annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Wanneer wij de Sony KD-49X8307C via de hdmi aansluiten op onze Harman Kadon 330, dan geeft dit regelmatig verstoringen in de radio ontvangst.

 

Het probleem doet zich alleen voor wanneer de Sony KD-49X8307C op uit/standby staat.

 

Hoe aangesloten:

KPN ontvanger via hdmi aangesloten op Harman Kardon;

Harman Kardon via HDMI output op de arc van de Sony KD-49X8307C.

 

Alles is al geprobeerd op het gebied van aansluiten met bijvoorbeeld een optische kabel en de laatste software is geïnstalleerd.

Vandaag de hdmi kabel uit de Sony KD-49X8307C gehaald en geen problemen meer.

 

Het lijkt erop dat de Sony KD-49X8307C een puls afgeeft wat een vestoring geeft.

 

Op dit moment kan Sony ondersteuning geen oplossing aangeven!

 

63 ANTWOORDEN 63

Hoi 73's,

 

Met splitter haal je inderdaad de communicatie er tussenuit.

Bedankt voor de tip, maar het is nog geen definitieve oplossing.

 

Het is iets met een handshake, maar wat?..............voor Sony nog een uitdaging.

profile.country.NL.title
Ynos15
Lid

Bedankt voor de tip met de splitter! Ik heb zojuist geprobeerd of de splitter het probleem oplost maar helaas is het niet het geval.

 

Ik ben blij met de activiteit in dit topic :slight_smile:

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is mogelijk dat de W807c dit veroorzaakt maar het is ook mogelijk dat een ander aangesloten aparaat dit doet. probeer eens uit te vinden wie dit nu percies veroorzaakt door steeds een aparaat te ontkoppelen.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Hoi,

 

ik heb het al geprobeerd door alle kabels los te halen behalve dan natuurlijk de televisie, de soundbar en mijn afspeelapparaat. Het geluid hapert dan. Het maakt niet uit welk afspeelapparaat ik gebruik (radio, playstation, kodi) het stotteren is altijd aanwezig.

 

Zoals eerder in dit topic gemeld hoopte ik dat door het uitschakelen van het CEC-signaal het probleem opgelost zou zijn dit is echter ook niet het geval.

 

Zodra ik de HDMI stekker uit mijn televisie haal is het stotteren gelijk opgelost. Het is in mijn ogen dus 100% zeker dat de televisie dit veroorzaakt. Gezien het aantal verschillende mensen (met waarschijnlijk ook verschillende type televisies en andere  apparaten) die dit melden vermoed ik toch dat het iets algemeens bij Sony is.

 

Ik heb het nu zelf opgelost door tijdens het afspelen het beeld van de televisie uit te schakelen (Action Menu -> Beeld Uit). Dit neemt al een stuk minder stroom dan beeld aan en bovendien is het stotteren dan ook opgelost.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Staat de Digitale Audio wel op "auto 2" i.p.v. "auto 1"?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Even voor de duidelijkheid: ik heb geen enkel probleem met geluid wat vanaf de televisie komt. TV, Netflix, Youtube (etc) alles werkt prima.  Het gaat er juist om dat als het geluid van een ander apparaat (zoals een playstation) naar mijn soundbar gaat dat de soundbar begint te stotteren als de televisie uit staat en met HDMI is aangesloten. Het geluid van het andere apparaat gaat rechtstreeks naar de soundbar en dus niet via de televisie.

 

Zet ik de televisie aan of trek ik de HDMI kabel uit de televisie dan is het stotteren afgelopen.

profile.country.NL.title
Ynos15
Lid

Nog geen echte oplossing of verdere reactie van de helpdesk anders dan "update de firmware". 

 

Wel heb ik zelf een nieuwe 'halve' oplossing: een KlikAanKlikUit-schakelaar tussen het stopcontact en de tv. Als ik de tv niet nodig heb haal ik op die manier de stroom van de tv, wat het probleem ook verhelpt. 

 

Dit bevestigd nogmaals dat het probleem bij de tv ligt en niet bij andere apparatuur.

profile.country.NL.title
Ynos15
Lid

Op een of andere manier heb ik de afgelopen week minder problemen. Het geluid valt nog wel eens weg maar veel minder vaak dan voorheen. Ik weet niet waar dit door komt want er is in mijn setup niets veranderd. 

 

Ik heb ook ontdekt dat wanneer ik muziek stream via AirPlay naar de receiver het probleem totaal niet voor komt. Ook hierbij weet ik niet precies hoe dat kan.

Xepolite
Ontdekker

Heeft iemand hier nog een betere oplossing voor kunnen vinden? Ik heb precies dezelfde problemen met een KDL-43W755C

profile.country.NL.title
Ynos15
Lid

Ik ontving vorige week een reactie van de klantenservice. Na enig heen en weer gemail blijkt dat ze inmiddels hebben ontdekt dat het (waarschijnlijk) in Android zit. Het goede nieuws: ze gaan het verhelpen in een komende update. Wanneer we die kunnen verwachten is nog niet duidelijk. 

Wel ben ik blij dat Sony nog steeds actief bezig is met dit probleem.

 

Hopelijk is het dus binnenkort opgelost :slight_smile: