annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Wanneer wij de Sony KD-49X8307C via de hdmi aansluiten op onze Harman Kadon 330, dan geeft dit regelmatig verstoringen in de radio ontvangst.

 

Het probleem doet zich alleen voor wanneer de Sony KD-49X8307C op uit/standby staat.

 

Hoe aangesloten:

KPN ontvanger via hdmi aangesloten op Harman Kardon;

Harman Kardon via HDMI output op de arc van de Sony KD-49X8307C.

 

Alles is al geprobeerd op het gebied van aansluiten met bijvoorbeeld een optische kabel en de laatste software is geïnstalleerd.

Vandaag de hdmi kabel uit de Sony KD-49X8307C gehaald en geen problemen meer.

 

Het lijkt erop dat de Sony KD-49X8307C een puls afgeeft wat een vestoring geeft.

 

Op dit moment kan Sony ondersteuning geen oplossing aangeven!

 

63 ANTWOORDEN 63
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Goed te horen, blijkbaar ging er iets mis met de HDMI communicatie tussen de aangesloten aparaten.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ik heb dezelfde problemen met mijn combinatie Sony KD-55XD8599 met Audiosysteem Marantz NR1601

Bij mij is er geen sprake van haperend geluid maar wegvallen van de Radio FM geluid geduren 1 sec  met een interval van 5 a 10 minuten.

Omdat ik deze topic over het hoofd zag heb ik mijn bevindingen gepost in dit topic:

HDMI poort schakeld mijn audio versterker uit.

Later zag ik dat dit probleem ook in dit topic wordt besproken.

Terugstellen naar fabrieks instellingen loste het probleem voor mij niet op.

Mijn hoop is nu gevestigd op een zgn CEC blokker. (Aangereikt door een vriendelijke mede community deelnemer)

Dit zolang Sony het probleem niet heeft opgelost.

 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Highskies
Lid

Hopelijk is je probleem opgelost als je mijn bevinding hebt gelezen en het advies van de CEC-blokkade al had opgevolgd. Ik blijf het overigens wel vreemd vinden dat dit niet al veel eerder door Sony werd opgelost.

 

Henk

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Highskies

De CEC blocker heeft mijn aanvankelijke probleem niet opgelost. Ik heb hiervoor andere instellingen moeten veranderen waardoor mijn TV eindelijk in de zgn Deep-Sleep mode terechtkomt. Ik ben wel blij met deze blocker omdat ik nu in staat ben om de HDMI control functie van mijn TV ingeschakeld kan laten waardoor ik mijn BlueRay speler via de TV kan bedienen zonder dat dit iets doet met mijn Audiosysteem. Je kunt hiermee een werkende mix hebben aangesloten van HDMI control compatibel en niet compatibel apparatuur op je TV. De niet compatibel apparatuur sluit je dan aan via de CEC blocker.

 

Gr, Arie