annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Wanneer wij de Sony KD-49X8307C via de hdmi aansluiten op onze Harman Kadon 330, dan geeft dit regelmatig verstoringen in de radio ontvangst.

 

Het probleem doet zich alleen voor wanneer de Sony KD-49X8307C op uit/standby staat.

 

Hoe aangesloten:

KPN ontvanger via hdmi aangesloten op Harman Kardon;

Harman Kardon via HDMI output op de arc van de Sony KD-49X8307C.

 

Alles is al geprobeerd op het gebied van aansluiten met bijvoorbeeld een optische kabel en de laatste software is geïnstalleerd.

Vandaag de hdmi kabel uit de Sony KD-49X8307C gehaald en geen problemen meer.

 

Het lijkt erop dat de Sony KD-49X8307C een puls afgeeft wat een vestoring geeft.

 

Op dit moment kan Sony ondersteuning geen oplossing aangeven!

 

63 ANTWOORDEN 63

Beste Ynos15,

 

Heel goed nieuws dat er ontdekt is dat het toch aan de software ligt.

Nu afwachten tot de update gereed komt.

 

Hartelijk dank voor je info!

 

Xepolite
Ontdekker

Nou, gisteren update gehad op mijn Sony 43w755c. Probleem is NIET verholpen helaas.

profile.country.NL.title
fokkek
Ontdekker

https://community.sony.nl/t5/android-tv/kd55x8509-hdmi-issue/td-p/2091665/page/6

 

Zie discussie op het UK forum; ik heb dit ook met mijn 8505c De TV maakt in de stand-by stand elk kwartier een handshake met de versterker waardoor het geluid wegvalt. Krankzinnig verhaal van Sony met antwoorden als "andere merken worden niet ondersteund" HDMI is een industriestandaard dus BS. Waarom moet een apparaat in stand-by een handshake maken?????

profile.country.NL.title
Ynos15
Lid

Helemaal mee eens. 

De recente update naar Android 6 heeft het probleem bij mij helaas nog steeds niet opgelost. 

Het blijft erg jammer dat de tv aan moet staan om normaal muziek te kunnen luisteren via de receiver zonder dat het geluid regelmatig wegvalt.

Erg jammer dat er na zo'n lange tijd geen oplossing komt van Sony.

Mijn TV moet de update nog krijgen, maar jullie ervaringen geven de gebruiker geen hoop,

 

Allen weer bedankt voor het delen van de ervaringen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Jukeboxhits

 

Link

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Highskies
Lid

Ik denk dat ik een oplossing gevonden heb voor kortstondige geluidsonderbrekingen bij radio-ontvangst via een externe ontvanger.
Even mijn situatie:
Ik heb een Sony Bravia KD-49-X8308C met daarop aangesloten o.a. een Topfield satellietontvanger SRP-2401Cl+. Om naar radiozenders te luisteren via een directe verbinding van mijn Topfield naar de versterker moest ik om geen last van geluidsstoringen (steeds 2 drop-outs kort na elkaar) altijd de netvoeding van de TV halen. Ik dacht het gevonden te hebben door in het TV-

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Highskies

 

Helaas ontbreek er een stuk tekst.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Highskies
Lid

Ik denk dat ik een oplossing gevonden heb voor kortstondige geluidsonderbrekingen bij radio-ontvangst via een externe ontvanger.
Even mijn situatie:
Ik heb een Sony Bravia KD-49-X8308C met daarop aangesloten o.a. een Topfield satellietontvanger SRP-2401Cl+. Om naar radiozenders te luisteren via een directe verbinding van mijn Topfield naar de versterker moest ik om geen last van geluidsstoringen (steeds 2 drop-outs kort na elkaar) altijd de netvoeding van de TV halen. In het menu de systeemgeluiden uitschakelen hielp wel, maar onvoldoende. Na wat speurwerk dacht ik het gevonden te hebben door in het TV-menu de LNA (te vinden in de zenderinstallatie) uit te schakelen. dat bleek te werken.
Er kon alleen nog maar een korte storing optreden bij het wisselen van de externe ingang van mijn TV, maar dat is natuurlijk van weinig belang. Hopelijk is dit een goede tip. Succes!

 

profile.country.NL.title
Beertje50
Ontdekker

Ook ik had een probleem met haperend geluid. Helpdesk Sony en update niet geholpen. Alles geprobeerd, loskoppeling hdmi etc. T.v. is niet aangesloten aan versterker.

Bedacht dat misschien een reset naar fabrieksinstellingen zou helpen. Heb dit gedaan en hoera, geen haperend geluid meer naar herinstallatie tv!