annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Rolandtoscani  schreef:

Na meerdere mailen omtrent de status, wordt er een antwoord gestuurd door de customerservice dat er een nieuwe firmupdate klaarligt.

In plaats van ons dit te melden, mailen ze dit pas na 3 verzoeken van mij....

 

https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xf75xx_x75xxf-series/kd-43xf7596/downloads/0...

 

iemand al gezien en uitgeprobeerd?


De melding van de update staat sinds gisteren online en is ook al in diverse topic's (ook in dit topic) in de Sony Community gemeld.

 

Ja, we hebben het dus al gezien en hebben de update naar volle tevredenheid geinstalleerd.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rolandtoscani
Lid

Ok dan loop ik achter maar omdat er zoveel mensen dezelfde problemen als ik in augustus, zag in deze topic door de bomen het bos niet meer.

 

Die update werkt? En kan ook via de tv worden gedaan?

Ik heb geen vertrouwen in usb updates meestal....door ervaringen uit het verleden.

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Update via usb werkt gewoon goed.

Leg eerst even een vaste verbinding aan voor internet voordat u de update start.

sony_dtvota_2016_1606575100_eua_auth.zip is de nieuwste.

https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xf75xx_x75xxf-series/kd-43xf7596/downloads/0...

profile.country.NL.title
Rolandtoscani
Lid

Sony Customerservice had zich van zijn goede kant kunnen laten zien door iedereen per email op de hoogte moeten stellen, die een klacht heeft ingediend.

 

 

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Je moet het wat genuanceerder zien.

Sony is nog altijd afhankelijk van de ontwikkelaar van de software.

Vervolgens gaat binnenkort de automatische update van start zodat mensen met minder kennis van deze materie in ieder geval ook worden voorzien van de juiste software.

Vergelijk het met het bijwerken van uw Windows software.

Ook daar zitten wel eens fouten in.

Per slot is het allemaal mensenwerk.

 

profile.country.NL.title
Rolandtoscani
Lid

Tuurlijk dat begrijp ik.

Maar dit duurde het vreselijk lang.

Ten tweede, als er een betere klantenservice was die ook wat kennis van zaken heeft en niet iedere keer mensen van het kastje naar de muur sturen.

Dat had een hoop gescheeld en dan was dit forum niet zo overladen met klachten.

RobenAnne
Nieuw

Inderdaad. Software update gaat niet via de tv.

laptop openen: ga naar bit.ly/3180XNg

downloaden ( is bijna 2 gb )

op usb stick zetten. ( ik zou alles er af halen en alleen de update er op )

daarna de usb stick in de tv.

update gaat automatisch. Pas actie wanneer de melding “Update gereed” komt.

Tijd en datum staan goed.

Werkt bij mij perfect, ik heb de KD-55XF9005

SUCCES ALLEMAAL.

profile.country.NL.title
Rolandtoscani
Lid

Volgens mij komt de update binnen afzienbare tijd wel op TV.

Dat is wat meneer Sherif mij beantwoordt, zie onderstaande

 

Geachte heer,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Inderdaad de update is al gereed. U kunt zeker de update via de TV uitvoeren. Mocht u nog hierover vragen hebben, verzoeken we u meteen te laten weten.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Sherif

SONY SUPPORT TEAM

 

Mijn USB stick flasht niet en 1 keer langzaam geformateerd, is al jaren oud.

Ik ben er niet blij mee en zal een andree USB stick moeten lenen of aanschaffen, nu is dat het geld niet maar ik begrijp niet waarom deze niet wil flashen....

profile.country.NL.title
HenkvanderSpek
Ontdekker

Nou ja, je kunt de update zeker niet via de TV uitvoeren en de update komt ook niet automatisch binnen want de TV heeft geen verbinding met internet.

Dus deze: sony_dtvota_2016_1606575100_eua_auth.zip op een usb stick zetten. Is een gezipt bestand en ik heb hem wel uitgepakt. 

Daarna de usb stick in mijn kd43xf8577 en één keer met de afstandsbediening op OK klikken en de rest ging vanzelf. Duurt wel 15 minuten. En nu staan datum en tijd op de tv goed en ik kan weer casten vanaf alle apparatuur.

profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Als je voorheen de voorgestelde workaround hebt doorgevoerd door landcode België te gebruiken, dan kun je nu zonder problemen de tv zelf de update laten uitvoeren via wifi.

De tv meldt zelf date er een update beschikbaar is en 15 min. later is en e.e.a. klaar.

Bij werkt het prima.