toestel (type???).
De mogeijk tijdelijke oplossing:
In de firmware update i.c.m. een mediabox wordt de tijd soms niet gesynchroniseerd.
- voer helaas de fabrieksreset uit
- kies i.p.v. Nederland nu Belgie als land en als taal Nederlands
- kies netwerktijd gebruiken
- automatische tijd en datum op"uit"
Nu is de datum en tijd aan te passen, en alle applicatie werken weer als deze up-to-date zijn.
suc6 ermee,
73's
Hey,
Heb hetzelfde probleem! Ligt niet aan KPN, heb ze al gebeld en alles van KPN opnieuw opgestart. Het gebeurde bij mij toen het TV signaal volledig wegviel (af en toe last van).
Dat probleem zit bij de HDMI aansluiting (denk ik). wel toevallig dat die problemen tegelijk optraden. Herkenbaar bij iemand? Wel blij om te horen dat ik niet de enige ben met het probleem. Benieuwd wat sony hier mee gaat doen, ga ze maandag meteen bellen. Wel apart dat ze niet reageren op deze klacht (op de community).
Groeten, Dennis
Dus wel teruggezet naar fabrieksinstellingen! Tijdens installatie android smartphone gekoppeld en geen wifi instellingen hoeven ingeven!
Probleem opgelost!
Hoi, bij ons wordt aangegeven ethernet niet verbonden .
verbindingen zijn goed.
wel Netflix maar andere apps werken niet? Fabrieksinstellingen terugzetten helpt dan?
Oei lastig verhaal!
Vraag me af of ethernet nu wel of niet onder alleen wifi valt of ook bekabeld?
Mocht je de tv bekabeld hebben aangesloten ff proberen met alleen wifi(kabel eruit) of alleen kabel(wifi in het menu uitschakelen)
En als laatste probeersel terug naar fabrieksinstellingen?
Zou dan wel resetten met of alleen kabel of alleen wifi.
Maar via kabel kan er misschien ook iets verkeerd zijn bij je router...denk aan geen of verkeerd ip adres of port forwarding?
Of je gebruikt een switch die niet geschikt is?
Zie echt het verband niet met een STB van welke provider dan ook!
En BTW het artikel uit 2019 komt als eerste tevoorschijn in de zoekresultaten!😜
Prima dat je prbeert te helpen, ookal weet je niet alles..maar dan hoef je nog niet bijdehand te doen.
Zoals je ziet zijn soms zelfs "tijd en datum" knop compleet afwezig.
- daarbij: kan Sony dit bekende probleem ook updaten. Er is denk ik niet 1 Nederlandse klant die verwacht dat hij moet intypen dat hij in België woont als er ook Nederland staat. En zelfs met dat te doen, lost het probleem niet op. Niet na 1 keer, niet na 5 keer...en ook niet op de PS4 pro.
Ook...als je een tv uit productie mid 2019 koopt, verwacht je niet dit soort knullige troep voor een tv van ruim 1000 euro. Samen met die ps4 staat hier voor 1500 euro wat niet kan doen wat een Medion Aldi tv van 350 euro wél kan doen. Dus dan wordt de volgende keuze duidelijk géén Sony meer. Zéker als daarbij komt dat het callcenter ook nog liegt en zegt gebeld te hebben terwijl dat niet is. Het is gewoon minder dan matig voor een bedrijf wat zich groots voor doet.
Nogmaals ik had problemen met n melding wel verbonden,geen internet!
Dat datum en tijd verhaal is voor mij totaal irrelevant!
Jij ook bedankt voor je fijne reactie hè!