annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
GtiPro
Ontdekker

Verholpen! Tijd stond 15 maanden terug. Fabrieksinstellingen hersteld en alle (automatisch) update functies uitgeschakeld. Werkte daarna weer normaal.

 

Gti-Pro

profile.country.NL.title
EtienneHollaar
Ontdekker

. . .

profile.country.NL.title
EtienneHollaar
Ontdekker

Kennelijk heeft Sony het probleem zelfs in hun laatste software update nog steeds niet opgelost.
Zelfde probleem hier met Sony KD-49XF8505, wel wifi geen internet.
Netflix en Google play store wel bereikbaar maar alle apps doen het niet.
TV klok staat verkeerd en is niet te veranderen bij instellingen want het blijft grijs.
TV komt via XS4ALL tuner kastje, via HDMI1 de TV in.
Geen kabel TV dus geen NPO1 om TV klok te synchroniseren.

Locatie is nergens in te stellen op België.
Factory reset gedaan, helpt ook niet.
Software update gedaan, helpt ook niet.
Power knop 10 seconden ingedrukt houden verandert niets.

TheRealBarnes oplossing gedaan; ontwikkelaarsopties aangezet via "Instellingen", "Over", onderaan 7 x op "Build" Ok-en.
   --> ontwikkelaarsopties staan aan, zijn te vinden bij "Instellingen", maar tijd blijft verkeerd, blijft niet handmatig in te stellen, en alle apps blijven het niet doen.

RoRoe29 oplossing geprobeerd; ontwikkelaarsopties aangezet, maar er is geen menu "Apparaatvoorkeuren" te vinden.
Het enige wat te vinden is, is in "Instellingen", het menu "Ontwikkelaarsopties", daarin zijn veel extra instellingen te vinden maar nergens "Door uitzending verstrekte tijd gebruiken als TV-klok", zodat ik dat ook niet kan deselecteren en de WiFi/ethernetwerktijd weer gewoon gebruikt wordt om de TV-klok te synchroniseren.

Iemand enig idee wat ik nog zo kunnen proberen?
De apps hebben tot ongeveer een week geleden allemaal prima gefunctioneerd.

profile.country.NL.title
ronhas
Lid

Ik heb zelf de XF8599.

Als je de tv terug zet naar de fabrieksinstellingen kan je het land instellen.

Hier moet je voor Belgie kiezen.

Dan kan je de klok instellen op netwerk tijd.

profile.country.NL.title
TheRealBarnes
Ontdekker

Bij mij zien de verschillende opties er zo uit:

Sony-Andriod-timeset.jpg

Je ziet dat op mijn TV je via Instellingen - Apparaatvoorkeuren - Ontwikkelaarsopties gaat, waar je onderin de optie ziet waar het over gaat, die dus ook uit staat. Als het bij jou er niet zo uitziet terwijl je wel "ontwikkelaar" bent, zal de oorzaak een verschil  in de Android-versie zijn, ik heb 9 en Build BRAVIA_UR1_4K_EU-user 9 PTT1.190515.001.S74 636321.

Het kan zij dat voor jouw apparaat deze functie niet getoond wordt, maar dan zijn er veel nieuwsgierigen of het jou ook lukt zonder deze optie en zonder de TV terug te zetten naar fabrieksinstellingen!

Succes & hou ons op de hoogte.

profile.country.NL.title
obosman
Ontdekker

Had je al geprobeerd de tv opnieuw op te starten? Op mijn sony te vinden onder apparaatvoorkeuren > over > opnieuw opstarten.

Dat is makkelijker en sneller dan steeds instellingen opnieuw maar ook dit is niet een permanente fix.

Maar wellicht een verbetering.

Verstuurd vanaf mijn iPhone
profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Ik kan niet beoordelen hoe dit probleem bij de diverse typen SONY tv's opgelost kan worden, maar ik zou toch willen adviseren te beginnen met de firmware update.  Naast de verschillende work-outs die voor de een wel en de ander niet goed werken lijkt me de update ((als die beschikbaar is voor jouw toestel) toch de beste start, zodat je een goed uitgangspunt hebt. Kan je niet updaten via wifi, dan een utp kabeltje aansluiten.

In ieder geval succes!

eddoesburg
Nieuw

ik heb een Sony Brava TV  gekocht 2018

ik had wel een WIFI aansluiting maar geen internetaansluiting, desondanks kon ik wel Netflix ontvangen

nu wil ik naar Prime Video maar hier wordt aangegeven dat ik geen internetaansluiting heb, intussen is ook Netflix niet meer te ontvangen door het zelfde probleem, ook WiFi is niet meer aangesloten en ik kan het niet meer terugzetten.

Gaarne hulp

Ed Doesburg

eddoesburg@xxxxxx.nl

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@eddoesburg 

 

Met "Sony Bravia TV uit 2018" kunnen we eerlijk gezegd niks mee, we hebben tenslotte geen glazenbol ter beschikking.

 

In dit topic staan diverse oplossingen, heb je die al ontdekt?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Ik sluit me aan bij @pa3eia . Er staan ceel goede tips jn het forum.

Daarnaast is er veel mogelijk qua instellingen als je de tv met een gewone utp kabel aansluit op de wifi router.

 

Succes !