annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Het wordt inderdaad wel tijd dat Sony wat van zich laat horen. Ondanks de
mooie en goede producten verdient service op dit niveau beslist geen pluim.

Jammer.
profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Misschien eens een rechtsbijstandverzenkring naar laten kijken ter beoordeling.

Tevens heb ik een verzekering op mijn tv van vijf jaar.

We hebben nu toch eigenlijk genoeg geduld gehad.

profile.country.NL.title
thomasvaer
Ontdekker

Ja, zéér identiek bij mij. Na fabrieksinstellingen lijkt alles ok maar een dag later is ie wifi toch weer kwijt al werkt NetFlix inderdaad gewoon door.

profile.country.NL.title
thomasvaer
Ontdekker

Nee, opgelost. Via de smartphone is instellen weliswaar supervlot te regelen maar morgenochtend is wifi weer kwijt.

profile.country.NL.title
rkuipers
Ontdekker

Oplossing.

Terug naar fabrieksinstelling.

niet instellen via bestaand google account ( overslaan )

bij landen keuze voor België kiezen.

 

daarmee was mijn probleem opgelost. 
in België is er een nieuwere versie van Android waarmee de problemen worden opgelost. 
de tijd van de tv klopt dan ook weer.

stel de klok van de TV hiervoor wel in op netwerktijd

 

Ga naar Instellingen 

 → blader omlaag naar Systeemvoorkeuren) → selecteer Datum en tijd → selecteer Netwerktijd gebruiken 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@rkuipers  schreef:

in België is er een nieuwere versie van Android waarmee de problemen worden opgelost. 
de tijd van de tv klopt dan ook weer.


Welke versie met welke datum?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

De firmware update in België is exact dezelfde als in Nederland te weten de 6555.

Tevens loopt mijn klok gewoon netjes en werkt internet via de bekabelde verbinding gewoon goed. Dus ook Netflix en Disney+. Geen problemen met Canaldigitaal app en geen problemen met Dplay.

De wifi wordt herkend en de melding is : Verbonden.

Als ik de tv laat zoeken naar de verbinding blijft het cirkeltje draaien tot ik een ons weeg. Leuk afvallen in Coronatijd.

Wanneer ik echter de kabel verwijder valt de internetverbinding weg en heb ik niets meer.

Heeft in mijn ogen niets te maken met een Belgische update.

 

 

profile.country.NL.title
Lothering
Lid

Mooie terugkoppeling.Ik heb zelf sinds de hernieuwde instelling met landcode België geen problemen meer.Maar is blijf enigszins "achterdochtig".Je hoort mij niet zeggen dat het probleem hiermee is opgelost.

Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat het van de kant van Sony zo stil blijft en er geen definitieve oplossing wordt geboden aan alle Sony (liefhebbers) tv bezitters.

profile.country.NL.title
rkuipers
Ontdekker

Dan laat u de de opmerking “ Belgische update “ los.
Bij mij heeft geschreven actie geholpen tot op de dag van vandaag. Dit met hulp van een sony medewerker en zijn informatie hierover.

Als u de tv bekabeld aansluit, dan zet u het wifi signaal uit. En andersom: als u WiFi wilt gebruiken geen kabel aansluiten op de tv. Beiden tegelijk gebruiken werkt volgens mij niet.

 

nog een toevoeging: stel de klok van de TV in op netwerktijd

 

Ga naar Instellingen 

 → blader omlaag naar Systeemvoorkeuren) → selecteer Datum en tijd → selecteer Netwerktijd gebruiken 

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Je zult het niet geloven maar nadat ik de bekabeling had losgemaakt ging de tv gewoon verder via WiFi.

Probleem wat mij betreft opgelost.