annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Wanneer wij de Sony KD-49X8307C via de hdmi aansluiten op onze Harman Kadon 330, dan geeft dit regelmatig verstoringen in de radio ontvangst.

 

Het probleem doet zich alleen voor wanneer de Sony KD-49X8307C op uit/standby staat.

 

Hoe aangesloten:

KPN ontvanger via hdmi aangesloten op Harman Kardon;

Harman Kardon via HDMI output op de arc van de Sony KD-49X8307C.

 

Alles is al geprobeerd op het gebied van aansluiten met bijvoorbeeld een optische kabel en de laatste software is geïnstalleerd.

Vandaag de hdmi kabel uit de Sony KD-49X8307C gehaald en geen problemen meer.

 

Het lijkt erop dat de Sony KD-49X8307C een puls afgeeft wat een vestoring geeft.

 

Op dit moment kan Sony ondersteuning geen oplossing aangeven!

 

63 ANTWOORDEN 63

Hoi,

 

sorry als ik je topic kaap maar ik heb een soortgelijk probleem!

 

Televisie: Sony 55W805C met de firmware van 17 november

Soundbar: Sony HT C780

 

Ik stream Radio met een rasperry pi/kodi via een HDMI kabel naar de soundbar. Het geluid hapert als de televisie op standby staat. Zodra ik de televisie aan zet gaat het wel goed. Ik gebruik nu als tijdelijke oplossing het beeld uitzetten maar dit is natuurlijk geen echte oplossing.

 

Als ik de HDMI kabel richting de televisie loskoppen stopt het stotteren
Ik heb al verschillende HDMI kabels gebruikt en dat helpt niet
Ik heb de soundbar al aangesloten op een normale HDMI ingang ipv de ARC ingang van de TV - dat helpt niet
Ik heb in zowel de TV, de Soundbar en mijn media-streamer CEC (Bravia Sync) uitgezet. Dat helpt niet

 

Ik zou nog willen investeren in een HDMI verloopstukje die het CEC signaal wegfiltert maar eigenlijk vind ik dat Sony met een oplossing moet komen.

 

Ik hoop dat iemand van Sony meeleest en ons een antwoord kan geven op dit probleem. Ik heb een zeer sterk vermoeden dat er toch iets niet helemaal lekker gaat in de Sony televisies.

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Probeer het nog eens na de update van vanochtend uit te voeren? 

Hoi, Aangezien ik door een technische fout niet meer kan inloggen probeer ik het via de mail-reply. Zien we gelijk of dat ook werkt :slight_smile: Na de update van dinsdag is de userinterface iets trager geworden en het stotteren is helaas niet verholpen. Ik heb gisteravond geprobeerd om muziek af te spelen via mijn PlayStation en ook dan heb ik af en toe dat het geluid een seconde wegvalt - als de tv op standby staat. Ik heb voor nu een aantal HDMI-CEC-killers besteld in de hoop dat het daardoor komt. Gr.

Helaas is het probleem na de update nog niet opgelost.

Ik heb goede hoop op een volgende update.

Spoiler
 

 

Hallo,

 

Ik heb een tijdje niet kunnen inloggen en heb je info nu gelezen.

Op dit moment heb ik de HDMI losgekoppeld en wanneer ik de disc wil gebruiken, tja dan weer inpluggen.

 

Na de laatste update is het probleem nog niet opgelost!

Ben benieuwd naar het resultaat van HDMI-CEC-killers, maar het zegt mij helemaal niets,

 

Kan je aangeven hoe de HDMI-CEC-killers eruit zien of waar deze zijn te bestellen?

Hoi,

 

Toen ik op internet ging zoeken naar problemen met geluid en HDMI kwam ik een aantal sites tegen die de schuld gaven aan CEC. Met CEC is het mogelijk om met 1 afstandsbediening al je apparaten te bedienen. De communicatie tussen de apparaten verloopt dan via een aparte ader in de HDMI kabel. Juist omdat door CEC je apparatuur gewenst en ongewenst met elkaar gaat communiceren kan je problemen krijgen. Op internet lees ik mensen die goede resultaten hebben geboekt door dit signaal uit te schakelen.

 

Als je een beetje handig bent kan je dit zelf: pin 13 van de HDMI stekker afdekken of de bijbehorende ader in het snoer doorknippen. Helaas ben ik daar niet handig genoeg voor 🙂  Toen ik ben gaan zoeken kwam ik deze site tegen: http://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer. Dit is een extra stekker die je op je HDMI stekker zit. In deze extra stekker ontbreekt de ader voor het CEC signaal.

 

Ik heb deze besteld maar nog niet binnen. Zodra ik ze binnen heb zal ik mijn bevindingen op het forum plaatsen. Kan je bij jouw televisie niet het beeld uitzetten? Vanuit het Action Menu is dat de derde optie. Dan kost het geen stroom en het stotterprobleem is ook opgelost.

 

 

Hallo,

 

Ik heb er ook wat over gelezen, ben benieuwd naar je bevindingen

 

Mvg

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt CEC ook uitschakelen in de opties van de TV. Helpt dat niet?

Hoi,

 

dat helpt helaas niet. Heb op alle aangesloten apparaten het al uitgezet maar dat helpt helaas niet. Wat me wel opvalt is dat ik het bijvoorbeeld op mijn soundbar heb uitgezet en dat ik dat dan vanuit het sync-menu van de televisie weer aan kan zetten. Ik had verwacht dat er helemaal geen communicatie mogelijk was als het in de instellingen uitstaat.

 

Daarom maar via die killers kijken of het effect heeft om het echt uit te schakelen. Als het goed is krijg ik ze woendag binnen. Het lijkt me overigens dat de techneuten bij Sony ook wel weten wat hier aan de hand is. De televisie lijkt op willekeurige momenten een signaal te sturen over de HDMI kabel waar de soundbar dan op reageert en dit doet hij alleen in standby. Dus wellicht dat iemand dit ook op de juiste plek bij Sony neer kan leggen.

 

Gr

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat hoort niet te kunnen. 

Als ik Sync op mijn TV en receiver uit heb staan, dan kan ik het op geen mogelijkheid aanzetten op die manier.