annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@Schwarz1987 Na de laatste update zou het toch verholpen moeten zijn.

Als dat bij jou toch niet zo is moet je, net als hierboven is gezegd, contact opnemen met de Sony support afdeling.

 

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

nergens geen last van.

Het zal mogelijk of aan de tv of aan je router liggen.

Eerst starten met een vaste verbinding.

Als alles functioneert kun je die losmaken, als je wil, dan gaat de vaste verbinding automatisch over op wifi.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Schwarz1987  schreef:

 heb een keer of 5 een factory reset uit moeten voeren .......................................


Na de fabrieksreset Belgie als land geselecteerd?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vaartweg
Ontdekker

Dank voor de tip. Stekker eruit en weer opstarten werkt prima. 
werkte voorheen met een Ziggo Horizon box en verbinding met een UTP datakabel direct op de box. Sinds kort gescheiden tv en internet en ineens dit probleem. Maar uw tip is top!!

dank. Louis Bouwmeester

profile.country.NL.title
Joost_492
Ontdekker

Thanks voor je reactie en graag gedaan.
Het heeft mij ruim een jaar geduurd...

ps.
Na de laatste update van februari zou het ook opgelost moeten zijn.

Groet Joost.
Hans-L
Ontdekker

Na stroomuitval blijkt de tijd van mijn TV niet goed te staan. Kan hem ook niet aanpassen. Neflix doet het wel maar andere zoals videoland en Prime niet. Hoe kan ik dit oplossen zonder alles weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen. TV geeft aan dat de laatste software versie is geinstalleerd

profile.country.NL.title
MirkoHruska
Ontdekker

Bij mij precies het beschreven probleem. Tijd wordt automatisch uit het TV-signaal gehaald. Alleen: we hebben helemaal geen TV Signaal. Maar ik kan met geen mogelijkheid zelf die instelling wijzigen. Ook niet wanneer ik Ontwikkelaarsmodus inschakel. Ook terugzetten naar fabrieksinstellingen is een optie die ik niet kan selecteren. Kortom: geen van de in dit forum beschreven opties kan ik iets mee...

iemand nog andere ideeën?

LukSony74
Ontdekker

Afgelopen maanden had ik dezelfde problemen, tijdelijk Chromecast aangekoppeld, vandaag na aandringen van mijn zoon iets dieper ingedoken.

 

Oplossing: Firmware-update naar v6.5042 | Sony NL

Als je internet niet werkt zal de TV altijd aangeven dat de laatste FW is geïnstalleerd.

Wanneer een leverancier zo dom is om met een FW alle toestellen van internet los te koppelen moeten ze ook met een oplossing komen om deze weer via internet te verbinden. Die heeft Sony geleverd in febr. 2021

Deze firmware kan op een USB (2GB), in je TV stoppen en je TV doet het weer als een zonnetje.

 

profile.country.NL.title
jphermsen
Ontdekker

Ik heb al enige tijd hetzelfde probleem als alle klagers hier op het forum! Ik heb al contact gezocht met Ziggo maar het ligt toch echt aan de Sony Bravia Smart-TV die ik heb!! Sony ga er snel wat aan doen want dit is echt slecht!!

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@jphermsen  schreef:

Sony ga er snel wat aan doen want dit is echt slecht!!


Sony heeft daar al wat aangedaan zoals je in dit topic kan lezen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!