annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
Roccvo
Nieuw

Na de laatste update kan ik niet meer de tijd en datum veranderen 

Ik heb nog geen oplossing gelezen in dit forum voor mijn TV.

Het gaat om de Bravia KD-49XG8305 

 

Gr Rocco

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom zou je de tijd en de datum willen aanpassen?

Het enigste wat ik kan bedenken is dat het niet meer lukt om met de XG8305 de applicatie's met het internet te verbinden.

 

Het is een algemeen probleem met de laatste update van de firmware (v6.6555).

 

De oplossing 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Roccvo
Nieuw

Dit is toch geen oplossing maar slechts een bevestiging van mijn probleem

profile.country.NL.title
Coenenlia
Ontdekker

Ik heb alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld met als land België ipv Nederland

Daarna kan je de klok opnieuw instellen op het netwerk.

profile.country.NL.title
Eevoobladibla
Nieuw

check even of de tijd goed staat. Als je in home scherm zit rechtsboven. Als dit niet klopt alles wissen en verse installatie. Als hierna de tijd weer goed staat dan werkt alles weer!!!

 

Succes!!

P.Voerman
Ontdekker

Anno september 2020 nog steeds niet opgelost. Via LAN kabel verbonden. Wel Netflix, geen internet. Opnieuw opstarten werkt niet. Alleen fabrieks reset kan dit oplossen. 

Sony Software Bug. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@P.Voerman 

 

Het probleem doet weer voor in 2020 sinds de update naar v6.6555 i.c.m. als er een mediabox is aangesloten op een van de HDMI-poorten.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
pophey
Ontdekker

Niet alleen de wifi, maar ook hetzelfde bij de bekabelde verbinding. Geen youtube wel Netflix

profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

ik heb nu de hele draad doorgelezen maar niemand van Sony die hier een berichtje zet?

misschien iets van: we zijn ermee bezig en er volgt een update binnen 2 maanden.

of

we hebben een update maar willen het eerst testen met de mensen die hier aangegeven hebben dit probleem ook te hebben op WiFi.

iets.... ? Sony? please ?

profile.country.NL.title
Onyxio
Ontdekker

Ook wij ervaren momenteel dit 'wel wifi, maar geen internet'-probleem. Het is een Bravia uit 2019, amper een half jaar oud.

 

De afgelopen weken/maand de televisie meerdere malen terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen en ingesteld op België, automatische tijd en datum uitgezet etc.

 

Wij herhalen dit trucje telkens en vallen steeds terug op dit topic hopende op een verlossende oplossing, maar eens raakt ons geduld op.

 

Het is spijtig dat Sony zich niet assertief opstelt en dit probleem meteen probeert op te lossen met een update/patch, in ieder geval laat ons weten via een persbericht dat jullie er bovenop zitten.