annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
pedrovana
Nieuw

Op mijn KD-55AF8 kan ik sinds kort geen you tube filmpjes kijken of luisteren naar mijn afspeellijsten. Telkens probeert de you tube app verbinding te maken  maar dan krijg ik de melding dat ik het opnieuw moet proberen. Bij de instellingen zie ik dat er wel verbinding is met de router maar dat er geen internet is. Netflix doet het overigens wel. Ik heb alles nog eens gereset of opnieuw ingesteld maar het probleem blijft. Ligt dat aan mijn Sony TV? En zo ja, hoe los ik dit op c.q. Heeft Sony daarvoor een oplossing?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@pedrovana 

 

Lees dit topic eens door!!!

 

ps. zorg dat de firmware van de AF8 up-to-date is.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
obosman
Ontdekker

Niet normaal, december 2020 en nog steeds heeft Sony dit niet opgelost.. tv van €3000 de KD65AG9 en speel de meeste apps af via de Ziggo Next box. Maar Amazon Prime app staat niet op de box en kan wel op de tv... maar geen internet.... alleen als ik iedere nieuwe dag opnieuw naar belgische fabrieksinstellingen ga!!!’ Really???! Dit is wel het bewijs dat het puur een software issue is, maar helemaal ruk natuurlijk. HELP!!

opstelling: verbonden met ethernet kabel of wifi, ziggo box Next met hdmi kabel 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Huh, elke dag een fabrieksreset uitvoeren om Belgie als land in te stellen?

 

Is de firmware van de AG9 wel up-to-date?

Vandaag is er een nieuwe firmware online (OND) gekomen.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mbovy9
Ontdekker

Heb de KD49XE9005 nu ruim 2 jaar zonder noemenswaardige problemen. Een paar dagen geleden manifesteerde zich een probleem dat al een een aantal jaren op de forum wordt besproken. Ik krijg bij het openen van apps de volgende mededeling:

WiFi-netwerk heeft geen internettoegang..

Je hebt verbinding met een WiFi-netwerk dat geen toegang heeft tot internet. Netflix werkt nog wel. Wat ook maar helaas maar tijdelijk werkt is om het probleem mbt de synchronisatie van de tijd te fixen.

Zijn er nog recente nieuwe oplossingen?

MB50

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk staat de interne klok nu niet goed.

 

Er staan diverse oplossingen in dit topic.

Er is steeds kort een nieuwe firmware waar in het probleem is opgelost.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
TheRealBarnes
Ontdekker

Hoi, ik heb een bedraad aangesloten KD-65AF9 (Build BRAVIA_UR1_4K_EU-user 9 PTT1.190515.001.S74 636321) en hetzelfde probleem, opgelost zonder reset, maar via het aanzetten van Ontwikkelaaropties.

 

De op standby staande tv kwam zonder stroom en na het aanzetten werkte Youtube niet meer. "Ethernet niet verbonden" stond er op het home-scherm. Verbindingscontrole: Kabelverbinding: OK, Lokale toegang: OK en Internettoegang: Mislukt. Wel netwerk, een goed werkende verbinding tussen dat netwerk en 'het internet' voor andere apparaten, maar de TV ziet geen internet.

Het valt op dat de datum van de tv op 30 mei van dit jaar staat, in plaats van vandaag 22 november en dat is niet aan te passen via het menu (grijs). Ik heb geen TV-signaal, kijk via een sateliet-decoder, kan hem daardoor ook niet even op NPO1 zetten.

 

Geen zin in terug naar fabrieksinstellingen... en iets gelezen over Ontwikkelaaropties. Dat zet je aan via instellingen - Over - onderaan 7 x op Build Ok-en.

Hierna werd zonder dat ik iets deed de tijd goed ingesteld (nog steeds grijs) en werkte "het internet" weer.

 

Enjoy!

profile.country.NL.title
RoRoe29
Ontdekker

Ik heb hier ook lang mee geworsteld en heb nu de definitieve oplossing, n.a.v. TheRealBarnes: Bij mij werkte het nl. nog niet na het aanzetten van de ontwikkelaarsopties: na het aanzetten hiervan (zoals aangegeven) komt in de "Apparaatvoorkeuren" de optie "Ontwikkelaarsopties" beschikbaar; hierin deselecteer je de optie "Door uitzending verstrekte tijd gebruiken als TV-klok". Dan wordt de Wifi/ethernetwerktijd weer gewoon gebruikt hiervoor en doet alles het weer. De tijdselectie blijft overigens nog steeds grijs (niet beschikbaar), maar levert geen problemen meer. In de "Ontwikkelaarsopties" kun je het gebruik hiervan ook weer deselecteren, dan kan er niets onwillekeurig gewijzigd worden...

 

Probleem opgelost, veel TV-internetplezier!

profile.country.NL.title
TheRealBarnes
Ontdekker

Mooi dat je dat verder hebt uitgevogeld! Ik was natuurlijk klaar toen het weer werkte 🙂

profile.country.NL.title
Patsypaternotte
Ontdekker

Hier ook nadat de stroom volledig uitgezet was: een Wi-Fi probleem. En inderdaad, ook de tijd stond niet meer correct.

Eenmaal de tijd opnieuw ingesteld en hoera, probleem met de Wi-Fi ook opgelost. Bij mij kwam de tijd niet automatisch in orde door op het analoge signaal tv te kijken. Ik liet de tv de tijd instellen via netwerk. Hoe gek het ook mag klinken (want ik had net problemen met het netwerk)

Bedankt voor de tip!