annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
Sean2020
Ontdekker

Deze oplossing heeft bij mij gewerkt

profile.country.NL.title
Sony-RBO
Ontdekker

Beste pa3eia

 

profile.country.NL.title
RoRoe29
Ontdekker

Dit blijkt al jaren een probleem (op vele nationale en internationale fora gemeld), terwijl de uiteindelijke oplossing (n.a.v. The RealBarnes; https://community.sony.nl/t5/android-tv/wel-wifi-geen-internet/td-p/2577593/page/18) zo eenvoudig is: het is een probleem van de systeemtijd die niet automatisch een update krijgt, omdat het systeem deze als default van het TV-signaal i.p.v. het netwerksignaal probeert te krijgen. Als er geen direct TV signaal wordt doorgegeven (doordat bijv. alleen de Ziggo box deze krijgt en de TV hiermee via HDMI is aangesloten, al dan niet via een receiver), kan het systeem bijv. als de stroom eraf is geweest geen nieuwe systeemtijd ophalen en loopt dit uit de pas met de netwerktijd.

 

Indien Sony deze default in een nieuwe update zou aanpassen (zoals je in de ontwikkelaarsopties ook zelf kunt doen, maar dat blijft een lapmiddel) dan is het probleem voor iedereen opgelost...

 

In de laatste firmware/Android update zou iedereen de ontwikkelaarsopties in moeten kunnen schakelen (n.a.v. The RealBarnes). Sinds ik de systeemtijd zo aan het netwerkisnaal heb gekoppeld (nu ruim een maand geleden) heb ik naast Netflix ook weer toegang tot alle andere netwerk/streaming bronnen (Airplay, Youtube, Disney+, Prime). Geen problemen meer gehad.

 

Ik hoop dat iemand van Sony dit leest en het snel opgelost wordt; het is inderdaad niet erg klantvriendelijk om iedereen hier tegenaan te laten lopen en het dan zelf uit te laten zoeken...

 

Succes!

profile.country.NL.title
Sony-RBO
Ontdekker

Beste RoRoe29,

 

Bedankt voor je uitleg. Ik had zelf ook al e.e.a. gelezen en het werkend gekregen! 😀

Ik reageerde op het bericht van de 'expert' pa3eia, die lijkt te denken dat de rest van de community nitwits zijn...

profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Het is mooi dat u dit zo duidelijk beschrijft en nogmaals wijst op de verantwoordelijkheid van SONY.

Toch kan ik het niet laten te melden dat ik na de laatste firmware update geen enkel probleem meer heb ondervonden en de genoemde work-around in mijn geval iig niet nodig is .  (tot op heden tenminste 🙂 )

Overigens, Als het werkelijk allemaal zo simpel is dan is het verwonderlijk dat Sony geen definitieve oplossing voor de vele type Smarttv's heeft gerealiseerd.

En bovendien spijtig omdat dat afbreuk doet aan het  "beeld" van de kwalitatief goede  Tv's  

 

 

profile.country.NL.title
Elpanico
Ontdekker

20210111_111153.jpg

Hi, heb sinds enkele weken ook probleem WiFi is niet verbonden op mij 55af8. Dankzij jullie ben ik eens stuk verder gekomen na update naar Android Pie 9, dank daarvoor

20210111_110842.jpg

. Alleen opmerkelijk is dat ik geen tijd handmatig aanpassen ontwikelaarsopties wat schijnbaar wel zou moeten kunnen. 

profile.country.NL.title
andyschaab
Nieuw

Sinds afgelopen week heb ik na een korte stroomstoring precies hetzelfde probleem (wel netflix, geen andere apps of andere functionaliteiten zoals chromecast) en ik heb bijna alle oplossingen geprobeerd, maar tevergeefs. De tijdsinstellingen blijven vergrijsd. 

 

Nu rest mij alleen een update via usb (automatisch update zoeken werkt ook niet meer blijkbaar) of een herstart van fabrieksinstellingen. Heeft iemand ervaring met deze oplossingen bij een Sony KD-55AF8? Of heeft iemand andere aanbevelingen hiervoor?

 

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@andyschaab Als je gewoon de instructies op deze pagina goed volgt moet het goed gaan;

 

https://www.sony.nl/electronics/support/oled-tvs-android-a8f_af8-series/kd-55af8/downloads/00017085


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
Schwarz1987
Ontdekker

Er staan zeker veel goedbedoelde tips op het forum, maar voor mij blijft het probleem voortduren:

 

Ik heb in de ruim 1 jaar dat ik mijn KD65XF9005 heb een keer of 5 een factory reset uit moeten voeren omdat ik de melding kreeg dat ik geen verbinding had met Internet (ik heb mijn TV met UTP verbonden met het Internet...) na een (korte) stroomstoring/-uitval.

 

De tips op dit forum werken voor mij niet, de enige oplossing is een factory reset. Enigszins irritant, aangezien ik daar toch altijd weer 20 min zoet mee ben voor alles weer goed staat ingesteld.

profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Spijtig te horen.  Dan rest er weinig anders dan met Sony contact zoeken vrees ik.

Ik ervaar totaal geen problemen meer. Zowel niet na de work-arounds als na de meeste recente update (2x inmiddels) werkt e.e.a. voortreffelijk