annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Als je voorheen de voorgestelde workaround hebt doorgevoerd door landcode België te gebruiken, dan kun je nu zonder problemen de tv zelf de update laten uitvoeren via wifi.

De tv meldt zelf date er een update beschikbaar is en 15 min. later is en e.e.a. klaar.

Bij werkt het prima.

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Dit is onjuist.

Werkte dus echt niet.

profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Oke.
Dat is spijtig te horen.
Ik heb er geen problemen mee ondervonden.
profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Ik heb in vorige meldingen aangegeven wat ik allemaal heb gedaan en op welk moment het wel goed ging. Dat was bij de laatste update en een Utp verbinding.

profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Gelukkig heb je een netwerkkabel tot je beschikking. 

Blijft natuurlijk altijd een stabielere verbinding dan via wifi.

Succes in ieder geval.

 

 

ik heb hetzelfde probleem, wel Netflix en in het begin werkte internet prima.

Nu idd wel wifi verbonden maar geen internet.

Balen.

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Hebben we het over dezelfde update?

profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Workaround zoals in dit forum aangegeven doorlopen of beter nog de update
doorlopen. Als er voor jouw model tv tenminste een update beschikbaar is.
profile.country.NL.title
seaview64
Ontdekker

Dit is dus echt de oplossing he. En zo simpel 🙂

 

Ik had vandaag een gepland onderhoud op het electriciteitsnet.

En nadat de tv een uur of acht later weer aan ging kreeg ik ook een "geen ethernet verbinding" en ik kon ook via wifi niet verbinden. Geen enkele app deed het behalve Netflix (en ik zag op mijn router dat de tv een ip adres en verkeer had, vanwege die Netflix natuurlijk). Toen kwam ik jouw verhaal hier tegen. Paar minuten op Nederland 1 gezet, en alles deed het weer :-). Dit soort oplossingen zou ergens bovenaan gepinned op het forum moeten staan zodat je ze als eerste ziet. 🙂

profile.country.NL.title
Sean2020
Ontdekker

Zelfde probleem,

probleem opgelost door hieronder te kijken, fabrieksinstellingen en tijd ect.

harstikke bedankt iedereen!  heb heel lang lopen zoeken.

volgende keer maar eerder hier na toe.

 

aan Sony:  *****, los problemen op voor je klanten, waardeloze service, in 2020...